• Ik heb eindelijk mijn moeder durven te vertellen dat ik twee rotte kiezen heb. Ik heb er echt last van maar ik wil niet naar de tandarts. Er zijn veel mensen die bang zijn voor de tandarts maar zonder een echte reden te hebben. Ik wel. Namelijk: Toen ik jong was en nog mijn melkgebit had, had ik daar een ziekte in. Om het makkelijk te houden noemde we dat altijd "De wolf in de tanden". Alles rotte beetje bij beetje weg en deed behoorlijk pijn. Maar mijn kiezen vooral. Daarvoor moest ik altijd naar de tandarts om mijn kiezen te laten trekken, maar soms deed het zoveel pijn dat de verdoving niet hielp.

    Ik heb nu twee rotte kiezen omdat de vullingen er uit zijn gegaan maar ik met mijn domme kop er niks over heb gezegd.

    Anyway, ik heb mijn moeder er van overtuigd dat ik niet naar de tandarts hoef, of in ieder geval nog niet, en dat ik er alleen maar last van heb als ik hoofdpijn heb. Wat ook echt zo is. Maar ik denk dat ik het niet te lang meer uit moet stellen want dan heb ik alleen nog maar meer pijn D:

    Wie heeft ook een angst voor de tandarts?


    Believe in yourself.

    Ik heb angst voor de tandarts, maar zonder reden haha :')
    Maar ja, sterkte ermee!


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Ik heb gelukkig geen angst voor de tandarts. Ik heb altijd zoiets van, het is zo weer voorbij. Eventjes doorzetten en je hebt er weer een hele tijd plezier van. Echter kan ik begrijpen dat dat niet voor iedereen zo is. Succes voor als je dan toch besluit heen te gaan :')


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Aurorae schreef:
    Ik heb gelukkig geen angst voor de tandarts. Ik heb altijd zoiets van, het is zo weer voorbij. Eventjes doorzetten en je hebt er weer een hele tijd plezier van. Echter kan ik begrijpen dat dat niet voor iedereen zo is. Succes voor als je dan toch besluit heen te gaan :')

    Dat probeer ik mezelf ook altijd voor te houden... Maar dan ga ik denken aan hoe het gaat kraken wanneer hij die kies er uit trekt. En daarvoor hoe die verdoving zal prikken, en later hoe ik dan weer bijna flauwval omdat ik dan duizelig ben omdat alle zenuwen weg gaan... :/


    Believe in yourself.

    Belikov schreef:
    (...)
    Dat probeer ik mezelf ook altijd voor te houden... Maar dan ga ik denken aan hoe het gaat kraken wanneer hij die kies er uit trekt. En daarvoor hoe die verdoving zal prikken, en later hoe ik dan weer bijna flauwval omdat ik dan duizelig ben omdat alle zenuwen weg gaan... :/


    Awhh.. dat is wel echt heel erg kut.. Het is ook echt wel kut dat het bij jou dan meteen zulke heftige ingrepen zijn inderdaad. Kijk, als het nou een gebroken tand is of wat dan ook.. dat voel je nauwelijks. Maar meteen tanden trekken enzo..


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Ik ben er niet bang voor, maar ik heb er wel een hekel aan, haha. Rotgevoel :')


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Ik kan je reden heel goed begrijpen, maar je moet niet vergeten dat je tanden iets zijn waar je nog heel lang mee moet doen. Bij de mijne is het glazuur weggesleten (door heel gevoelig te zijn en slechte drinkgewoonten) en ik heb er redelijk spijt van dat ik daar niet beter om mee ben gegaan in het verleden. Ik zou dus toch proberen over je angst heen te stappen en er wat aan te laten doen nu het wellicht nog zin heeft! Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt namelijk!


    Til hug og blod.

    Ik kan je best wel begrijpen, ik heb ergens ook angst voor de tandarts. Wel om een andere reden, maar ik ga toch als het moet, want weetje we zijn nog jong en ik zou graag nog lang zoveel mogelijk tanden overhouden en normaal kunnen eten (:

    Ik heb vroeger een jaar of twee jeugdreuma gehad en moest daarvoor bruistabletten nemen en die hebben mijn tanden aangetast. Heel mijn natuurlijke glazuurlaag op mijn tanden is weg. Maar echt, niks mocht m'n tanden aanraken, geen water, geen lepel, geen pudding of ander eten, geen frisse wind, niks. Ik heb me doodgehuild toen de tandarts aan mijn tanden moest komen, maar nu overleef ik met kunstmatige fluorlagen op m'n tanden (die natuurlijk verslijten). En ik ga ook nooit nog perfect witte tanden hebben -.-'
    Dus als ik je een raad mag geven, ga gewoon naar de tandarts, want voor je het weet is het té erg!


    There will be beauty from pain.

    Tja, en ik moet 30 juli naar de kaakchirurg om omdat al mijn verstandskiezen eruit moeten omdat er geen ruimte voor is, en rechts onder ligt plat ipv rechtop terwijl links onder tegen me wang prikt.

    Anyway; ga gewoon naar de tandarts en neem je moeder mee.


    Normal girl at day, Catwoman at night.

    Ik vind de tandarts zelf niet zo erg.
    Die fluorbehandelingen en verdovingen vind ik zo vreselijk!

    En als ik jou was, zou ik gewoon naar de tandarts gaan. Natuurlijk niet in je eentje. =')
    Als ze er uit zijn, ben je veel gelukkiger dan wanneer ze erin blijven zitten.

    Bij mij moesten ook twee kiezen getrokken worden, maar dan omdat ik anders nog twee jaar aan de slotjes was (waar ik nu vanaf ben). Die verdoving zag ik vreselijk tegenop. Ik wilde ook gewoon eerst niet naar de tandarts gaan, maar mijn moeder heeft me overgehaald. Nu ben ik wel blij dat ik ben gegaan, de verdoving viel wel mee.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2012 - 16:33 ]


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Yiall schreef:
    Ik heb angst voor de tandarts, maar zonder reden haha :')
    Maar ja, sterkte ermee!


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Dat herken ik ook wel.. Ik ben als kind zijnde getraumatiseerd door een tandarts die zijn werk niet goed deed en ben toen doorverwezen naar de acta in Amsterdam. Die hebben me zeg maar platgespoten (narcose, maar dan ligt) Ben van plan dat binnenkort weer te doen aangezien mijn gebit ook naar de knoppen is. Misschien ook iets voor jou, weet alleen niet waar je woont en of de acta meerdere verstigingen heeft.


    Tonight is the night.. (Dexter)