• Hoi allemaal!


    Voor een verhaal waar ik momenteel aan het werken ben, zijn er bijpersonages waarbij iets ernstig moet gebeurd bij zijn. De personages zijn ongeveer 18 jaar en het zijn vier vriendinnen. Het moet voor hun persoonlijk iets heel pijnlijks geweest zijn. Ik heb vier dramatische gebeurtenissen nodig. Zelf heb ik er al twee gevonden:

    1) Het personage wijdt haar hele leven aan een sport. Ze blesseert zich en hoort van de dokter dat ze de sport moet opgeven.
    2) Het personage wordt gedumpt door haar vriendje terwijl ze er zelf nog heel erg verliefd op is.

    Belangrijk is het dat het gesloten dramatische gebeurtenissen moeten zijn. Daarmee wil ik zeggen dat er geen aanleiding naartoe moet zijn. Bijvoorbeeld: Ik heb ook overwogen een personage drugs te laten nemen en dit dan door haar ouders te laten ontdekken. Maar de personages komen niet lang voor in het verhaal, dus kan ik de aanleiding tot het drugs nemen niet beschrijven. Het moeten dus korte, gemakkelijk begrijpbare gebeurtenissen zijn.

    Ik heb ook een stergeval overwogen van bijvoorbeeld een ouder, maar dit vond ik dan weer té ernstig. Achja, zeg alles maar wat in je opkomt!


    Alvast veel bedankt!


    If we had not a soul, music would have created it.

    Eh... Een familielid die plotseling overlijdt door een auto-ongeluk? Oh, ik zie net dat je een sterftegeval te ernstig vind.

    Poe, dat is best moeilijk. Misschien iemand die ongevraagd zwanger raakt? Of iemand die blind wordt door een ongeluk? Of waarvan een familielid vermist is?


    Chaos is a ladder.

    Iemand die op school enorm zijn/haar best heeft gedaan en ondanks alles toch een jaar blijf zitten?


    everything, in time

    DeepPurple schreef:
    Eh... Een familielid die plotseling overlijdt door een auto-ongeluk? Oh, ik zie net dat je een sterftegeval te ernstig vind.

    Poe, dat is best moeilijk. Misschien iemand die ongevraagd zwanger raakt? Of iemand die blind wordt door een ongeluk? Of waarvan een familielid vermist is?


    Anguish schreef:
    Iemand die op school enorm zijn/haar best heeft gedaan en ondanks alles toch een jaar blijf zitten?


    Dat vind ik al goede! Dankje!


    If we had not a soul, music would have created it.

    Ik wilde eerst ook zeggen, iemand die zijn of haar ouder verliest, maar dat vind je te erg ;p

    - Iemand die anorexia heeft misschien?
    - Iemand die verliefd is op de vriend van een goede vriendin van haar? Of verliefd zijn op een familielid? (een ongeveer even oud neefje ofzo?)
    - Iemand die erg ziek is? Of bijvoorbeeld kanker heeft, of iemand die haar dierbaar is deze ziekte heeft? (misschien is deze te heftig..?)


    Inspiration can hit you any time

    Kijk 2 seizoenen van degrassie en je hebt de hele 219 tienerproblemen op een lijstje


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Yess overleden familielid.


    No growth of the heart is ever a waste

    Een ouder/vriend/vriendin die een tumor/gezwel in zijn hersenen krijgt, een harde tijd doormaakt, maar het overleefd?


    The odds are néver in our favor.

    Iemand heeft nierfalen gehad, is een tijdje gedialyseerd en heeft een nier gekregen van een broer/zus/ouder?


    quidquid excusatio prandium pro

    Iemand die een moord met eigen ogen ziet?


    26 - 02 - '16

    Devourer schreef:
    Iemand die een moord met eigen ogen ziet?


    Of iemand die een moord gepleegd heeft, maar niet met kwade bedoelingen.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Dat diegene of een familielid (etc) een psychische aandoening heeft.
    ADHD, depressie, autisme, anorexia (etc), Schizofrenie, syndroom van ...


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Iemand die heel erg gepest is op haar vorige school en bang is dat het hier weer gebeurt. Da's niet zo zeldzaam.