PurpleCandy schreef:
Leuk hoor, maar mag ik je wel aanraden om even wat meer over konijnjes op te zoeken. Het is namelijk zo dat 2 konijntjes het beste is, omdat hij anders wegkwijnt, zeker als je m buiten gaat houden. Hier kun je heel veel over vinden op internet en ook heel veel discussies, maar ik wou het je toch even laten weten (:
De meningen over 1 of 2 konijnen houden zijn behoorlijk verdeeld. De ene zegt dat het beter is er 2 samen te hebben, de ander zegt dat het geen kwaad kan om er gewoon 1 te houden zolang het genoeg aandacht krijgt. Ik ga me ook zeker niet uitspreken wat waar is en wat niet (:
Het is ook zeker niet dat we een konijn aanschaffen van o wat leuk, een pluizig ding dat je in een hok houdt en eten geeft. (Okay, toegegeven, voor m'n vriend is dat wel zo :'D) Ik doe me altijd inlezen voor ik ergens aan begin.
Of het nu om een roodstaart papegaai gaat die we hebben of om een simpel konijn.
Ik heb daarnaast m'n halve leven konijnen gehad, waaronder 9 jaar lang een dwergkonijn in z'n uppie (echt gestorven van ouderdom en niet van het wegkwijnen), dus dat gaat vast wel goed komen (:
Natuurlijk, als we ontdekken dat het konijn een 'vriendje' nodig heeft omdat het wegkwijnt - want dat kan natuurlijk altijd gebeuren - zullen we er zeker wel voor zorgen dat er een 'vriendje' bij komt, maar tot die tijd houden we er gewoon 1. Ik ben ook heel eerlijk, ik wil dat het konijn een soort maatje wordt voor m'n zoontje, gewoon omdat ik vind dat dat heel belangrijk is in de ontwikkeling van een kind. Zo leert hij met dieren omgaan, er zorg voor te dragen en daarnaast is het emotioneel ook zeker niet slecht, en dat gaat nu eenmaal beter met 1 konijntje dan met 2.
[ bericht aangepast op 19 sep 2012 - 19:19 ]
“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”