En dan heb ik het over mijn nonkel (oom).
Hij heeft vroeger een zware alcoholverslaving gehad en sloeg toen op zijn vrouw aangezien hij altijd erg agressief was wanneer hij dronken was.
Ze vertelde iedereen dat ze gevallen was en bleef nog een erg lange tijd bij hem, zelfs nadat het zich bleef herhalen.
Uiteindelijk verliet ze hem omdat ze het meer dan beu was om telkens bont en blauw te zien, wat trouwens ook wel logisch is.
Ze hadden samen een kind...
Jaren later leerde hij iemand anders kennen, trouwde er mee en kregen samen 2 kinderen.
Het oudste kind van zijn huidige vrouw, is negen maand jonger dan mij en het jongste kind is iets van een 8 jaar of zo.
Zijn zoon uit zijn vorige huwelijk is al ver in de 20 en is ook het huis al uit.
Maar to the point.
Daarnet kwam mijn tante even langs met slecht nieuws.
Mijn nonkel is sinds donderdag weer aan de drank, maar het is pas bekend geraakt afgelopen zaterdag.
We vermoeden dat hij zijn vrouw weer slaat, maar we zijn niet zeker.
Wat we wel zeker weten, is dat zijn vrouw bang voor hem is...Zo bang zelfs dat zijn oudste dochter gestopt is met school om bij haar moeder te kunnen zijn.
Ik vind het echt zo rot dat hij weer aan de drank is.
Hij sloeg enkele dagen geleden zijn beide handen stuk op een kast en loopt nu met twee gebroken handen.
Waarschijnlijk gaat mijn vader met hem praten, ik hoop alleen dat het niet uit de hand zal lopen.
Iemand hier soms ervaring mee?
Edit; Heb vandaag te horen gekregen dat hij is opgenomen in een afkickkliniek.
Hij was zo dronken, dat hij het bewustzijn verloor, daarom heeft mijn tante de ambulance gebeld.
Wanneer deze arriveerde, bedreigde mijn nonkel één van hen met een mes
De ambulanciers hebben de politie moeten bellen omdat ze het niet onder controle kregen en die namen hem uiteindelijk mee.
Waarschijnlijk zal hij ook nog een fikse boete of zo moeten betalen.
Maar ik denk niet dat hij echt beseft met wat hij bezig is...Ik ken mijn nonkel goed genoeg om te weten dat hij zoiets normaal gezien nooit zou doen.
[ bericht aangepast op 17 jan 2013 - 18:27 ]
Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.