• ik wil mischien een tekentablet kopen, je weet wel, om makkenlijk met te computer te kunnen tekenen.
    maar ik heb zo'n ding nog nooit gebruikt en ik weet dus helemaal niet of het wel fijn werkt.
    heeft iemand er ervaring mee en kan die mij het een en ander er over vertellen?
    want ik heb geen zin om zo'n ding te kopen en hem dan nooit te gebruiken omdat het toch echt niet fijn werkt.
    thanks!!

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    me: 5% reality, 95% dreams

    ik heb er eentje en gebruik hem vooral voor mijn schoolwerk.
    als je veel op de pc tekent is het veel fijner dan gewoon een muis. Het is even wennen en je moet zelf aanvoelen of het lekker werkt of niet.
    ik had eerst een helle kleine en dat werkte wel kut. Nu heb ik een grote en ik zou niet meer weten wat ik er zonder mee zou moeten als ik iets op de computer moet tekenen.
    Maar er zijn ook mensen die het verschrikkelijk vinden werken.
    Misschien is er iemand in je buurt die er eentje heeft die je kan uitproberen.
    Want ze zijn veelte duur om zomaar even te kopen.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Ik ben veel te gehecht aan m'n tekentablet. vooral voor m'n line-arts, photo's bewerken en die shizzle meer is het echt ideaal. Ikzelf kan ook echt niet zonder, maar er zijn er nu eenmaal ook die er niet graag mee werken.
    Een hele kleine werkt niet prettig nee. Ik heb mometeel een intuos-L formaat (ik ben zoiezo geen voorstander van Bamboo. Genius is wel goedkoper dan Intuos, maar kwalitatief is het minder. Ik ben dan ook echt een overdreven gebruiker en opzicht is er zeker niks mis met het merk Bamboo of Genius, maar ik ben gewoon Intuos fan en tja, mijn gebruik is soms echt in extremen ^_^)

    Een M-formaat is opzicht ook wel goed en uiteraard is deze goedkoper dan een L-formaat. S-formaat en XS-formaar zijn natuurlijk nog goedkoper maar te klein werkt niet fijn - vind ik. En ik denk dat daarom ook veel mensen er niet graag mee werken, al kan ik er evengoed naast zitten :'D
    Het is in ieder geval wel een kwestie van wennen, maar zoals ik al zei, ik kan echt niet meer zonder.

    Veel suc7 er in ieder geval mee.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik doe de filmopleiding, maar twee vrienden van me doen op diezelfde school animatie en ben hen in de klas werkt iedereen met zo'n ding. Schijnt heel fijn te werken. Als je digitaal wilt gaan tekenen, raad ik het daarom zeker aan. Even oefenen moet je natuurlijk altijd, maar dat is met elk nieuw dingetje dat je gebruikt. (:


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    Ik doe de filmopleiding, maar twee vrienden van me doen op diezelfde school animatie en ben hen in de klas werkt iedereen met zo'n ding. Schijnt heel fijn te werken. Als je digitaal wilt gaan tekenen, raad ik het daarom zeker aan. Even oefenen moet je natuurlijk altijd, maar dat is met elk nieuw dingetje dat je gebruikt. (:


    Welke school zit jij?


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Sikowitz schreef:
    (...)

    Welke school zit jij?

    HKU Hilversum. (:


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    HKU Hilversum. (:

    zo voorspelbaar! ^^


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Sikowitz schreef:
    (...)
    zo voorspelbaar! ^^

    Voorspelbaar ja? Hoezo? ;P


    ars moriendi

    Filmopleiding, en Animatie...
    dat is of HKU of Grafisch lyceum. ;p


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Ik heb een Wacom Bamboo Pen & Touch - ideaal om mee te werken, zeker als je veel digitaal tekent.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik heb een Medion. Niet duur en werkt goed. Hoewel ik hem niet vaak gebruikt, meer vanwege een tijdgebrek, ben ik er heel erg blij mee ^^


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Chocobo schreef:
    Ik heb een Medion. Niet duur en werkt goed. Hoewel ik hem niet vaak gebruikt, meer vanwege een tijdgebrek, ben ik er heel erg blij mee ^^


    Die is van de aldi, dus die hebben ze waarschijnlijk maar heel af en toe


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik heb er een, het is best fijn als je het eenmaal in de vingers hebt.
    Je kunt ze in de mediamarkt waarschijnlijk wel vinden.

    Ik heb zelf een hele ouwe die af en toe niet meer zo goed werkt, dus ik zoek ook een nieuwe. :') Alleen kan ik niet sparen want mijn zakgeld gaat één keer in de twee / drie weken op aan manga, lol.

    Als je er een hebt en je ermee begint, zou je hem misschien wel uit het raam willen gooien. Trust me, I've been there. Maar na een tijdje wordt je er steeds beter in. ^^

    Ik heb er eentje en ik vind het echt niet handig werken. Kan ook komen doordat hij vrij klein is, ik weet het niet..
    Ik vind een potlood en papier veel fijner. ^^


    Let the Night embrace you

    Sagitta schreef:
    Ik heb er eentje en ik vind het echt niet handig werken. Kan ook komen doordat hij vrij klein is, ik weet het niet..
    Ik vind een potlood en papier veel fijner. ^^


    •*• Lululu •*•