• Als iemand een betere cover wilt maken mag hij zijn gang gaan ^^



    De wereld
    De planeet Vitaemortis is plat en als je te ver doorvaart zul je er vanaf vallen. Het doet een beetje middeleeuws aan. Het bestaat uit vijf continenten:
    Incipia
    In het midden ligt het oudste continent Incipia. Daar zitten de zeven heersers die heel Vitaemortis besturen. Incipia is bijna helemaal rond en grenst aan alle andere continenten. Incipia is bijna helemaal volgebouwd en de huizen staan erg op elkaar. De straten hebben wel iets gezelligs en in het centrum staat zo’n hoge toren dat hij verder gaat in de luchtstad Loqui.
    Lapidem
    Rechtsboven ligt het continent Lapidem, waar bijna alleen maar bergen en rotsvlaktes zijn. Het staat er bekend om zijn vele delfstoffen en mineralen. Er werken dan ook veel mijnwerkers. In Lapidem zijn veel kleine dorpjes, verbonden door treinen.
    Herba
    Onderin ligt het eilandenrijk Herba. Het staat daar bekend om zijn rijke plantengroei en de vruchtbare grond. Er werken veel boeren die plantaardige voedingsmiddelen verbouwen. Er zijn niet zulke grote steden in Herba en de huisjes zijn eerder kleine hutjes. Herba heeft een beetje een tropische sfeer over zich hangen en het grootste eiland heet principalis.
    Entia
    Linksboven ligt het continent Entia. Entia is rijk aan vulkanische activiteiten. Het staat er bekend om de vele wezens die er wonen. De meeste mensen daar zijn boeren die voor dierlijke voedingsmiddelen zorgen. Er zijn best grote steden die vaak rond een klein fort zijn gebouwd. De meeste gebouwen zijn van donkere, grote stenen.
    Loqui
    In de lucht liggen vier steden die samen het continent Loqui zijn. Er ligt een luchtstad boven de grens tussen Lapidem en Herba (Orientem Opidium), boven de grens tussen Herba en Entia (Civitatem Oppidium) en boven de grens tussen Entia en Lapidem (Aquilonem Oppidum). De grootste stad ligt boven het continent Incipia (Maior Caeli). De steden zijn onderling met elkaar verbonden door lange luchtbruggen. Bij elke stad is een lange trap naar beneden. Loqui is het continent dat zorgt voor de handel en communicatie tussen de andere continenten. De huizen in Loqui zijn van een licht materiaal gemaakt en de ondergrond waarop ze zweven zijn crèmekleurige stenen. De meeste gebouwen hebben hoge torens.

    Het verhaal
    Alles gaat gewoon zijn gangetje tot Entia, Herba en Lapidem zweren dat ze het einde van de zee steeds dichterbij zien komen. De heersers denken dat de mensen paranoïde zijn, tot er een eiland van Herba werd ingehaald door het einde en van de planeet afbrokkelde. Nu geloven de heersers het wel. Radeloos openen ze de grootste toren in heel Vitaemortis. Hij staat precies in het midden en is zo lang dan hij zelfs door de stad van Loqui heen komt. De toren staat er al sinds het begin der tijden en zou alleen voor noodgevallen zijn. Wat ze er aantreffen zijn acht jongeren: vier jongens, vier meisjes en het enige dat ze echt gemeen hebben is een klein merk in de vorm van het teken van oneindigheid - een soort langgerekte acht op zijn kant - die bij elke jongere op een andere plek zit. Hoe kan dit ze van de ramp behoeden? Hun vragen worden beantwoord door een stem die door de toren klonk. Het is de stem van Ether, degene die geen vorm of geslacht heeft en aan de toren is gebonden en alles weet wat de mensheid ooit te weten is gekomen.
    Hij vertelt de jongeren dat ze allemaal voor een element staan en allemaal horen ze bij een continent: De jongeren en Ether zijn de kosmos ontbonden in acht verschillende menselijke vormen (Behalve Ether, die is.. niet zo menselijk). Hij zegt ze dat ze allemaal voor een continent stonden, elk continent heeft één jongen en één meisje, en ze beheersen allemaal een element (Denk aan avatar). Ook hebben ze een verder ontwikkeld zintuig, afhankelijk van bij welk continent en element ze horen.

    Over de jongeren en Ether:
    Aarde: De jongeren die bij aarde horen, horen bij het continent Lapidem en hebben een beter reukorgaan dan anderen. Aarde staat voor het fysieke lichaam en is de basis van het leven. Het gaat er bij hen om het overleven en instinct en zijn daarom soms nogal op zichzelf en doen alleen wat het best is om zelf te overleven. Ze kunnen dus nogal egoïstisch overkomen.
    Water: De jongeren die bij water horen, horen bij het continent Herba en hebben een betere smaak dan anderen. Water staat voor het voortzetten van leven en dus om voortplanting. Ze zien er dan ook verleidelijker dan anderen uit en het gaat ze niet zozeer om de liefde, maar om het voortzetten van leven. Het gaat ze niet zozeer om de emotie, maar meer om de natuurlijke drang.
    Vuur: De jongeren die bij vuur horen, horen bij het continent Entia en hebben een beter zicht dan anderen. Vuur staat voor de wil en je visie op de toekomst. De jongeren van vuur hebben dus een sterke wil en zijn zeer ambitieus.
    Lucht: De jongeren die bij lucht horen, horen bij het continent Loqui en hebben een betere tast dan anderen. Lucht staat voor communicatie en relaties. De jongeren van lucht houden er dan ook niet van om alleen te zijn en zijn zeer emotioneel.
    Ether: Ether wordt door niemand gespeeld. Hij hoort bij het hoofdcontinent Incipia en heeft een geweldig gehoor waardoor hij alles dat zich sinds het begin van tijden afspeelde heeft gehoord. Hierdoor weet hij alles wat mensen ooit hebben geweten. Aangezien mensen nooit hebben geweten hoe ze het einde moesten voorkomen weet Ether dat ook niet, maar je kunt het niet voor de gek houden.

    Het doel in de rpg is dus om het einde tegen te houden. Hoe? Dat moeten wij verzinnen!
    De jongeren kunnen trouwens een heel eigen karakter hebben, maar de punten die hierboven werden genoemd moeten wel goed naar voren komen.

    DEZE PUNTEN LEZEN VOOR JE MEEDOET:
    -Denk na voor je meedoet. Ik ben zelf nog niet zo lang rpger, maar ik wil wel mensen die een beetje goede stukjes van minstens drie regels schrijven, ook gevoelens beschrijven en misschien de omgeving in de stukjes verwerken. Er is namelijk maar beperkte ruimte en ik wil die het liefste gevuld met mensen die zich hier echt voor in willen zetten.
    -Vitaemortis is een beetje middeleeuws, dus geen technologie of iets in die richting.
    -Schrijf heel vaak superkorte stukjes en je loopt het risico verwijdert te worden. Je personage is dan als het ware “dood” - Zie het volgende stuk.
    -De jongeren kunnen sterven. Als een van de jongeren sterft reïncarneert hij in de toren als een nieuw persoon. Als je hem expres laat sterven heb jij als eerst recht op de vrijgekomen plek. Als je echt met de rpg wilde stoppen gaat die plek naar de eerste die hem wilt.
    -Niemand is perfect, elke personage heeft zijn minpunten.
    -Geen eendagsvliegen. Als je het begin of een groot gedeelte mist, geef dan niet gelijk op en schrijf jezelf weer gewoon het verhaal in. We zullen je wel een goede samenvatting geven.
    -Nu nog maximaal 2 personages per persoon, maar ze moeten indien mogelijk van een ander element en een ander geslacht zijn.
    -Het is een beetje middeleeuws, houdt daar een beetje rekening mee als je een naam verzint
    -Naamveranderingen en afwezigheid melden
    -Have fun ^^


    Lijstje
    Naam: [Als de jongeren "ontstaan" in de toren weten ze alleen een naam, geen achternaam of wat dan ook]
    Element:
    Leeftijd: [Al zijn ze één, ze zijn gekomen in verschillende lichamen met verschillende leeftijden. Ze zijn ongeveer tussen de 18 en 20]
    Geslacht:
    Uiterlijk: [Beschrijf ook waar het merk zich bevindt]
    Karakter:
    Extra:

    Rollen
    Aardjongeren:

    -Zorah, door Yule
    -Vrij
    Waterjongeren:
    -Vrij
    -Galeb, door Humblebee
    Vuurjongeren:
    -Vesta, door CottonCloud
    -Vrij
    Luchtjongeren:
    -Aer, door Synaisthmata
    -Vrij

    ~Trouwens, respect als je dit allemaal hebt gelezen x3~


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 21 aug 2012 - 22:07 ]


    yeehh

    Ja, ik vind het ook nog steeds leuk, maar ik hoorde er niets meer van.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Ja, ik was ook al enthousiast over deze RPG, het lijkt me zonde om hem voordat hij nog maar is begonnen te laten sterven... :(


    Fuck the government.

