• Wat wordt er verwacht:
    Deze themawedstrijd wijkt een tikkeltje af van de doorsnee wedstrijden. Er valt namelijk niemand af. Per opdracht zal u een punt krijgen en op het eind van de rit wordt dan een gemiddelde van uw punten berekend. Om er voor te zorgen dat u niet meteen verliest door eens een minder goede opdracht te maken, worden uw uitschieters (beste en slechtste punt) eerst verwijderd en wordt pas daarna uw gemiddelde berekend.

    Tijdens deze themawedstrijd kunt uw zich aan verschillende soorten opdrachten verwachten (denk maar aan een schrijfopdracht, quizopdracht etc.). Omdat niet iedereen talent heeft in al deze takken is het mogelijk om doorheen deze wedstrijd juist één joker te gebruiken. Deze joker zorgt er voor dat je vrijstelling krijgt voor de gekozen opdracht. Gebruik deze met wijsheid!

    Voor elke opdracht krijgen u twee weken de tijd om iets in te zenden. Indien u niet op tijd klaarkomt met uw inzending is het mogelijk om uitstel te krijgen, dit met een geldig excuus. U kunt maximum een week uitstel krijgen. Dit kan variëren indien je op reis gaat.
    Om verwarring met de usernames te vermijden, wordt gevraagd om een Harry Potter naam op te geven. Deze kiest u best na het maken van de Sorteerquiz, zo kan u indien u dat wenst een naam kiezen die het beste bij uw huis hoort. Indien u uw username toch verandert, verwacht ik dat u dit desondanks in deze topic meld zodat ik uw link kan aanpassen.

    Doordat dit een themawedstrijd is zal bij iedere opdracht de voorwaarden verschillend zijn. Ik vraag u dan ook om u aan deze voorwaarden te houden. Indien u een werkje moet schrijven tussen de 500 en 1500 woorden, wens ik geen verhaaltjes te ontvangen van 2000 woorden. Indien u zich niet houdt aan de voorwaarden, zult u dus punten verliezen.

    Wat valt er te winnen:
    De Beste tovenaar krijgt 6 credits.
    Degene die het net niet haalde van de winnaar krijgt 4 credits.
    Degene die op de derde plaats is gestrand krijgt 2 credits.
    Het huis dat de House Cup wint, krijgt ook een prijs.

    Hoe en wanneer indienen:
    Per opdracht wordt een deadline gegeven. U krijgt de tijd om in te dienen tot 23u59 die dag. Indien u uitstel krijgt is dat ook tot 23u59 op de dag van uitstel. Uw creaties worden niet op mijn profiel geplaatst, zorg er dus voor dat ik met gemak al uw inzendingen terug vinden. Het is dus toegestaan om een bijhorende story aan te maken, maar dit is niet noodzakelijk.
    Ik waarschuw 1 week - 1 dag voor de deadline.

    Hoe kunnen de huizen punten verdienen:
    Voor elk gemaakt examen krijgt een student een score in de vorm van punten . Deze punten wordt bij het corresponderende huis geteld.
    Voor elke student die binnen de eerste week zijn examen indient, krijgt het corresponderende huis 5 extra punten.
    Voor elke student die zijn examen niet indient, verliest het corresponderende huis 5 punten.
    Voor elke student die uitstelgedrag vertoont, verliest het huis 1 punt.
    Voor de beste student per examen, verdient het corresponderende huis 20 extra punten.
    Voor de student die het eerst indient, verdient het corresponderende huis 5 extra punten.

    Nota:
    In elk huis zit een verschillend aantal leerlingen. Daarom wordt er gewerkt met verhoudingen. Zo worden de resultaten voor bijvoorbeeld de leerlingen in Huffelpuf maal vijf gedaan, bij Ravenklauw maal 3.33 en bij Griffoendor maal 1.4. Indien een leerling van Huffelpuf, Ravenklauw of Griffoendor tijdens het examen het best heeft gepresteerd, worden de punten niet verdubbeld!
    Studenten met een vrijstelling kunnen geen punten behalen bij het desbetreffend examen.


