Serieus, zij is echt geniaal.
Ik ben dit jaar begonnen met scheikunde en mijn eerste hoofdstuk gaat over Forensisch onderzoek. [Pulsar, 3 HAVO]. Ik vind het best interessant, maar niet veel bij stil gestaan.
Mijn moeder en ik gingen kijken bij de wedstrijd van mijn zus [mijn vader is coach, dus we rukte met de hele familie weer uit, lol'd]. Ik was voor de aanvng van de wedstrijd met mijn moeder rond het terrein aan het wandelen met de hond.
"Vind je scheikunde leuker dan natuurkunde?" vraagt mijn moeder.
"In ieder geval nog makkelijker dan natuurkunde. Het gaat over forensisch onderzoek, best interessant."
"Bij mij op het werk is ook een HBO opleiding Forensisch onderzoek."
En toen ging er bij mij een lampje branden. Waarom zou ik van mijn hobby niet mijn werk maken? Niet dat forensisch onderzoek mijn hobby is, maar wel misdaadthrillers- en detectives. Boek of beeld, maakt mij niet uit, ik vind het geweldig. Psycholoog leek mij eerst heel leuk, maar mijn moeder voorspelde dat dat 'm niet ging worden, omdat ik dingen mij erg aantrek of zo. Nou ja, ik begreep het wel. Maar ik vind dit veel leuker eigenlijk, aangezien ik sowieso het forensisch onderzoek heel interessant vind. Dit jaar moet ik ook een profielkeuze maken, en gesprekken en testen maken met de decaan of wie je daar ook bij helpt. Dus, ik voelde mij vrij om dit met jullie te delen, haha. Meer mensen met ingevingen die een uitermate hoogte van genialiteit hebben bereikt?
[ bericht aangepast op 15 sep 2012 - 18:44 ]
"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife