• Carnaval komt eraan, en ik ben voor het eerst in 10+ jaar in Nederland. Afgelopen jaren zijn we altijd op vakantie geweest. Mijn vriendinnen vroegen of ik mee op stap wilde. We zijn allemaal 15 (behalve het vriendje van een vriendin). En ik mag van mijn vader s' middags naar Valkenswaard.. M'n moeder vindt dat ik het zelf maar ui moet zoeken, en van haar mag ik dus ook s' avonds. Enig idee hoe ik mijn vader kan overtuigen? Volgend jaar gaan we namelijk wss weer op vakantie..

    X


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Zeg dat je van je moeder mag. Misschien werkt het.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Maak concrete afspraken, waar je naar toe gaat, hoe je gebracht wordt, hoe laat je komt en gaat, wie er meegaat, of je veel gaat drinken, en welke consequenties er tegenover staan als je je daar niet naar houdt. Dat laat verantwoordelijkheid zien ;')


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    Maak concrete afspraken, waar je naar toe gaat, hoe je gebracht wordt, hoe laat je komt en gaat, wie er meegaat, of je veel gaat drinken, en welke consequenties er tegenover staan als je je daar niet naar houdt. Dat laat verantwoordelijkheid zien ;')


    Thanks!


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Amortentiae schreef:
    Zeg dat je van je moeder mag. Misschien werkt het.


    Ik ben bang dat ik dan weer als een klein kindje over kom... Zo van: "Van mama mag ik wel!!!"


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Gewoon jezelf volwassen opstellen, goede afspraken maken over wanneer je terug bent en hoe je thuis gaat komen, en je daar vervolgens aan houden. Het zou lame zijn als je niet met je vrienden carnaval zou mogen vieren. :Y)

    [ bericht aangepast op 12 jan 2013 - 21:56 ]


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    Gewoon jezelf volwassen opstellen, goede afspraken maken over wanneer je terug bent en hoe je thuis gaat komen, en je daar vervolgens aan houden. Het zou lame zijn als je niet met je vrienden carnaval zou mogen vieren. :Y)

    Maak gewoon duidelijk dat je de verantwoordelijkheid aankan.


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Sheeran schreef:
    (...)
    Maak gewoon duidelijk dat je de verantwoordelijkheid aankan.


    26 - 02 - '16

    Hihi, ik woon daar, in Valkenswaard xD.
    Maar zoals hierboven ook al gezegd is, maak duidelijke afspraken over alles, zodat iedereen weet waar hij/zij aan toe is


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Je zegt gewoon wat je hier tegen ons zegt, voor één keertje?
    En je beloofd hem geen stomme dingen te doen?

    Zorg inderdaad gewoon voor een waterdichte regeling en zorg daarbovenop dat je je komende periode wat gedraagt.
    Nuja, niet dat je ineens huisprinses moet worden, maar help toch eens extra mee en vermijd elke discussie.
    & wat bij mij this belangrijk is is goed benadrukken dat je met veel mensen bent die je kent op een plaats waar ook veel andere mensen zullen zijn, van jouw leeftijd, uiteraard!


    effort never betrays you

    Cahanagh schreef:
    (...)

    Ik ben bang dat ik dan weer als een klein kindje over kom... Zo van: "Van mama mag ik wel!!!"
    Zo hoef je het ook totaal niet te zeggen. Je kan toch gewoon zeggen. 'Van mam mag ik tot 's avonds blijven, is dat voor jou ook oké?"

    En zoals de andere zeggen, kan je tonen dat je je echt verantwoordelijk kan opstellen, maar dan moet je je daar natuurlijk wel aan houden.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Amortentiae schreef:
    Zeg dat je van je moeder mag. Misschien werkt het.


    •*• Lululu •*•

    Dankjewel allemaal :3
    Ik hoop zo dat mn vader uiteindelijk ook toestemt :)


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Propitiation schreef:
    Hihi, ik woon daar, in Valkenswaard xD.
    Maar zoals hierboven ook al gezegd is, maak duidelijke afspraken over alles, zodat iedereen weet waar hij/zij aan toe is


    ghehe, zit je dan op het weredi?


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Cahanagh schreef:
    (...)

    ghehe, zit je dan op het weredi?


    Nee, heb ik wel opgezeten ;p. Ik ben daar 3 jaar geleden van school gegaan, heb mijn diploma toen op het Stercollege gehaald en nu studeer ik in Eindhoven (: Ik ben 21, haha

    [ bericht aangepast op 13 jan 2013 - 17:58 ]


    Never look back, don't doubt tomorrow.