• Good morning/afternoon/evening/night (je mag zelf doorstrepen aan de hand van hoe laat je dit leest)

    Ik heb een probleempje, denk ik. Nou ja, dat weet ik wel zeker.
    Op en buiten school word ik nog wel eens gepest - omdat ik er niet volgens de 'mainstream van Den Helder' uitzie. Eerst negeerde ik het altijd en probeerde ik er boven te staan, maar sinds de afgelopen zomervakantie is dat heel erg veranderd. Ik zal het gewoon op tafel gooien (op het topic?), want jullie kennen mij toch niet in reallife. Afgelopen zomer ben ik zwaar depressief verklaard en ik moet nu sinds Juni elke dag medicijnen slikken. Nu is het al December en het gaat wat beter door de medicijnen.Ik heb nu niet meer de neiging om voor de trein te springen of whatever. Alleen ik ben nu een beetje ... agressief? Een maandje geleden was het weer zover en begon de bitch-squad van mijn school mij weer uit te schelden voor 'emo' en what not, en in plaats van te negeren werd ik ontzettend kwaad. Toen brak ik dus de pols van één van die meisjes. Zelfs schrok ik er denk ik het meest van en natuurlijk kwam ik er niet vanaf zonder een hoop gezeik; wat best begrijpelijk is. Een paar weken geleden waren er een paar jongens die weer begonnen met pesten en die sloeg ik dus in elkaar. Vandaag was het ook weer zover en heb ik een meisje een bloedneus geslagen.
    Oké, heel verhaal en nu komt het; wat is er mis met mij? Opeens kan ik mijn woede niet meer beheersen en het slaan/schoppen gaat vanzelf. Alsof iemand mijn lichaam overneemt. Tot 10 tellen helpt niet ... want ik kom maar tot 2. Na het pols-breek incident flipte mijn moeder helemaal - wat eigenlijk best begrijpelijk is - en sinds dien loopt onze moeder en dochter relatie erg stroef. Eerlijk gezegd wil ik mijn moeder niet opzadelen met nog meer problemen. Ik zit nu nogal met mezelf in de knoop en mijn afspraak met mijn psychiater gaat deze en volgende week niet door, om goed advies vragen gaat dus ook niet.
    Hebben jullie advies? Of als je ook zoiets heb, wat doe jij dan?

    Greetz (:


    “I realize there’s something incredibly honest about trees in winter, how they’re experts at letting things go.”

    Ik ben zelf ook depressief, maar ik doe het zonder medicijnen en heb crisis therapie gehad en nu gewoon therapie. (1x 2 weken ofzo?)
    Maar zitten die soms bij je bijwerkingen in je medicijnen? dat je agressief wordt?
    En anders snap ik best je woede wel, misschien heb je de afgelopen tijd heel veel weggekropt en nu komt alles er uit zonder dat je er controle over hebt. Ik breek dan geen polsen ofzo haha, maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Bij mij is het meer 'emotioneel' dmv jankbuien, suïcidale gedachten etc.

    Heb je ook gewoon therapie? of echt psychiater afspraken? ik denk toch dat het verstandig is om een vorm van hulp te zoeken zo snel mogelijk, hetzij een dokter of gewoon mailen ofzo met je psychiater?


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Sommige types anti-depressiva kunnen je inderdaad prikkelbaar maken (in reactie tot de persoon boven me) dat kun je waarschijnlijk lezen in de bijsluiter. Als dat inderdaad zo is zou ik als ik jou was heel snel de psychiater bellen, uitleggen wat er aan de hand is en voor de zekerheid nog even zeggen dat dit een van de bijwerkingen van de medicatie is. Met de medicatie stoppen (mocht het bij de bijwerkingen staan) is onverstandig tenzij de psychiater je dat vertelt.

    Mocht het niet bij de bijwerkingen staan dan zou het alsnog het beste zijn om (heel) snel een nieuwe afspraak te maken met de psychiater en te kijken hoe jullie dit nieuwe probleem kunnen oplossen.


    quidquid excusatio prandium pro

    Tough shit you're in.

    Ik denk inderdaad dat de medicijnen misschien bijwerkingen hebben, en de rest is al gezegd?

    Good luck, in any case.