''Princess Kidagakash of Atlantis gaat verder als Zweedse hacker: Plague!''
Die naam heb ik al sinds de zomer in mijn gesloten, top secret en streng bewaakte blog en ik koos telkens andere namen. Na ga ik de ''strike'' toepassen op die naam en is gaan kijken of ik weer een bende potentiële namen kan verzinnen.
Vragenrondje!
Who the hack is Plague? Plague is, naast Lisbeth Salander, mijn favoriete fictieve en Zweedse hacker en personage (Ik kijk en lees genoeg Scandinavisch materiaal om al favorieten te mogen hebben ). Hij is een bijpersoon in de geroemde (en in mijn oogopslag heilige) Millenium trilogie van (helaas) wijlen Stieg Larsson. De boeken bestaan uit: Mannen die vrouwen haten, De vrouw die met vuur speelde, Gerechtigheid (Ik ken nog niet alle oorspronkelijke Zweedse titels).
Is dat zijn normale naam, Plague? Nee, dat is het niet, dat is zijn hackersnaam en in zowel de Zweedse verfilming - ik doe net alsof de Amerikaanse verfilming niet bestaat - als de boeken wordt geen woord gerept over zijn wettelijke naam.
Nog meer vragen? Tips, opmerkingen en whatever? Wat vinden jullie überhaupt van Plague (als naam en voor degene die hem kennen: als personage)? Kom maar op.
Update: Plague is een Engelse term voor straf, kwelling, pest e.d. termen. Plague kennende als personage is dat gericht zo gekozen, net als Lisbeth's hackersnaam Wasp was. Maar dat duurt te lang om uit te leggen dis lees die boeken zelf maar. HEUJ.
[ topic verplaatst door een moderator ]
[ bericht aangepast op 29 dec 2012 - 10:37 ]
"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife