• Ten eerste, ik weet niet of dit topic hier of in creativiteit of zo hoort.

    Anyway.
    Ik bewerk sinds kort mijn tekeningen op de computer, maar als ik al die dingen op DeviantArt zie zie ik wel dat het toch wel uitmaakt wat voor tablet je hebt, wat voor programme je gebruikt etc.. Natuurlijk ligt het er ook aan hoe goed je overweg kunt met je tablet, als je die al hebt. Ik heb een redelijk oud tablet, en ik hoorde mensen wel eens klagen dat het puntje van de pen stomp is geworden. Die van mij is stomp sinds hij onder het stof vandaan werd gehaald. :')

    Maar, dus. Ik mag geen betaald programma als Paint Tool Sai, ik gebruik nu de Trial versie van SumoPaint en als die afgelopen is ga ik online verder.
    Gebruikt nog iemand hier Sumo Paint of een ander gratis programma, en kun je daar goed mee tekenen / bewerken?
    Ik heb al best wat programma's geprobeerd, maar ze zijn niet handig voor mij, of het is maar een trial versie van 30 dagen, waardoor is dus nogal gehaast wordt.
    Een van het beste resultaat tot nu toe is dit of dit. Ik ben nogal een perfectionist en ik vind dit best wel rommelig [misschien zie je grijze stukken van het tekenen], vooral als ik zie dat mensen die het perfect doen met line-art of zo zeggen dat het er crappy uitziet. Dan denk ik: "Holy shit, hoe goed zijn hun dan wel niet?" :')
    Oké, die tekeningen zijn niet echt slecht, maar ik kan eigenlijk niets moeilijks maken want dat lukt me gewoon niet met bewerken.

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Tsja, ik wil zelf graag illegaal aan Paint Tool Sai komen. Die heeft echt een hemelse functie waar ik een beetje op zit te kwijlen. Ik gebruik nu Photoshop, maar wil wel een dezer dagen Sai te pakken te krijgen op de een of andere manier.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ivan schreef:
    Tsja, ik wil zelf graag illegaal aan Paint Tool Sai komen. Die heeft echt een hemelse functie waar ik een beetje op zit te kwijlen. Ik gebruik nu Photoshop, maar wil wel een dezer dagen Sai te pakken te krijgen op de een of andere manier.

    Is Photoshop gratis?
    [Serieus, ik voel me nu net een of ander gierig zakenpersoontje. :")]

    Hooray for illegal SAI 8D
    And hooray for illegal Photoshop.

    [ bericht aangepast op 13 aug 2012 - 19:09 ]


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Wazowski schreef:
    Hooray for illegal SAI 8D
    And hooray for illegal Photoshop.

    TELL ME WHERE YOU GOT IT.
    Please?

    Nee, Photoshop is duur. Je kan 'm wel gratis krijgen op verschillende manieren, maar ik faal daar in :'D. Ik heb een vriend die o.a. Photoshop voor me heeft geinstalleerd.
    Ik weet niet of je kan tekenen met GIMP. Da's een soort gratis photoshop, maar schijnt wel redelijk geavanceerde functies te hebben. Not sure though, heb er nooit mee gewerkt ;o.


    No growth of the heart is ever a waste

    Dragneel schreef:
    (...)
    TELL ME WHERE YOU GOT IT.
    Please?



    Voilá


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Wazowski schreef:
    (...)

    Voilá

    Holy shit i actually got it. o_o
    Dank. _O_

    Ik heb Sai. Heb iets gemaakt. Kan het niet opslaan. ._.
    Het komt als het logo van Sai in mijn map te staan en kan het via tinypic niet openen.

    Dragneel schreef:
    Ik heb Sai. Heb iets gemaakt. Kan het niet opslaan. ._.
    Het komt als het logo van Sai in mijn map te staan en kan het via tinypic niet openen.

    Moet je het opslaan als .jpg

    Strider schreef:
    (...)
    Moet je het opslaan als .jpg

    Ah okay. Werkt.

    Heuj, mijn eerste creatie geheel via tablet.


    Ik moet uitvinden hoe alles aan de linkerkant werkt, maar het is oké voor een eerste keer.
    I love to draw madness.:Y)

    Wazowski schreef:
    (...)

    Voilá

    Omg, je bent een schat.
    Paint tool sai is zalig!


    Let the Night embrace you