• Je weet het of je weet het niet, we zijn nu gewoon de Belgische feestdag.
    Gisteren hebben we allemaal naar de speech van onze koning mogen luisteren. *Oh, nee, zo interessant*
    Opzich is deze dag voor de normale Belg niet zo speciaal, hoewel er in de grote steden wel nog activiteiten te doen zijn. En de winkels gesloten zijn.
    Normaal ging ik vanavond naar 'Vlaanderen Zingt', maar ik ben gewoon te lui om me uit m'n vrijetijdst-shirt te komen.

    Belgen; doen jullie iets speciaals?
    Nederlanders; wat doen jullie bij jullie feestdag?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Nee. Nationale feestdag sucks. D:

    Ik ben echt een slechte Belg, maar ik wist dus niet dat de koning een speech gaf.
    In ieder geval, ik zou dat toch nooit opzetten ik ben namelijk absoluut niet koningsgezind.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Dat is bij ons toch Koninginnedag? Ehm, rommelmarkten afgaan en oranje tompoezen eten (:


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Komisch hoe in Amerika 4th of July een heel feest is en wij een couldn't care less attitude hebben over onze feestdag.

    @Kim: idd, gisteren was hij op de VTM en op één.
    *Zapt naar één, naar het journaal* "de speech van de koning" OH FUCK NEE
    *Zapt naar VTM, naar het nieuws* "Goedemiddag, blabla, de speech van de koning"
    Okay, goed, die is pas na het nieuws *kijkt naar VTM*
    Ze beginnen op vtm over de speech... *zapt naar één*
    Op één zijn ze bezig met de speech uit te leggen *fuuuuuuuuu, ik kom zot*
    *tv afzetten*
    Ik ben ook niet echt koningsgezind, hoewel ik niet kan wachten tot Philip (of hoe je z'n naam schrijft) de troon zal bestijgen.

    @Aurorae: Jup, koninginnedag.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Meteoroid schreef:
    Komisch hoe in Amerika 4th of July een heel feest is en wij een couldn't care less attitude hebben over onze feestdag.

    Idd, echt hé.
    Dat bedenk ik me ook net.
    Kijk naar de reacties: wij zijn toch slechte Belgen. :Y)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Nefie schreef:
    (...)
    Idd, echt hé.
    Dat bedenk ik me ook net.
    Kijk naar de reacties: wij zijn toch slechte Belgen. :Y)

    Volgens mij is dat omdat wij geen gevoelens hebben tegenover ons land. Ik voel mij geen Vlaming, Belg of Europeaan. Ik ben gewoon een mens.

    Meteoroid schreef:
    (...)
    Volgens mij is dat omdat wij geen gevoelens hebben tegenover ons land. Ik voel mij geen Vlaming, Belg of Europeaan. Ik ben gewoon een mens.

    Ik ben gewoon niet zo voor de koning...
    Het kan mij niet echt veel schelen. (cat)
    Maar wat jij hebt, heb ik zeker ook.
    En dan vraag ik mij af hoe dat komt...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Nefie schreef:
    (...)
    Ik ben gewoon niet zo voor de koning...
    Het kan mij niet echt veel schelen. (cat)
    Maar wat jij hebt, heb ik zeker ook.
    En dan vraag ik mij af hoe dat komt...

    Idem. Al heb ik niet echt een probleem met onze koning. :-)
    Wij zijn daar niet mee opgevoed, denk ik.

    Laswell schreef:
    Nee. Nationale feestdag sucks. D:


    comfort in c h a o s

    Om eerlijk te zijn mag het koningshuis van mij worden afgeschaft.
    Ze verdienen veel te veel geld en het enige wat ze kunnen is kinderen maken en waaien naar de mensen om het zo lelijk te zeggen.

    Als ze er nu eens echt voor zouden werken zou alles nog meevallen, maar echt...Iedereen zeurt over crisis in ons land, als ze daar zouden besparen zouden we al heel ver staan.
    En daarom lieve kindjes boeit onze nationale feestdag me niet, ik mag deze mensen niet bepaald.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Leannan schreef:
    Om eerlijk te zijn mag het koningshuis van mij worden afgeschaft.
    Ze verdienen veel te veel geld en het enige wat ze kunnen is kinderen maken en waaien naar de mensen om het zo lelijk te zeggen.

    Als ze er nu eens echt voor zouden werken zou alles nog meevallen, maar echt...Iedereen zeurt over crisis in ons land, als ze daar zouden besparen zouden we al heel ver staan.
    En daarom lieve kindjes boeit onze nationale feestdag me niet, ik mag deze mensen niet bepaald.

    Uhu. Je hebt gelijk.
    De koning mag er voor mijn part nog zijn...
    Maar mochten nu alle niet-troonopvolgers (Prins Laurent enz) nu eens werken voor hun geld, zou het al wat beter zijn... (In Nederland doet men dit toch ook?)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Aurorae schreef:
    Dat is bij ons toch Koninginnedag? Ehm, rommelmarkten afgaan en oranje tompoezen eten (:


    Jha .., of het is prinsjesdag. Het voorlezen van de troonrede. Dat kan ook ...


    Life is full of fake people

    Ik ben eens goed gaan uiteten met mijn ouders. :Y)
    Bij ons in het centrum waren er vandaag wel speciale standjes en kleine optredens maar dat is niet perse voor de nationale feestdag. Volgens mij geeft niemand daar nog echt iets om!

    Meteorite schreef:
    Ik ben eens goed gaan uiteten met mijn ouders. :Y)
    Bij ons in het centrum waren er vandaag wel speciale standjes en kleine optredens maar dat is niet perse voor de nationale feestdag. Volgens mij geeft niemand daar nog echt iets om!

    Oh, er zit hier ééntje in het dorp hiernaast, die élk jaar helemaal naar het kasteel gaat (of waar hij ook handen gaat schudden), om daar te staan met een vlaggetje te zwaaien.
    Je hebt ook nog de echte fanaten. :P


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please