• Ja, ok, lol, waarom houdt een 15 jarig meisje zich hiermee bezig? Geen idee, het staat in mijn geheugen gegrifd sinds de 1e keer dat ik die boeken las 5 jaar terug.

    Wel, mijn ontdekte fout waar ik al een tijdje over loop te dubben: onze welbekende hoofdpersoon slash stresskonijn zou een broer hebben! Ja, en nu denk jij vast: Wtf, dus niet. Nou, wtf, dus wel. Alleen dat is één keer genoemd (in de Brugklas of in mijn vakantie, maar weet niet zeker welke. Ik gok de Brugklas!) en verder nooit ter sprake gekomen.
    En dat is best raar, want die broer (geen idee of hij een stiefbroer was of een compleet biologische broer) zou al op kamers zijn. Maar broerlief komt wel 's op bezoek? En op verjaardagen? En in de rest van de boeken is zij enigskind en dan komt Appie. Dus, volgens mij is dat een detail die over het hoofd is gezien. >.<

    Enfin, meer mensen dit opgevallen? Meer mensen fouten gevonden in de HOI-serie? En meer mensen fouten in andere boeken gevonden? :3


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik las vroeger ook HOI, maar mij is het nooit opgevallen. Ik kan me wel vaag herinneren dat ze inderdaad een broer had. Verder heb ik er niet op gelet. Wat een stomme fout van Francine Oomen. Maarja, het kan gebeuren dat er plotseling een breuk in je verhaallijn zit!

    Ik heb die boeken vroeger eens gelezen, maar ik kan mij dat totaal niet meer herinneren of zij een broer had of niet.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Mij is die fout inderdaad ook opgevallen. Dat zegt ze volgensmij in het allereerste boek, waar ze op vakantie is in Corsica.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Volgens mij heeft Francine Oomen daar zelf ook iets over gezegd, ik weet alleen niet meer precies wat.


    Physics is awesome

    Het was mij ook al eens opgevallen toen ik ze zelf las. In het eerste boek (Hoe overleef ik mijn vakantie) had ze een broer (biologische volgens mij) en in de boeken daarna was ze opeens enigst kind (totdat Appie kwam). :W


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Oftewel: Francine OOOOOOH. :W


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik heb vroeger een paar van de boeken gelezen, maar het is mij nooit zo opgevallen. Wat ik de laatste tijd wel steeds vaker opmerk zijn spel- of interpunctiefouten in boeken - de Grijze Jager serie is daar een goed voorbeeld van. Ik vond de verhalen altijd erg leuk, maar dit verpest het eigenlijk wel echt voor mij. Ik kan daar namelijk echt niet tegen. :/


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Volgens mij is dat 'r stiefbroer, die is van de vriendin van haar vader, daarom komt 'ie verder niet zo veel voor. Ik weet het echter niet zeker.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Volgens mij is dat 'r stiefbroer, die is van de vriendin van haar vader, daarom komt 'ie verder niet zo veel voor. Ik weet het echter niet zeker.


    Nope, dat zijn nog babies toen de serie eindigde. Haar ouders zijn op Corsica nog niet zo lang uit elkaar, maar als hij al studeert moet hij ouder zijn (die broer). In dat opzicht zou een stiefbroer uit een eerder huwelijk kunnen, maar dan is die vader wel vroeg bezig geweest. =P


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Antwoord staat hier! Moet je ff ctrl - F drukken en dan broer intikken. :)


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Antwoord staat hier! Moet je ff ctrl - F drukken en dan broer intikken. :)


    Ach, fouten maken is menselijk. Maar het is wel heel grappig, vind ik. [:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik heb het allereerste boek nooit gelezen en weet dus niets af van die broer, maar ik vind het wel een erg slordige fout. Een karakter meer of minder vind ik namelijk best wel iets groots.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.