• Ik moet voor morgen een opdracht af hebben, en ik snap het echt niet. want eigenlijk weet ik niks van Duits..

    Dus, kunnen jullie me helpen?

    Opdracht:

    Lees de zinnen. Vul de juiste vormen in kolom C in. In kolom B staat of het een der-, die-, das-woord of meervoud is.


    A - B - C
    1 een - die - Das ist ......... Schneebrille.
    2 welke - mv - .............. Pisten sind markiert?
    3 dit - das - Ich trinke .......... Mineralwasser nicht gerne.
    4 de - der - Ohne ............ Trainer hätte ich nicht gewonnen.
    5 een - die - ........... torte mag ich nicht.
    6 geen - mv - Ich habe ........... Skischuhe.
    7 welk - das - .......... Eis schmeckt dir am besten?
    8 een - der - Wir fahren durch ........ bakannten Tunnel.
    9 deze - der - Sie tut viel für ............ Freund.


    Please help me?

    [ bericht aangepast op 26 nov 2012 - 22:30 ]


    All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them..

    Gewoon naamvallen invullen. In de eerste kolom staat wat je moet vertalen. In de twee kolom staat de naamval die je moet gebruiken en in de derde kolom staat de zin waarin je dat moet invullen. Als je wilt heb ik ze hieronder al gedaan. Ik weet niet of het honderd procent goed is, maar goed..

    Das ist eine Schneebrille.
    Welche Pisten sind markiert?
    Ich trinke dieses Mineralwasser nicht gerne.
    Ohne der Trainer hätte ich nicht gewonnen.
    Eine Torte mag ich nicht.
    Ich habe keine Skischuhe.
    Welches Eis schmeckt dir am besten?
    Wir fahren durch ein bekannten Tunnel.
    Sie tut viel für dieser Freund.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Gewoon naamvallen invullen. In de eerste kolom staat wat je moet vertalen. In de twee kolom staat de naamval die je moet gebruiken en in de derde kolom staat de zin waarin je dat moet invullen. Als je wilt heb ik ze hieronder al gedaan. Ik weet niet of het honderd procent goed is, maar goed..

    Das ist eine Schneebrille.
    Welche Pisten sind markiert?
    Ich trinke dieses Mineralwasser nicht gerne.
    Ohne der Trainer hätte ich nicht gewonnen.
    Eine Torte mag ich nicht.
    Ich habe keine Skischuhe.
    Welches Eis schmeckt dir am besten?
    Wir fahren durch ein bekannten Tunnel.
    Sie tut viel für dieser Freund.

    Ik weet het niet hoor bij die laatste 2.
    Het klinkt raar in mijn oren. Moet het niet "einen bekannten Tunnel" zijn en "diesen Freund"?

    [ bericht aangepast op 26 nov 2012 - 22:57 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oromis schreef:
    (...)
    Ik weet het niet hoor bij die laatste 2.
    Het klinkt raar in mijn oren. Moet het niet "einen bekannten Tunnel" zijn en "diesen Freund"?


    Ja, dat kan. Maar het is laat en het is Duits. (cat)
    Jij bent volgens mij véél beter in Duits. Of het was iemand anders.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Moest ik Duits krijgen/hebben, ik zou je helpen. (':


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ja, dat kan. Maar het is laat en het is Duits. (cat)
    Jij bent volgens mij véél beter in Duits. Of het was iemand anders.

    Ik spreek het vloeiend, maar mijn grammatica is soms een beetje scheef.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2012 - 22:59 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oromis schreef:
    (...)
    Ik weet het niet hoor bij die laatste 2.
    Het klinkt raar in mijn oren. Moet het niet "einen bekannten Tunnel" zijn en "diesen Freund"?


    Ja, dat klinkt inderdaad veel beter. Ik ben tweetalig opgevoed, dus ik ben me hier behoorlijk zeker van. ^^

    Ook moet het niet der maar den zijn in deze zin: Ohne der Trainer hätte ich nicht gewonnen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ja, dat klinkt inderdaad veel beter. Ik ben tweetalig opgevoed, dus ik ben me hier behoorlijk zeker van. ^^

    Ook moet het niet der maar den zijn in deze zin: Ohne der Trainer hätte ich nicht gewonnen.

    Toch wel! Over die twijfelde ik ook heel erg. Ik ben dan ook wel tweetalig opgevoed, maar mijn grammatica laat me soms echt in de steek, mijn oren gelukkig niet :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik kan je wel een goede tip geven: Wanneer er een 'e' op het eind staat, is het meestal eine. (vrouwelijk bedoel ik dus)
    Dus bijvoorbeeld bij zin in is het woord Schneebrille. Dus dan is het eine Schneebrille.


    Pretty is just a pretty word.