• Wij hebben als huisdier een oude labrador van 12 jaar.
    Hij is al zeker 8 jaar bij ons, maar nu vrees ik zo'n beetje dat zijn laatste dagen zijn geteld.
    Niet letterlijk dan, maar toch.

    Niet alleen heeft hij last van epilepsie (Komt meestal voor bij erg warm weer of wanneer hij schrikt.), en stramme gewrichten maar sinds enkele dagen kan hij zijn urine moeilijk ophouden.
    Het is misschien een vies detail, maar hij druppelt redelijk hard om het zo maar te zeggen terwijl we hem echt regelmatig uitlaten.

    De dierenarts zei enkele maanden geleden dat hij nog kerngezond was en dat zijn hart ook nog perfect was maar dat hij 2015 al niet zou halen.
    Maar ik heb zo het vermoeden dat onze hond het niet lang meer zal trekken.
    Ik ben bang dat ik onze oude vriend dood zal aantreffen, wat bij ons poedeltje het geval was.

    Ligt het aan mij, of ziet het er echt niet goed uit?


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik vind het niet leuk om te vertellen, maar het klinkt inderdaad niet goed.
    I'm sorry for ya


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Dat is echt heel erg, en ik weet dat het niet helpt, maar het is wel een mooie leeftijd voor een grote hond.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Nu je weet dat het eraan komt kun je wel afscheid nemen. Ons hondje had hartproblemen. Alles ging verder redelijk goed tot ik op een ochtend beneden kwam en het arme beest amper kon ademhalen, toen hebben we hem in moeten laten slapen.
    12 Jaar is wel al oud voor een labrador, daar mag je trots op zijn :')


    #WWED - What Would Emma Do?

    Wat vervelend.. Misschien weet jullie dierenarts het beter te verklaren, maar het lijkt er inderdaad wel op dat hij last heeft van ouderdom.. Het is niet leuk om je hond achteruit te zien gaan, ik weet hoe het voelt. Sterkte!


    You are beautiful, you are love.

    Awww, wat naar :(
    Heel veel sterkte toegewenst, geniet nog even van je hondje. Nu kun je nog afscheid nemen, dat zou niet kunnen als het onverwachts zou zijn. Het is wel een goede leeftijd voor een hond :) Mijn hond is ook 12 jaar geworden en die heeft een prachtig leven gehad!
    Heel veel sterkte en je mag me altijd pb'en. (flower)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Misschien moet je hem nog een keer meenemen naar de dierenarts, maar ik denk dat het niet zo goed is als een hond steeds zo moet plassen, dan is 'ie gewoon echt heel oud. Voor nu zou ik als ik jou was hem elke dag waarop het nog kan aandacht geven en als je bijv. ergens heengaat je hond even gedag aaien, zodat je afscheid hebt genomen voor het geval dat het net als bij jullie poedeltje gaat.
    Veel sterkte, als je eens wat kwijt wil mag je me altijd een berichtje sturen, ik weet namelijk heel goed hoe het is om een huisdier te verliezen, dus voor een dikke knuffel staat mijn gastenboek altijd open.


    “Love is a contradiction.”

    Mehh. Wij hebben onze vroegere hond ook moeten laten inslapen vanwege het feit dat hij zijn urine ook niet meer kon houden en gewoon overal in huis het liet lopen. Hij kon niet meer.. :'(
    Wij hebben ook een labrador van 10 jaar en hij heeft ook last van epilepsie en stramme gewichten.. Gelukkig kan hij nog wel zijn urine ophouden..

    Sterkte!


    Let the Night embrace you

    Sagitta schreef:
    Mehh. Wij hebben onze vroegere hond ook moeten laten inslapen vanwege het feit dat hij zijn urine ook niet meer kon houden en gewoon overal in huis het liet lopen. Hij kon niet meer.. :'(
    Wij hebben ook een labrador van 10 jaar en hij heeft ook last van epilepsie en stramme gewichten.. Gelukkig kan hij nog wel zijn urine ophouden..

    Sterkte!


    Als jullie hond zo'n aanval heeft, begint hij dan ook te janken/blaffen om vervolgens weer op te staan alsof er niets gebeurd is?
    Die van ons zakt eerst door z'n poten dan jankt die een soort van en dan komt hij weer bij.
    Zo eng als hij da krijgt.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Dat lijkt me verschrikkelijk.
    Dierenarts? ik weet eigenlijk niet wat je nu het beste kan doen behalve naar de dierenarts gaan.

    Heel, heel, heel veel sterkte!(H)


    Tijd voor koffie.

    Memoria schreef:
    Ik vind het niet leuk om te vertellen, maar het klinkt inderdaad niet goed.
    I'm sorry for ya


    Love the life you live, live the life you love. - Bob Marley