Nadal schreef:
(...)
Ik denk niet dat mensen je daarom gaan afkraken hoor. Persoonlijk zou ik dat een beetje kinderachtig vinden. Het is en blijft een verhaal inclusief fantasie en dan mag je afdwalen van de feiten vind ik.
Heb je al een idee voor de verhaallijn want ik ben wel nieuwsgierig:Y)
Hihi jaa! ik weet niet of je ooit in de efteling bent geweest, in de vliegende hollander?
Nouja, lang verhaal enzo, mijn naam is Marina, wat zee betekent, dus ik heb altijd al een soort innerlijke liefde en passie voor zeemansverhalen, meerminnen, VOC, etc. gehad. Dus ik was natuurlijk op slag verliefd op het verhaal daarvan.. maar tot mijn teleurstelling zag ik dat de originele novel verdwenen is in het niets.. in iedergeval het verhaal van Willem van der Decken dan. Dus ik dacht, weet je wat, ik schrijf hem gewoon lekker zelf
Een andere verhaallijn die ik aan het bedenken ben is over een VOC kapitein die het bevel krijgt om een roverschip te plunderen, maar hij weet niet dat dat schip een vrouwelijke kapitein heeft. En langzaam maar zeker, komt zijn eigen schip in opstand dankzij die vrouw.
Nouja, tot zover dus ongeveer.
"like i'd follow you around like a dog that needs water."