• Hello.

    Ik ben al vaker vol goede moed aan een verhaal begonnen, maar als ik het dan terug ga lezen ben ik vaak ontevreden en stop ik.
    Ik ga nu al voor de tweede keer een verhaal herschrijven, terwijl hij nog niet eens af is, omdat ik het gewoon nog niet goed genoeg vind.
    Ondanks de vele positieve reacties, kan ik mezelf er niet toe zetten om het op deze manier verder af te maken.

    Herkent iemand dit? En hoe kan ik dit het beste oplossen? Want vind het echt heel vervelend om elke keer af te haken terwijl ik best wat lezers heb.

    xx

    Ik herken het heel erg goed, ik heb namelijk precies hetzelfde. Daardoor heb ik zelfs al mijn eigen verhalen op inactief gezet. Ik weet ook niet hoe het opgelost kan worden.

    Ik had dat zo'n jaar geleden ook. ;) Ik kreeg een idee, zocht wat namen voor mijn personages en zette het online. Dat gebeurde allemaal op één dag. Als ik nu een idee krijg, schrijf ik het op denk er wat over na, zoek nog wat nieuwe dingen, kijk naar hoe ik het wil laten aflopen en na zo'n veertien dagen à één maand zet ik het dan op Quizlet. Nu heb ik dat gevoel niet meer.
    Volgens mij is het dus gewoon dat je te snel je idee online zet waardoor je er niet goed over nadenkt en dan plots vastzit en geen zin meer hebt om verder te schrijven. Dat was het toch bij mij.
    (flower)


    The things we see now will be gone soon, but the things we cannot see will last forever.

    Confluence schreef:
    Ik herken het heel erg goed, ik heb namelijk precies hetzelfde. Daardoor heb ik zelfs al mijn eigen verhalen op inactief gezet. Ik weet ook niet hoe het opgelost kan worden.


    Don't be like the rest of them, darling

    Ik weet het niet, maar ik denk dat het zo hoort. Op veel sites zie je ook ´Het is schrijven, herschrijven en wegschrappen´. Voordat ik mijn hoofdstuk op Q neerzet, doe ik dat ook. Voor mij is het juist goed en gemakkelijk.


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    Ik weet echt niet meer waar ik tevreden en ontevreden mee moet zijn... Ik doe mijn best op een verhaal, weinig abo's. Ik doe mijn best totaal niet voor een verhaal; veel abo's.
    Dafuq people?


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Ik ken het wel een beetje. Het belangrijkste is dat je duidelijk moet maken waarom je precies ontevreden bent. Is het de schrijfstijl die je in de weg zit of is het verhaal niet naar je zin? Pas dingen aan, herschrijf het, maar denk ook vooral aan de positieve feedback. Zolang je mensen vermaakt met wat je te vertellen hebt, moet je jezelf ook niet verwijten dat het slecht is. Ik hoop dat je daar wat aan hebt. Het helpt mij tenminste. (:


    Searching heavens for another earth

    Confluence schreef:
    Ik herken het heel erg goed, ik heb namelijk precies hetzelfde. Daardoor heb ik zelfs al mijn eigen verhalen op inactief gezet. Ik weet ook niet hoe het opgelost kan worden.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    I recognize this like my own reflection. Bij mij is het het feit dat ik eeuwig wil blijven veranderen, maar dit nu eenmaal niet kan. Denk daarbij aan karaktertrekken, namen, plaatsen, of simpelweg gebeurtenissen.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)