• Want volgens mijn moeder heb ik een abces bij mijn grote teen. Volgens wikipedia is het een hoeveelheid pus (etter) in een niet eerder bestaande holte. En volgens mij kan het een in gegroeide nagel zijn. Wat het nou is, laat ik in het midden aangezien ik geen dokter ben en mijn moeder ook niet.

    Maar ze had het er over dat ik de plek die dus dik en rood is (de rest van de details zal ik jullie besparen) moet laten open snijden omdat zij ooit eens ook zoiets heeft gehad.

    Dat zie ik dus niet zitten want nou ja net zoals de meeste mensen hou ik er niet van als er in mij word gesneden. O, ja ik ben wel van plan om aanstaande maandag naar de dokter te gaan. Ik ben al eerder geweest ervoor maar toen was het nog niet zo erg.

    Ik weet dat jullie ook geen dokters zijn maar hoe groot schatten jullie de kans dat het open gesneden moet worden? :$


    Physics is awesome

    Ergens tussen de 0 en 100%

    Hangt ervanaf wat ermee aan de hand is, eh?


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    Ergens tussen de 0 en 100%

    Hangt ervanaf wat ermee aan de hand is, eh?


    Je bedoelt, het hangt ervan af of het een abces of een in gegroeide nagel is?


    Physics is awesome

    Bij een vriendin van mij moesten ze haar teen opensnijden en een stuk van de nagel weg halen. Ik heb gehoord dat het zelf heel erg meevalt ,alleen de pijn erna is at minder :W.


    Shoganai i ne~

    Matsuyama schreef:
    Bij een vriendin van mij moesten ze haar teen opensnijden en een stuk van de nagel weg halen. Ik heb gehoord dat het zelf heel erg meevalt ,alleen de pijn erna is at minder :W.


    Dat is heel geruststellend maar daarna mag je toch wel pijnstillers voor de pijn?


    Physics is awesome

    Azulchica schreef:
    (...)

    Je bedoelt, het hangt ervan af of het een abces of een in gegroeide nagel is?


    Jup. Of dat het wat anders is.

    Je moet gewoon niet op internet gaan en zeggen "ik heb dit en dit, wat denken jullie dat het kan zijn?" of erger nog, vragen of ze gaan snijden. Want de mensen hier missen de opleiding om dat te kunnen beoordelen of inschatten (En zelfs als ze dat hadden, zonder eigen onderzoek en anamnese zullen ze geen uitspraak doen)
    Komt nog bij dat meestal het eerst wat mensen te binnen schiet het ergste is. Niemand herrinert zich de keer dat zijn teen rood en pijnlijk was omdat ie ergens keihard tegenaan stootte, iedereen denkt aan die keer dat er gesneden moest worden.

    Oftewel, met dingen posten over ziekts (tenzij je al weet wat je hebt) jaag je alleen maar jezelf op de stang met de reacties.


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    (...)

    Jup. Of dat het wat anders is.

    Je moet gewoon niet op internet gaan en zeggen "ik heb dit en dit, wat denken jullie dat het kan zijn?" of erger nog, vragen of ze gaan snijden. Want de mensen hier missen de opleiding om dat te kunnen beoordelen of inschatten (En zelfs als ze dat hadden, zonder eigen onderzoek en anamnese zullen ze geen uitspraak doen)
    Komt nog bij dat meestal het eerst wat mensen te binnen schiet het ergste is. Niemand herrinert zich de keer dat zijn teen rood en pijnlijk was omdat ie ergens keihard tegenaan stootte, iedereen denkt aan die keer dat er gesneden moest worden.

    Oftewel, met dingen posten over ziekts (tenzij je al weet wat je hebt) jaag je alleen maar jezelf op de stang met de reacties.


    Daar heb je gelijk in maar ik heb het niet zo op dokters. Daar weten mijn ouders ook van en ik vind het dan ook gemeen van mijn moeder dat ze zegt dat mijn teen open gesneden moet worden. Ik bedoel, ze is geen dokter.


    Physics is awesome

    Azulchica schreef:
    (...)

    Dat is heel geruststellend maar daarna mag je toch wel pijnstillers voor de pijn?
    Je mag daarna gewoon pijnstillers nemen :3.


    Shoganai i ne~

    ik hoop voor jou dat ze het niet moeten opensnijden, maar ik denk dat de kans toch groot is.

    Soleo schreef:
    ik hoop voor jou dat ze het niet moeten opensnijden, maar ik denk dat de kans toch groot is.


    Ik hoor het wel als ik naar de dokter ga. Maar mijn eigen huisarts is waarschijnlijk op vakantie.


    Physics is awesome

    Mijn zus had ook eens zoiets in haar teen. Ik heb het zelf niet gezien maar wel haar verhalen gehoord. Na een tijdje kneep ze erin en toen kwam al dat pus er gewoon uit, zonder snijden. Dus dat is ook mogelijk.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Dat opensnijden doet serieus geen pijn. Ik heb het ook gehad en binnen 2 minuten is het klaar. En na een uur is de verdoving uitgewerkt. No Worry


    I'm gonna pick up the pieces, and build a lego house.

    TICKETTOHELL schreef:
    Dat opensnijden doet serieus geen pijn. Ik heb het ook gehad en binnen 2 minuten is het klaar. En na een uur is de verdoving uitgewerkt. No Worry


    Ik weet van de tandarts dat een verdoving ook aardig pijn kan doen en bij mij helpt het wel maar niet echt heel goed, bij de tandarts in ieder geval.

    Maandag ga ik dus naar de dokter hoewel moeder vind dat ik beter naar het ziekenhuis ga of naar een podoloog ofzo. Ze weet af en toe ook niet ze wil.


    Physics is awesome

    Azulchica schreef:
    (...)

    Ik weet van de tandarts dat een verdoving ook aardig pijn kan doen en bij mij helpt het wel maar niet echt heel goed, bij de tandarts in ieder geval.

    Maandag ga ik dus naar de dokter hoewel moeder vind dat ik beter naar het ziekenhuis ga of naar een podoloog ofzo. Ze weet af en toe ook niet ze wil.


    je kunt beter eerst naar de huisarts gaan, en als het nodig is kan die je wel doorverwijzen naar een ziekenhuis.


    'The desire to write grows with writing'

    AutumnSun schreef:
    (...)

    je kunt beter eerst naar de huisarts gaan, en als het nodig is kan die je wel doorverwijzen naar een ziekenhuis.


    Dat vind ik dus ook maar mijn moeder is het er niet mee eens.


    Physics is awesome

    TICKETTOHELL schreef:
    Dat opensnijden doet serieus geen pijn. Ik heb het ook gehad en binnen 2 minuten is het klaar. En na een uur is de verdoving uitgewerkt. No Worry


    Sinds wanneer snijden ze je teen open bij een ingegroeide nagel?