• Ik wil mijn eerste story gaan schrijven, maar ik krijg het maar niet voor elkaar een goede start te maken. Heeft iemand nog goede tips voor het schrijven van een story (vooral het begin).


    "By the way... He went <- that way ->" ~ the Cheshire Cat

    Misschien een proloog schrijven of bedenken waar je hoofdpersoon start...

    Tja ik kan dat niet echt uitleggen. Bij mij komt dat altijd vanzelf. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    heb je al een hoofdpersoon? vaak helpt het je hoofdpersoon te maken en dan een verhaal om je hoofdpersoon heen te maken...het ligt eraan wat voor soort verhaal je natuurlijk wilt maken...
    wil je fanfiction schrijven? kies dan een tijd, plaats en personen...welke relaties moet je hoofdpersoon hebben met deze tijd, plaats en personen? wat is het verhaal van dat wat je gebruikt (als je een tv serie of boek gebruikt)...

    hopelijk kom je hier al iets verder mee :3


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Probeer eerst even de hele verhaallijn te bedenken, anders heb je iets in je story gedaan wat je liever niet had gedaan^^


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Memoria schreef:
    Probeer eerst even de hele verhaallijn te bedenken, anders heb je iets in je story gedaan wat je liever niet had gedaan^^


    So I guess we are who we are for a lot of reasons. And maybe we'll never know most of them.

    Misschien beginnen met een vooruitblik of juist een belangrijke gebeurtenis in het verleden? werkt bij mij meestal (:


    Life is hard, just break it with your head <3

    Memoria schreef:
    Probeer eerst even de hele verhaallijn te bedenken, anders heb je iets in je story gedaan wat je liever niet had gedaan^^


    26 - 02 - '16

    Een stuk halverwege uit het verhaal, dat doet het hem altijd goed, zo'n spannend moment met ene cliffhanger (:
    Of een doodgewone inleiding over je hoofdpersonage, zijn/haar leven en dergelijke een beetje beschrijvend.
    Of misschien een motto/zin van hoofdpersonage? Iets van "blablabla" Dat was wat huppelepupje altijd tegen me zei, ik nam hem nooit serieus, tot op die ene dag.

    Zoiets? :P


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Met een inspiratievol muziekje erbij. Dan stromen de woorden meestal vanzelf mijn hoofd binnen. Succes!


    "I'm a loser, that means I've been lost before."