• Sorry voor 2e forum in korte tijd

    Ik heb jullie hulp nodig. Ik rij pony, op wedstrijd niveau, heb zelf 3 pony's thuis staan. Het probleem is, ik wil graag ook andere dingen doen. Ik zit nu bij de feestcommissie van school, en ik wil graag een keer naar een feestje toe en zo, maar eigenlijk gaat het gewoon niet. Mijn ouders begrijpen er geloof ik de ballen van, en willen dat ik overal altijd maar een planning voor maken en zo. Ik kan dat niet, ik bén zo niet. Ik wil me er hartstikke graag voor inzetten, echt waar. Maar ik ben gewoon niet iemand die zich ergens echt voor in kan zetten. Ik doe het graag maar als ik telkens maar hoor dat ik over kom alsof ik het niet wil doen dan heb ik er gewoon geen zin in.

    Het is toch mogelijk om dingen te combineren? Of zie ik dat nu helemaal fout? Want mn vader zegt: Als jij in de feestcommissie gaat, kun je minder ponyrijden. Misschien wel, maar dat betekent toch niet dat ik moet kiezen tussen feestcommissie en paardrijden.

    En ik heb het niet allene over feestcommissie, maar ook over filmavonden, uitjes, eigenlijk alle sociale dingen. Ik kan zoveel dingen niet doen door het ponyrijden. Ik doe het écht heel graag, want het is mijn leven, maar ik wil ook andere dingen doen. Ik ben een meisje van 15, dan is het toch logisch dat ik ook andere dingen wil doen?

    Ik trek dit echt niet meer...


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Ja, ik had dat ook, vooral vorig jaar omdat ik vrijwilligerswerk deed, maar ik denk dat je dan gewoon wat minder moet paardrijden. En dan niet echt veel minder, maar genoeg zodat je ook nog leuke dingen kan doen en je school er niet onder gaat lijden. Als je die leuke dingen wil doen, moet je er ook wel wat voor over hebben.


    The odds are néver in our favor.

    Drie pony's voor jou alleen om te verzorgen is heel veel werk. Ik heb er een en ben er al elke dag mee bezig.
    Dit wil je misschien helemaal niet horen, maar misschien moet je een bijrijder vragen. Ik snap dat je dat misschien vervelend vind. Het zijn jou pony's en jij weet het beste hoe je ze moet rijden en op ze moet reageren dan iedereen anders. Maar als je iemand vind die ook op niveau rijdt kan je het daar goed mee doen. Je hoeft haar/hem natuurlijk niet meteen alleen te laten met jou schatjes. Maar ik dnek dat dat een hoop tijd scheelt.

    [ bericht aangepast op 25 sep 2012 - 21:23 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    Drie pony's voor jou alleen om te verzorgen is heel veel werk. Ik heb er een en ben er al elke dag mee bezig.
    Dit wil je misschien helemaal niet horen, maar misschien moet je een bijrijder vragen.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Oh boo, ik weet wat je doormaakt: ik rijd ook.
    Ga met je ouders rond de tafel zitten en vertel ze je plan. Ze hoeven het er niet mee eens te zijn, als ze het maar begrijpen.
    Dit is teveel. Ik train op maandag, woensdag en zondagen. Zo heb ik het weekend voor mijzelf. Even tot rust, beetje feest en huiswerk. Probeer te werken met overwenkomsten. Wat vinden zij een goed rij'tarief', per week? Succes ( ook met de wedstrijden!)


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    same problem here... tip:
    maak een schema op een groot papier waar je alles kunt indelen. zo heb je een goed overzicht over wat je wanneer hebt gepland :)


    Life is hard, just break it with your head <3

    Ik heb het kunnen combineren maar dat heeft ook zijn nadeel. In de vakantie valt het nog allemaal dik te doen maar tijdens school.. Ik moet elke dag na school mijn 2 paarden rijden, en ik heb elke dag les tot 16u, dus meestal ben ik pas rond 8u thuis, en daarna nog huiswerk maken én mij douchen. Dus na school heb ik eigenlijk geen tijd meer voor mezelf, maar ja, dat heb ik er wel voorover.
    Natuurlijk komt het wel eens voor dat ik eens een dagje niet ga rijden om iets met vrienden te gaan doen, maar dat is maar heel zelden. De paarden gaan voor, aangezien ze compleet afhankelijk van je zijn.
    En in het weekend ga ik gewoon 's morgens rijden zodat ik de hele dag nog voor andere dingen heb :')


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Junns schreef:
    Drie pony's voor jou alleen om te verzorgen is heel veel werk. Ik heb er een en ben er al elke dag mee bezig.
    Dit wil je misschien helemaal niet horen, maar misschien moet je een bijrijder vragen. Ik snap dat je dat misschien vervelend vind. Het zijn jou pony's en jij weet het beste hoe je ze moet rijden en op ze moet reageren dan iedereen anders. Maar als je iemand vind die ook op niveau rijdt kan je het daar goed mee doen. Je hoeft haar/hem natuurlijk niet meteen alleen te laten met jou schatjes. Maar ik dnek dat dat een hoop tijd scheelt.


    Ik heb een hele lieve moeder die álles doet. Uitmesten, buiten en binnen zetten, rijden als het nodig is, of jongeren. Maar het liefst doe ik het natuurlijk zelf (:
    Dus het gaat wel. Dat is het probleem, maar m'n moeder geeft niks om feestjes, nooit gedaan. Daarom vindt ze t heel moeilijk om zich daar in te verplaatsen ...


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin