• Ik heb het nooit erg gevonden om voor een groep te staan, totdat ik in de tweede klas kennis maakte met de beruchte 'ik-ben-stom-en-haat-alles-aan-mezelf'-periode. Daar ben ik nu ondertussen wel overheen, maar ik heb nog steeds moeite met het geven van een presentatie. Ik ben nooit echt zenuwachtig van te voren, kom goed uit mijn woorden en neem een goede houding aan, totdat ik na twee minuten helemaal in paniek raak. Het gaat dan constant door mijn hoofd dat iedereen een mening over me heeft en ik ben dan bang dat ik een gigantische blunder ga maken. Vervolgens probeer ik mezelf dan te vertellen dat dat me niets interesseert. Dat werkt uiteraard niet.
    Welnu, dat valt allemaal nog wel mee, maar als ik rood word, kan ik echt wel door de grond zakken. Ik weet hoe belachelijk mijn vuurrode kop eruit ziet en de vlekken die in mijn hals ontstaan, zijn nou ook niet bepaald charmant. Als ik besef hoe stom ik er dan uit zie, word ik nog roder en ga ik stotteren en trillen. Nou, dan heb ik dus mooi mijn presentatie verpest en mezelf weer eens voor schut gezet.
    Is er iemand die me kan vertellen hoe ik mijn rode wangen en schaamte onder controle kan houden?


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Mensen die rood worden, worden sympathieker gevonden ;).
    En smeer anders wat make-up op. Dat werkt voor mij omdat ik dan denk dat mijn roodheid niet te zien is door mijn laag plamuur.

    [ bericht aangepast door een moderator op 28 okt 2012 - 12:53 ]


    I am an idiot, I move.

    Awhh, dat is echt vervelend.. Ik ben zelf ook altijd erg zenuwachtig, maar ik ben dat juist vooraf en als ik eenmaal begin gaat het wel (ondanks dat ik soms ook niet uit mijn woorden kom).
    Een goede voorbereiding raad ik je wel aan. Dan hoef je je iniedergeval niet druk te maken over de inhoud. Daarnaast probeer ik van te voren mezelf vanalles in te praten, zoals 'bijna iedereen vind presenteren eng, dat jij het vind is helemaal niet erg', 'niemand kan je daarom uitlachen', 'het duurt maar even, het is niet zo belangrijk'. Dat soort dingen. Soms lukt het om daar in te geloven, bovendien is het vaak ook echt waar. Niemand vind het erg als je een 'blunder' maakt.
    Heel veel succes!


    You are beautiful, you are love.

    Ik heb het zelfde probleem, en ik zoek dan altijd de persoon die ik het meeste vertrouw op, en doe alsof ik alleen voor die persoon praat :)
    Heel veel succes!


    •*• Lululu •*•

    Bedank voor jullie tips! Ik zal er gebruik van maken. (:


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.