• Ollo!
    Ik zit er al een tijdje aan te denken om volgend jaar een trimester op uitwisseling te gaan. De reden hiervoor is dat ik dit jaar met een Italiaanse uitwisselingsstudente in de klas zit, en zij heeft me dit idee een beetje in m'n hoofd gepraat :3.
    Het meisje zelf zit bij AFS, een of andere vereniging die zich met uitwisselingen over heel de wereld bezig houdt. Nu was mijn vraag als er al ooit eens iemand hier op Q op uitwisseling is geweest met deze vereniging..
    Zo ja;
    - wat zijn de voor- en nadelen? Ik heb al gehoord dat je niet zomaar kan kiezen naar welk land je wilt gaan.
    - hoe was jullie ervaring?
    - zouden jullie het nog eens opnieuw willen doen?

    En zo niet;
    - met welke vereniging waren jullie dan?

    Alvast bedankt! :'D

    [ bericht aangepast op 2 jan 2013 - 1:04 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Lijkt me best vet, alleen krijg ik heel snel heimwee, en ik ken ook niemand die een uitwisseling heeft gedaan.
    Ja, een meisje bij mij op school misschien. Weet ik niet eens zeker. Ze zit in de 6e en ik in de eerste en ik heb nog nooit met haar gepraat, lol.

    Het lijkt me best wel leuk als je ervan houdt dus, maar ik heb het nooit gedaan en ken ook niemand, sorry.

    Dit was dus een nutteloze reactie van mij.

    Doen doen doen doen!
    Ik ben zo een week naar Slovenië geweest en die groep een week hier en het was onvergetelijk. Het beste dat ik mijn gehele middelbare schooltijd heb gedaan. Mijn uitwisselingspartner heb ik daarna nog 2 x opgezocht in Slovenië en zij mij ook een keer in Nederland, en ik heb er destijds zelfs een mooi gespierde "vakantie"vriend aan overgehouden voor een tijdje, haha ;D Echt, het is een ervaring die je niet wilt missen! Je leert en ziet zoveel in een korte tijd en er ontstaan zo'n goede vriendschappen. Iedereen moest huilen toen we afscheid namen.


    ars moriendi

    Ik ben zelf niet op uitwisseling geweest, maar vorig jaar zat er een meisje in mijn klas die uit Thailand kwam. Zij was in België via AFS, ze was altijd zeer positief over AFS, want ze organiseerden verschillende activiteiten samen met de andere uitwisselingsstudenten.
    Als je op uitwisseling wilt moet je drie verschillende keuzes van landen opgeven waar je graag naartoe wilt gaan, je moet ook verschillende gesprekken ondergaan om te zien of je niet bijv. na 2 weken al heimwee hebt.
    Er zijn inderdaad ook nog andere verenigingen zoals WEP en EF waarmee je naar het buitenland kan.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt (:


    Let us die young or let us live forever.