    Daarnaast vraag ik u:
    Ik zou het appreciëren als u een andermans werk niet afbreekt. Commentaar en tips zijn altijd welkom, maar wees niet gemeen of onrechtvaardig.

    De jury bestaat uit:
    Helena Ravenclaw

    Tweedejaarstoveraars:
    Griffoendor (117 ptn.)
    (103.04 ptn.)(14 ptn.)
    Sirius Black (17.8 ptn.)
    7.8II
    Lily Evans (8.7 ptn.)
    8.7
    Hermione Granger (12.9 ptn.)
    7.9
    Rubeus Hagrid (4 ptn.)
    4.0
    Remus Lupin (14.4 ptn.)
    9.4II
    George Weasley (12.3 ptn.)
    7.3
    Ginny Weasley (13.5 ptn.)
    8.5

    Huffelpuf (96 ptn.)
    (71 ptn.)(25 ptn.)
    Suzanne Bonkel (19.2 ptn.)
    9.2II
    Op reis: 29/12-4/01
    Nymphodora Tops (0 ptn.)
    -.-

    Ravenklauw (184.65 ptn.)
    (162.574 ptn.)(21.65 ptn.)
    Luna Lovegood (44.9 ptn.)
    9.9II
    Mad-Eye Moody (13.8 ptn.)
    8.8
    Moaning Myrtle (14.1 ptn.)
    9.1

    Zwadderich (116 ptn.)
    (101.1 ptn.)(15 ptn.)
    Andromeda Black (13.5 ptn.)
    8.5
    Regulus Black (0 ptn.)
    -.-
    Astoria Greengrass (12 ptn.)
    7.0 • Vrijstelling
    Bellatrix Lestrange (7.7 ptn.)
    7.7
    Draco Malfoy (17.4 ptn.)
    7.4 • Vrijstelling
    Lucius Malfoy (12.6 ptn.)
    7.6II
    Merlin (12.4 ptn.)
    7.4
    Pansy Parkinson (13.1 ptn.)
    8.1II
    Op reis: 29/12-4/01
    Severus Snape (8.8 ptn.)
    8.8
    Blaise Zabini (17.4 ptn.)
    7.4II

    Eerstejaarsexamen

    Uitslag.

    Tweedejaarsexamen:

    [ bericht aangepast op 27 dec 2012 - 15:56 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Merry christmas^^


    We've lived in the shadows for far too long.

    Shinobi, ik geloof dat dat hier Lily Evans is, vroeg me of ik door wilde geven dat ze sinds zondag geen internet heeft. Vroeg ze de 23ste al, maar ik heb vandaag pas mijn mobiel gecheckt. Vandaar dat ze opdracht nog niet heeft ingeleverd, ze gaat dat zsm doen.


    Time to tip the scales!



    De inzending van Blaise Zabini. Ik leg mijn gedachte hierachter voor de zekerheid ook even uit. Het moet het 'magische' ontstaan van een taart/cake voorstellen. Het begint met helemaal niks en het eindigt met een hele taart. Vandaar 'magisch'.


    Never forget who you are

    Kardia schreef:
    Shinobi, ik geloof dat dat hier Lily Evans is, vroeg me of ik door wilde geven dat ze sinds zondag geen internet heeft. Vroeg ze de 23ste al, maar ik heb vandaag pas mijn mobiel gecheckt. Vandaar dat ze opdracht nog niet heeft ingeleverd, ze gaat dat zsm doen.
    Ik heb het ook gehoord als ze wilt mag ze opdracht nog indienen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Walcottx1D schreef:



    De inzending van Blaise Zabini. Ik leg mijn gedachte hierachter voor de zekerheid ook even uit. Het moet het 'magische' ontstaan van een taart/cake voorstellen. Het begint met helemaal niks en het eindigt met een hele taart. Vandaar 'magisch'.
    Origineel bedacht, maar je kan geen eten toveren, enkel verplaatsen. :O
    Indien je interesse hebt, mag je altijd een nieuwen maken.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Amortentiae schreef:
    (...)Origineel bedacht, maar je kan geen eten toveren, enkel verplaatsen. :O
    Indien je interesse hebt, mag je altijd een nieuwen maken.


