• Een korte beschrijving van het verhaal:



    Rosemary Whitaker, of voor bekenden Rose, begint haar tweede jaar op het Durham Art Academy gelegen vlak naast Howirdge University, Chicago. Tegen al haar principes schrijft Rose zichzelf in voor Creative Writing: Focus on the Arts. Om toch een poging te wagen een verre droom waar te maken; het worden van een beroemde schrijfster. Rose weet nu al dat een goeie carrière in de kunstwereld onmogelijk is en accepteert haar toekomst als een eenzaam kattenvrouwtje, wonend in een vies appartement met een hardcore-addict als onderbuurman. Maar, tijdens de eerste les in lokaal 105, ontmoet ze de aparte Ezra en haar toekomst lijkt even niet meer zo beroerd. Buiten dat hij in haar favoriete boekenwinkel werkt, woont hij ook nog een deur verder in de studentenwoning. Haar kamergenoten markeren hem als ‘onbetrouwbare Russische spion’ die Rose in de gaten moet houden via het kleine gat in de muur van de keuken. Ondanks hun beweringen gelooft Rose niet in toeval en gaat graag met de knappe student om, niet wetend waar hun bloeiende relatie zal eindigen.

    Ezra knipoogt en loopt verder de hal door. Onbewust geeft hij me een glimp van de complete gedichten collectie van Edgar Allan Poe dat uit zijn achterzak steekt. Als een bord met grote rode woorden: ‘‘Ik ben aantrekkelijk en intelligent. Do me now.’’ Het universum is niet eerlijk.


    Ja, ik zoek dus een titel en zelf kan ik niks verzinnen -.-
    Het is een romantische komedie met onbekende personen. Het liefst een Nederlandse titel, dus barst maar los:Y)


    “I realize there’s something incredibly honest about trees in winter, how they’re experts at letting things go.”

    - Wat de toekomst mij zal brengen
    - Als dromen uitkomen

    Kan je me waarschuwen als je begint?


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Uhm, een Nederlandsde titel..

    - De boekenwurm uit lokaal 105
    - Twee dromen in één klap
    - ...

    Meer kan ik niet verzinnen, waarschuw me maar als je begint :)


    "Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the fuck is the ceiling?"

    @Yuliette
    @Heritage

    Bedankt voor de suggesties! Ik ga kiezen tussen Als dromen uitkomen en De boekenwurm uit lokaal 105
    Ik zal jullie waarschuwen zodra ik begin (:


    “I realize there’s something incredibly honest about trees in winter, how they’re experts at letting things go.”

    Een knipoog


    I'm a fighter, let me go.