Ik heb vandaag voor het eerst mijn klas gezien. Ik ben (eerlijk waar, niet door mijn punten) door stomme regels die op anderen niet van toepassing waren, naar VMBO gegaan. Ik zat eerst op havo op locatie 1, en nu moest ik naar locatie 2, waar 3&4 VMBO zit en 1, 2, 3 en 4 LWOO. Nu heb ik niets tegen VMBO, maar de meeste leerlingen die ík ken van het VMBO, zitten er omdat ze simpelweg te lui waren voor Havo. Ook was ik twee keer op locatie 2 geweest, waardoor ik de indruk kreeg dat het niet zo'n gezellig boeltje was.
Nou, vandaag kennismakingsdag. Ik liep het schoolplein op en het eerste wat ik rook was sigarettenrook en wietgeur. Nu vind ik dit niet erg, maar de kinderen daar zijn hooguit 17 & it's pretty disturbing als je ziet dat kiddo's van 13 daar al in het rokershok zitten. Een leraar stond erboven, deed niets. Ik stond dus 20 minuten alleen op 't schoolplein, kwam eindelijk een meisje wat ook van Havo naar VMBO moest daar aan, en liepen we samen naar het lokaal. Vreselijk. Mijn klas bestaat uit 60% irritante tutjes (ik ben zelf ook een tutje maar ik giechel niet 24/7), 30% ''mooiboys'', en de rest was redelijk normaal of hield zich gedeisd, zoals ik dus. Wat uitleg over stage, roosters etc, voor de nieuwelingen een rondleiding door de school en toen waren we klaar. Ik liep het schoolplein op, voelde me ontzettend opgelaten, gingen die hersenloze idioten me ook nog eens naroepen. ‘‘Hey, daar heb je dat wijf!’’ ‘‘Die zit toch in jou klas?’’ ‘‘Haaaa-hahaha!’’ Jezus. Ik voel me ontzettend ongemakkelijk en kan echt niet wachten tot ik examens heb en daar weg ben...
Nu denk je misschien, je kent die mensen niet eens, je kan niet over ze oordelen, ik ken ze wel. Van mijn dorp en omstreken, sommige hebben bij me in de klas gezeten vorige jaren of van de basisschool, maar ik ken ze.
Hoe is jullie klas? Leuk of eerder iets zoals mijn klas?
''I am who they couldn't even dare to be.''