• Zeurtopic

    Daarnet had ik afgesproken met een paar vrienden van me om hier te blijven slapen. Het zijn er een stuk of vier. En nu gaat mijn zus (die dan wel autistisch is) zeuren dat ze dat niet leuk vind en blablabla. En dan woont ze in een internaat, aangezien ze autistisch is. En ze wou daar terug gaan, omdat ze het niet leuk vind dat ik een paar vrienden uitnodig. En dan gaat ze helemaal flippen aan de telefoon dat ik altijd mijn zin krijg, en dat het altijd om mij gaat, en dat ik altijd aan mezelf denk alleen etc. Terwijl dit toch echt de eerste keer is dat ik vrienden bij mij laat slapen! Want meestal slaap ik bij hun. En tenslotte vraag ik niet eens zoveel, ze blijven niet eens eten! Alleen maar slapen. En ze is al ongeveer drie weken thuis, en ik heb in die drie weken, nog geen een ding gewild! Zij mocht altijd weten wat we op tv kijken, zij mocht altijd bepalen wie wanneer op de computer mag, en zij mag me verrot schelden wanneer ze maar zin in heeft, aangezien mijn ouders dat toch niet merken. Ik ben er echt zeik zat van! Ik vraag alleen maar dit in drie weken, en dat zegt zij dat ik egoïstisch ben!? En mijn ouders doen ook nog helemaal niks! Alleen maar omdat ze autistisch is. Ja, okay, dat is dan misschien ook wel zo, maar mijn gevoelens dan? Het lijkt alsof ik een hart van steen heb volgens hun! Arghh! En dit gebeurt dus al vijf jaar lang! Als ik ook maar een klein dingetje vraag, zegt ze dat ik egoïstisch ben! En ze is nog wel achttien! En nu zit ze me de hele tijd vloek woorden toe te werpen! Ik weet niet of ik dit nog lang volhoud......
    Okay, dat moest ik dus even kwijt. Respect voor degene die dit helemaal uitgelezen hebben. ^^

    [ bericht aangepast op 15 aug 2012 - 22:03 ]


    Where the light is, there will be darkness.Where the darkness is, there will be light.

    Ik snap je punt, ik heb een neefje met autisme. Maar die behandelen ze gewoon als elk ander kind. Zelfde regels. Alleen iets soepeler in verband met de autisme. Ik verbaas me er ook over dat je ouders er niks aandoen...


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    Helemaal uitgelezen!
    Sorry geen ervaring mee. Veel succes. *^^*


    Life is full of fake people

    thoughtful schreef:
    Ik snap je punt, ik heb een neefje met autisme. Maar die behandelen ze gewoon als elk ander kind. Zelfde regels. Alleen iets soepeler in verband met de autisme. Ik verbaas me er ook over dat je ouders er niks aandoen...


    Ja nou, ze doen er niks aan, omdat ze 'autistisch' is. En dat gebeurt elke keer weer. En als ik zeg dat ik zelf ook gevoelens heb, gaan ze heel vaag doen en zeggen dat ze er ook niks aan kunnen doen. ><


    Where the light is, there will be darkness.Where the darkness is, there will be light.

    Inifinity schreef:
    Helemaal uitgelezen!
    Sorry geen ervaring mee. Veel succes. *^^*


    Hehe, respect dan. ^^. En dankje, dat zal ik nodig hebben....


    Where the light is, there will be darkness.Where the darkness is, there will be light.

    Alcyone schreef:
    (...)

    Ja nou, ze doen er niks aan, omdat ze 'autistisch' is. En dat gebeurt elke keer weer. En als ik zeg dat ik zelf ook gevoelens heb, gaan ze heel vaag doen en zeggen dat ze er ook niks aan kunnen doen. ><


    Erg raar hoe je ouders erover denken. Autistische mensen hebben juist grenzen nodig lijkt me. Anders weten ze ook niet waar ze aan toe zijn. Dus als zij maar kan doen waar ze zin in heeft schiet je ook niet op.
    Kan je niet eens, Als je zus er niet bij is, rond de tafel gaan zitten met je ouders en er over te praten?


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    thoughtful schreef:
    (...)

    Erg raar hoe je ouders erover denken. Autistische mensen hebben juist grenzen nodig lijkt me. Anders weten ze ook niet waar ze aan toe zijn. Dus als zij maar kan doen waar ze zin in heeft schiet je ook niet op.
    Kan je niet eens, Als je zus er niet bij is, rond de tafel gaan zitten met je ouders en er over te praten?


    Inderdaad!
    Dat is ook al eens geprobeerd. Meerdere keren zelfs. Maar ze snappen het gewoon niet.
    We hebben het zelfs eens geprobeerd met een begeleider van mijn zus. Zij maakt het duidelijk, en mijn vader knikt enzo, maar achteraf gaan ze heel zachtjes met elkaar praten van dat ze het zelf ook niet meer weten.
    Maar wel bedankt dat je me helpt. Dat waardeer ik echt. ^^


    Where the light is, there will be darkness.Where the darkness is, there will be light.

    Autistisch of niet, zij gedraagt zich als een bitch.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Uneventful schreef:
    Autistisch of niet, zij gedraagt zich als een bitch.


    Definitely! En dan zegt ze dat ik het ben. =.=


    Where the light is, there will be darkness.Where the darkness is, there will be light.

    Ik zit in eenzelfde schuitje. Mijn broertje heeft ook autisme en reageert ook op die manier. Alleen hij gaat niet op internaat omdat er geen plaatsen vrij zijn.

    Nja, je kan er weinig aan doen. Enkel praten als ze voor reden vatbaar is...


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury