Ten eerste vind ik het heel dapper dat je gewoon durft te zingen, ook al ben je zelf nog niet zo zeker van je stem. Dat durven niet veel mensen! Je kan wat mooie dingetjes met je stem, misschien kun je eens een zangcoach gaan zoeken? Ik heb nog een paar tips:
- Je zingt het hele lied door eigenlijk net een beetje te laag. Dat is heel lastig om te horen als je zingt, ik heb er zelf ook last van. Hierdoor zing je best veel noten gewoon vals, wat zonde is aangezien je ze moet kunnen. Vooral de laagste noten laat je veel gaan.
- Je uitspraak is niet optimaal. Dit is niet zo makkelijk om te verbeteren, maar oefen het toch!
- Je zit niet overal op de maat. Vooral bij de pre chorus moet je opletten, hier zet je vaak te vroeg in. Dit is qua ritme (en sowieso eigenlijk) geen makkelijk nummer om te zingen, doordat de piano niet alleen de zang begeleidt, maar ook andersom.
- Probeer eens een kleiner nummer te zingen! Nummers als deze zijn niet geschikt voor beginnende stemmen en zijn gewoon erg lastig.
i put the fun in funeral