Naam: Veronique
Leeftijd: 14
Genre(je mag er meer noemen): One Direction, Onbekende Personen, Drama, Komedie, Romantiek
Zelfgeschreven stukje(zo kan ik je schrijfstijl zien):
Een kleine tik op mijn schouders liet me ontwaken uit mijn lichte afwezigheid; bracht mijn gedachten terug op aarde. Negeren.
Warme vingers die bevestigd zaten aan een grote hand klemden zich om mijn blote vlees en drukten voorzichtig. Negeren.
Zijn grip verstevigde: inmiddels drukte een vingertop tegen mijn gevoelige sleutelbeen— ik vervloekte mijn zwakke plek.
Ik wíst dat het Harry was, maar wilde bevestiging.
De grip was niet bestand tegen de plotselinge draai die ik rond mijn eigen as maakte: hij verdween. In mijn ooghoek kon ik nog net een glimp ontvangen van zijn arm die nu opnieuw langs zijn lichaam hing. Bevestiging gevonden.
Ik ving direct de beschuldigende blik van twee eikengroene irissen op die dwars door mijn ziel brandde: het schuldgevoel overspoelde me als een plotse windvlaag vergelijkbaar met die van Londen in de ijzige winterkou.
“I'm sorry, Harry,” prevelde ik— liet de sigaret tussen mijn vingers glippen en volgde hem nauwkeurig totdat hij geruisloos op het asfalt terechtkwam: hij werd vervolgens compleet versplinterd door de rubberen zool van mijn Nike.
“Like I've never heard that before, Zayn! You promised me to quit! Isn’t a promise supposed to be kept? I guess it’s not. Or is it?”
Ik hoorde hoe de woede zinderde in zijn hese stemgeluid en het liet het gewenste effect op me achter. Hij maakte me bang en wist maar al te goed hoe dat het makkelijkst te bereiken was.
Ik was niet in staat om mijn blik los te rukken van het asfalt waar ik een tikkeltje steun in zocht— en hem natuurlijk niet vond. Het rubber van mijn zool schraapte langs de ruwe bestrating toen ik besloot een kiezeltje weg te schoppen: het belandde twintig centimeter verder, dichtbij een putje. Het rubber sleet—onze vriendschap ook.
Eventuele ideetjes: Nah, niet echt. Het spijt me, ahaha.
[ bericht aangepast op 13 juli 2012 - 22:44 ]
Simple, but effective.