• Okee, ik wil dus een verhaal schrijven over toverschool Klammfels
    het begint in Viktor eerste jaar en ik ben van plan om meerdere delen schrijven (Ook een deel dat ze naar Zweinstein gaan)

    Alleen ik zit met een paar vraagjes die ik niet echt ergens kan vinden.
    Wel ja.

    1) Heeft Klammfels ook afdelingen?
    Als ie dat niet heeft zal ik dan gewoon vier afdelingen verzinnen?
    Of zonder afdelingen doen? wat is leuker?

    2) Wat zoude de schooluniform voor de vrouwen zijn?
    (Geloofik was voor de mannen toch rode trui en rode broek? en dan voor in de winter een bontjasX.D)

    3)Zou het leuk zijn als ik ze soms bulgaars laat spreken? natuurlijk wel met vertaling er achter.


    Alvast bedankt!

    Je kan het ook zelf verzinnen, just sayin. Maar voor zover ik weet heeft Klammfels geen afdelingen.
    Hun uniformen zijn zoals jij zei rood.
    En dat laatste mag je zelf weten, als het je verhaal leuker maakt en niet teveel moeite kost zou ik het doen.


    26 - 02 - '16

    Volgens mij heeft Klammfells geen afdelingen, nee. En mocht dat wèl zo zijn, zou ik er maar niet vanuit gaan dat er vier zijn, net zoals op Zweinstein. Volgens mij heeft Klamfells dan ook maar gewoon èèn stichter. Zijn er vrouwen op klammfels? Echt? Dan zou ik gewoon iets van een hoge taillebroek en een rode blous doen ofzo. Bulgaars spreken kun je doen, maar met een vertwling erachter is slordig...succes!


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Klammfels heeft geen afdelingen.
    Daarnaast heeft Klammfels ook maar één stichter.
    Vrouwen zijn op Klammfels niet aanwezig, dat zou ik ook gewoon zo houden als je enigszins trouw wil blijven aan de boeken.
    Bulgaars spreken, nee. Als je het letterlijk van een vertaalmachine gaat halen klopt er toch niets van en als je de vertaling erachter of ervoor gaat zetten ziet het er alleen maar onoverzichtelijk en slordig uit.

    Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat Klammfels wel vrouwen had^^
    welja das dan ook best lang geleden dat ik het ergens gelezen heb.

    Sakura1994 schreef:
    Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat Klammfels wel vrouwen had^^
    welja das dan ook best lang geleden dat ik het ergens gelezen heb.


    In de boeken van J.K. komen vrouwen niet voor. Klammfels kwam met alleen maar jongens, Beauxbatons met alleen maar meisjes.

    Dat vind ik dan wel vaag aangezien Klammfels ook is gebouwd voor leerlingen die dan niet kei lang moeten reizen om naar Zweinstein ofzo te gaan.

    Maar maakt verder niks uit dan heb ik het miss verkeerd gelezen, en zijn er indd alleen maar jongens.;P

    Sakura1994 schreef:
    Dat vind ik dan wel vaag aangezien Klammfels ook is gebouwd voor leerlingen die dan niet kei lang moeten reizen om naar Zweinstein ofzo te gaan.

    Maar maakt verder niks uit dan heb ik het miss verkeerd gelezen, en zijn er indd alleen maar jongens.;P


    Klammfels is voornamelijk gebouwd omdat ze 'pure bloods' wilden hebben en ze zich voornamelijk richten op zwarte kunsten, die school is vele malen duisterder dan Zweinstein en Beauxbatons samen. Klammfels laat namelijk ook helemaal geen leerlingen toe van dreuzelouders.

    Ja dat weet ik.

    Okii dan Klammfels heeft blijkbaar toch vrouwen op hun school:

    http://harrypotter.wikia.com/wiki/Durmstrang_girl