• http://www.quizlet.nl/poems/17214/leven-in-de-duisternis/

    sorry voor het niet gebruiken van hoofdletters maar dat hoort officieel ook niet..

    [ bericht aangepast op 19 okt 2012 - 20:10 ]


    <3

    Alleen hoe je dat zegt al maakt het ernaar dat ik dus echt niet je gedicht ga lezen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Alleen hoe je dat zegt al maakt het ernaar dat ik dus echt niet je gedicht ga lezen.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Endure schreef:
    Alleen hoe je dat zegt al maakt het ernaar dat ik dus echt niet je gedicht ga lezen.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Wat? Waarom zouden er geen hoofdletters in een gedicht horen? :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Endure schreef:
    Alleen hoe je dat zegt al maakt het ernaar dat ik dus echt niet je gedicht ga lezen.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    dat is officieel zo stond in mijn nederlandsboek en mijn overgroot vader was dichter en deed dat ook nooit


    <3

    Heel eerlijk vind ik het niet zo goed. Ik vind het onderwerp een beetje vaag. Een albino?
    En ja, ik erger me aan het feit dat er geen hoofdletters aanwezig zijn. Ik weet het, dichterlijke vrijheid, maar meestal is er dan wel een betere reden voor als 'Officieel hoeft het niet en ik ben lui dus daarom doe ik het niet'.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Square schreef:
    Wat? Waarom zouden er geen hoofdletters in een gedicht horen? :'D


    Ja echt hè, dat is gewoon altijd een keuze die mensen maken bij het dichten. Net zoals wel of geen punten gebruiken etc.
    En dan betweterig lopen doen voer hoe het officieel zou moeten volgens jou en dan nog om hulp vragen.. :S


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Lenah schreef:
    Heel eerlijk vind ik het niet zo goed. Ik vind het onderwerp een beetje vaag. Een albino?
    En ja, ik erger me aan het feit dat er geen hoofdletters aanwezig zijn. Ik weet het, dichterlijke vrijheid, maar meestal is er dan wel een betere reden voor als 'Officieel hoeft het niet en ik ben lui dus daarom doe ik het niet'.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Nu heb ik het alsnog gelezen, urgh.
    Tip:

    mijn haar is blond, bijna doorzichtig
    klinkt nogal letterlijk, je kan beter een vergelijking maken.

    Mijn haar is blond, doorzichtig als glas.
    Mijn haar haren kijk je haast doorheen.
    Mijn haren zo wit als sneeuw.
    Mijn haren bleek als mijn huid.
    Haren wit als een ongeschreven blad.

    etc. etc. etc.

    Maar ook dat is iets persoonlijks, voor de rest heb ik het niet echt gelezen, maar dat viel me op.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2012 - 20:17 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    bondjuk schreef:
    dat is officieel zo stond in mijn nederlandsboek en mijn overgroot vader was dichter en deed dat ook nooit


    Ik heb het nu gelezen. Het is op zich wel een leuk gedicht, maar dat gebrek aan hoofdletters stoort me toch echt wel, al kan dat aan mij liggen.
    Dat je 'officieel' geen hoofdletters in gedichten mag gebruiken heb ik echter nog nooit gehoord. Het lijkt me bovendien nogal raar, aangezien zo ongeveer alle dichters die ik ken die regel dan overtreden zouden hebben. Je kunt ervoor kiezen geen hoofdletters te gebruiken onder het mom van 'dichterlijke vrijheid', dat klopt, maar ik zou je aanraden het toch gewoon te doen, want dat staat een stuk netter. ^^
    In forumposts mag je overigens sowieso wél hoofdletters gebruiken. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dankje op de een na laatste reactie en op de laatste reactie..

    LOL ik faal!!


    <3