• Ik doe mijn beschouwing over het leenstelsel en zit nu de voorstanders en de tegenstanders op te sommen. Ik zoek nu nog naar argumenten voor en tegen.
    Mijn argumenten tegen:
    - De toegankelijkheid van het hoger onderwijs komt in gevaar
    - Moslims mogen geen rente betalen en kunnen dus niet lenen. Zij kunnen dan al niet meer studeren.

    Mijn argumenten voor:
    - Lagere inkomens hoeven dan niet voor de studie te betalen van kinderen van rijke ouders.

    Heeft er iemand nog wat argumenten?


    Take risks and conquer your fears.

    Tegen: - Veel mensen zitten nu al (door het huidige systeem) jaren in de schulden, als het leenstelsel wordt ingevoerd wordt dit alleen maar erger.
    - Veel minder mensen zullen gaan studeren door alle negatieve dingen die het met zich mee brengt, er zullen dus veel minder mensen zich hoger gaan ontwikkelen en een hogere opleiding nemen.
    - De meeste mensen hadden nog liever de langstudeerboete gehad. :P

    Verder weet ik het ook niet, kijk maar of je er iets mee kunt. Succes met je beschouwing!

    [ bericht aangepast op 25 nov 2012 - 14:15 ]


    Bad decisions make good stories.

    Daar heb ik wel wat aan, dank je!


    Take risks and conquer your fears.

    Beste tegen die er bestaat: Het is afgeschaft :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Tegen:
    -Je moet rente betalen 'omdat het geen verplichte lening is'. Slechts weinig mensen kunnen echter een volledige studie voor hun zoon/dochter (of zichzelf) betalen, dus wil je studeren ben je eigenlijk toch gedwongen te lenen.
    -Op het moment kost het vooral geld. Nadat het ingevoerd is moet dat geld ook nog terug verdiend worden voor het uberhaupt wat oplevert.

    Voor:
    -Er moet nou eenmaal bezuinigd worden, dus ook de studentjes zullen dat moeten voelen.


    "They say that we're dreaming too big, I say that this town's too small."

    Je zit met een schuld na je studie. Dan is het moeilijk om bijvoorbeeld een hypotheek te krijgen of een andere lening.


    No guts no glory.