    Ik laat het hierbij, dan maar aftrek.


    Never forget who you are

    Walcottx1D schreef:
    (...)

    Ik laat het hierbij, dan maar aftrek.
    Leuk dat je voor de gifmanier bent gegaan. (:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Amortentiae schreef:
    (...)Leuk dat je voor de gifmanier bent gegaan. (:


    Ja vond ik ook (: ik baal zo erg dat ik domweg vergeten ben dat je geen eten kan toveren. Ik was gister toen we die taart aten helemaal enthousiast enzo en ik zag het al helemaal voor me. En ik was uiteindelijk ook tevreden. Maarja, stom dat ik één cruciaal puntje was vergeten :/


    Never forget who you are

    Walcottx1D schreef:
    (...)

    Ja vond ik ook (: ik baal zo erg dat ik domweg vergeten ben dat je geen eten kan toveren. Ik was gister toen we die taart aten helemaal enthousiast enzo en ik zag het al helemaal voor me. En ik was uiteindelijk ook tevreden. Maarja, stom dat ik één cruciaal puntje was vergeten :/


    Mischien kun je het lege bord en dan gewoon de hele taart houden, en gewoon de gif laten met eerst de taart en vervolgens het lege bord. Dan laat je het verdwijnen.. En volgensmij kan dat wel.


    Don't be like the rest of them, darling

    MadEyeMoody schreef:
    (...)

    Mischien kun je het lege bord en dan gewoon de hele taart houden, en gewoon de gif laten met eerst de taart en vervolgens het lege bord. Dan laat je het verdwijnen.. En volgensmij kan dat wel.
    Eten kan je ook vermenigvuldigen, maar dan zou het lege bord wel weg moeten.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik heb éindelijk een idee!


    The odds are néver in our favor.

    Amortentiae schreef:
    (...)Eten kan je ook vermenigvuldigen, maar dan zou het lege bord wel weg moeten.


    Is het goed als ik nog even ga kijken wat ik kan veranderen/de ideetjes van jullie uitproberen, maar dat ik mijn inzending nu wel even laat staan? En dan ik dan een verbeterde versie uiterlijk donderdagavond nog kan insturen? Want ik zit namelijk met de tijd in de knoop want morgen ga ik winkelen en vrijdag vertrek ik op wintersport. Ik weet ook niet zeker of ik er donderdag dus nog iets aan kan veranderen, maar dan heb ik sowieso een inzending staan. Anders heb ik namelijk niks en dat is ook jammer ^^
    Sorry voor mijn kromme nederlands maar ik wist niet hoe ik het anders moest formulieren. Ik hoop dat je me begrijpt :3

    [ bericht aangepast op 26 dec 2012 - 17:46 ]


    Never forget who you are

    Walcottx1D schreef:
    (...)

    Is het goed als ik nog even ga kijken wat ik kan veranderen/de ideetjes van jullie uitproberen, maar dat ik mijn inzending nu wel even laat staan? En dan ik dan een verbeterde versie uiterlijk donderdagavond nog kan insturen? Want ik zit namelijk met de tijd in de knoop want morgen ga ik winkelen en vrijdag vertrek ik op wintersport. Ik weet ook niet zeker of ik er donderdag dus nog iets aan kan veranderen, maar dan heb ik sowieso een inzending staan. Anders heb ik namelijk niks en dat is ook jammer ^^
    Sorry voor mijn kromme nederlands maar ik wist niet hoe ik het anders moest formulieren. Ik hoop dat je me begrijpt :3
    Ja dat mag. Je mag zo vaak veranderen als je maar wilt, je laatste inzending telt. Dat geldt trouwens voor iedereen. Het is wel zo dat wanneer je na de eerste week een nieuwe nog indient, ik wel die 5 punten opnieuw aftrek.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Kyoshi schreef:
    Ik heb éindelijk een idee!
    Super!


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik wil graag mijn joker gebruiken. Als we moeten zingen, dan ga ik wel verschrikkelijk vals zingen, maar ik weet echt niets D:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis