Kort gezegd; Ik ben op zoek naar een uitgeverij.
Heeft iemand hier ervaring mee, al een eigen boek uitgegeven of weet waar ik terecht kan. (En niet te vergeten veilig is, ik wil niet dat ze dadelijk mijn boek stelen ofzo...)
-
7 aug 2012 - 18:117 aug 2012 - 18:26
Ik denk haast dat je moet gaan kijken welk soort boek je wil gaan schrijven (roman, fantasy etc) en dan eens een kijkje moet gaan nemen in je boekenkast. Kijk welke uitgevers je daar hebt staan en probeer het eens bij hen?
Enkele voorbeelden die ik zo in mijn kast heb staan qua uitgevers:
moonuitgevers (academicus vampirus)
luitingh fantasy (Deverry, Donkere tijd, godengebieder)
prometheus (de linkerhand van god, het lied van de verlossers)
uitgeverij signatuur (verboden en verbannen serie)
van goor (fallen serie)
de fontein (4 vriendinnen 1 spijkerbroek serie)
Mynx (twilight)
awbruna (nillenium triologie)
de harmonie amsterdam (harry potter)
standaard uitgeverij antwerpen (harry potter)
boekerij (in de ban van de ring, 4e eragon boek)
Artemis&co (haar naam was Sarah)[ bericht aangepast op 7 aug 2012 - 18:36 ]
7 aug 2012 - 18:27Hel schreef:
Ik denk haast dat je moet gaan kijken welk soort boek je wil gaan schrijven (roman, fantasy etc) en dan eens een kijkje moet gaan nemen in je boekenkast. Kijk welke uitgevers je daar hebt staan en probeer het eens bij hen?
Enkele voorbeelden die ik zo in mijn kast heb staan qua uitgevers:
moonuitgevers
luitingh fantasy
prometheus
uitgeverij signatuur
van goor
de fontein
Mynx
awbruna
de harmonie amsterdam
standaard uitgeverij antwerpen
boekerij
Artemis&co
Ik heb alleen amerikaanse boeken haha, en ik ben van plan om een horror/fantasy/romantiek uit te werken.7 aug 2012 - 18:29Loveless schreef:
(...)
Ik heb alleen amerikaanse boeken haha, en ik ben van plan om een horror/fantasy/romantiek uit te werken.
Wacht, dan moet ik even kijken welke uitgevers ik in mijn boekenkast heb staan qua Engels7 aug 2012 - 18:30Hel schreef:
(...)
Wacht, dan moet ik even kijken welke uitgevers ik in mijn boekenkast heb staan qua Engels
Ik bedoel het verhaal dat ik schrijf is wel nederlands, maar alles in mijn kast is Engels dus ik kan daar niet echt uit kiezen haha ;P7 aug 2012 - 18:32Vintage books
Penguin books
A Del Rey books
Dover Publications
digireads.com publishing7 aug 2012 - 18:32Loveless schreef:
(...)
Ik bedoel het verhaal dat ik schrijf is wel nederlands, maar alles in mijn kast is Engels dus ik kan daar niet echt uit kiezen haha ;P
vergeet mijn bericht dan maar haha7 aug 2012 - 18:37Ik heb de eerste post maar even aangepast, welke soort boeken bij welke uitgever vandaan komen, heb je in ieder geval een idee.
7 aug 2012 - 18:40Hel schreef:
Ik heb de eerste post maar even aangepast, welke soort boeken bij welke uitgever vandaan komen, heb je in ieder geval een idee.
Dankjewel hihi, ik zal eens kijken!