    Is er nog een rol voor mij?


    I wish you good luck, and may God rest the souls of those who died in eternal peace.

    Ik zou best een vuurjongen aan willen maken, als dit rpg nog wil beginnen.


    Aan niets denken is ook denken.

    Dan wil ik een luchtjongen.


    I wish you good luck, and may God rest the souls of those who died in eternal peace.

    Naam: Eli
    Element: Lucht
    Leeftijd: 18
    Geslacht: Mannelijk
    Uiterlijk:


    Eli heeft een apart uiterlijk. Alles lijkt licht aan hem te zijn. Zijn haar heeft een asblonde kleur, zijn ogen zijn lichtgrijs met een donkergrijze rand erom heen en wat donkerdere spikkeltjes in zijn rechter pupil. Zijn huidskleur lijkt in vaal licht wel grijzig, terwijl het gewoon licht is. Hij is één meter negen en zeventig en redelijk dun en spichtig. Hij heeft lange spieren, wat betekent dat hij lenig is en niet zo heel sterk. Moedervlekken vind je bij hem vrijwel niet. Zijn tatoeage bevind zich op de binnenkant van zijn linker bovenarm. Zijn huid zit vol met kleine littekentjes en wondjes, die je amper ziet op zijn lichte huid.
    Karakter: Eli is een ingetogen maar vriendelijke en vrolijke jongeman. Hij is moeilijk uit zijn humeur te brengen. Zelfs als hij vrolijk is kan hij heel erg teruggetrokken zijn. Hij uit het ook niet zo heel goed. Hij sluit snel vriendschappen, hoewel hij meestal de stilste is. Hij weet nooit zo goed wat hij moet zeggen namelijk.
    Hij kan heel boos worden, meestal geeft hij dat op zichzelf af. Hij kropt dingen snel op of krabt hij zijn eigen huid open om niet uit te barsten, hij is namelijk snel bang dat hij iemand iets aandoet en dat wilt hij echt niet. Hij is dan ook totaal niet wraaklustig.
    Eli is enorm leergierig. Door zijn stilte let hij heel goed op wat mensen zeggen, hij bestudeerd alles en luistert alles af, gewoon om te kunnen leren. Hij zuigt alle informatie zo in zich op.
    Extra: Eli is gefascineerd door wapens, vooral messen en zwaarden. Hij zou ze zelf nooit gebruiken, hij is absoluut niet geweldig. (meestal dan) Toch kijkt hij er graag naar, naar de schittering van het metaal, de bewegingen die je ermee kan maken, alles. Hij weet er dan ook veel van af omdat hij er graag over leert.

    [ bericht aangepast op 5 sep 2012 - 16:00 ]


    I wish you good luck, and may God rest the souls of those who died in eternal peace.

    mag ik een luchtjongen reserveren en een aardemeisje?


    Love is just a word until you find someone to give its definition.

    Er is van elk maar één rol hé. Ik heb net een luchtjongen ingevuld en het meisje was al ingevuld.


    I wish you good luck, and may God rest the souls of those who died in eternal peace.

    dan neem ik een watermeisje ;p


    Love is just a word until you find someone to give its definition.

    Ik wil nog steeds graag meedoen aan deze RPG, maar ik weet niet of hij ooit nog begint x]


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    We gaan gewoon door :3


    Tijd voor koffie.

    Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd!
    Ik heb het drukker met school dan gedacht, maar ik heb het derde jaar nogal onderschat, vooral nu ik elk mogelijk van behalve tekenen en muziek volg. Ik ben nu vaak later dan 5 uur pas thuis en heb ook erg veel leer- en huiswerk. Ik heb nu ook een RPG met enorm veel aanmeldingen, veel meer dan verwacht, wat het nog drukker maakt.
    Het spijt me voor jullie, ik vind dit ook jammer, maar ik zou niet willen dat deze RPG word overgenomen, omdat ik het waarschijnlijk later wel wil gaan starten. Ook omdat ik veel energie in het idee heb gestoken en ik niet wil dat deze RPG zijn eigen leven gaat leiden met nieuwe regels of een afwijking van hoe het eigenlijk in elkaar zit.
    Le me is sorry ):


    yeehh

    Ah, oké. Jammer, maar ik begrijp het op zich wel. *sighs sadly*


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Awh, jammer... Maar ik begrijp het ook wel, laat je het topic gewoon staan voor later? Of niet meer?


    Tijd voor koffie.