Blazerer schreef:
(...)
Bijna elke anime valt onder Alternative Reality. Last time I checked vlogen er geen demonen door mijn straten. Dit is slechts een indeling om het zo makkelijk mogelijk te maken om te zien onder welk onderwerp het valt. Als ik het moet gaan indelen op Alternative reality ligt alles onder hetzelfde kopje.
Wat betreft de specificaties van alchemie, Op de manier waarop het in FMA wordt gebruikt is het eigenlijk magie, daar de energie die nodig is voor de transfusie niet uit de voorwerpen maar uit de omgeving wordt gehaald,
Magie of toverij is de vermeende kunst van het manipuleren van de werkelijkheid vanuit de gedachte dat men in contact kan treden met het bovennatuurlijke door middel van rituelen en bezweringen.
Mensen die Alchemy gebruiken richten zich niet op het bovennatuurlijke, want daar geloven ze niet in. Hoe en waarom het werkt boeit de meeste Alchemisten ook niet. Zolang het maar werkt.
Alchemie in FMA is het manipuleren van iets door de vorm of de energie ervan te veranderen in iets anders. Dit door middel van een transmutatie cirkel of, als je de "The Gate of Truth" hebt gezien, door in je handen te klappen. Daarbij komt ook nog dat men zich bewust moet zijn van wat men doet.
De energie wordt
JUIST uit een het voorwerp gehaald dat getransmuteerd wordt. Dat is het hele gedoe met Equivalent Exchange.
Dus nee, ik vind niet dat het onder Magie hoort. Over het Alternative Reality gedoe geef ik je gelijk.
[ bericht aangepast op 21 feb 2013 - 12:54 ]
I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.