• Laten we dit belangrijk onderwerp eens bespreken :)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    azertyuiop

    Voor, als mensen echt zo ziek zijn dat ze niet meer willen lijden, is het misschien we beter dat het wordt uitgevoerd. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Voor als de persoon het zelf wil (en daar heel zeker van is)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Voor, why?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik bemoei me niet met andermans leven.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Van mij mag een patiënt ethanasie toepassen wanneer deze kan aangeven dat er sprake is van een uitzichtloos en ondragelijk lijden. Maar daarintegen mogen artsen ook een euthanasieverzoek weigeren. Het komt namelijk vaak voor dat artsen weinig weten over euthanasie, en dat er zoiets als een scan-arts (tweede arts) bestaat die hun hulp kan bieden bij het uitvoeren van euthanasie. Wel vind ik dat artsen van tevoren moeten aangeven of hij euthanasieverzoeken weigert of tolereert.


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Voor, maar afhankelijk van de situatie. Als de persoon in kwestie ernstig ziek is, zelf amper kan functioneren en alleen maar een last is voor een ander, ben ik voor. Indien het je laatste uitweg om je leven te stoppen ben ik tegen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Voor, zeker weten. Je kunt iemand niet dagenlang laten lijden met het resultaat dat diegene uiteindelijk toch doodgaat; dan liever met een chemisch middeltje waardoor de persoon rustig inslaapt. Als hij/zij zelf aangeeft dit te willen, kun je er moeilijk omheen.


    Searching heavens for another earth

    Voor
    Wij hebben voor een lg opdracht daar onderzoek naar moeten doen en het wordt echt niet zomaar gedaan,
    Waarom iemand onnodig laten lijden


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Voor, iedereen mag zelf beslissen over zijn eigen leven, wat er in gebeurt en hoe het eindigt.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Hier hebben we een discussie over gehad met school, ik ben zelf voor, omdat ik vind dat een mens het recht heeft om zijn/haar lijden te verkorten. Ik vind wel dat dit moet worden gedaan met een onderzoek, zodat dit niet zonder reden wordt uitgevoerd.


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Ik vind het een eigen keuze van de persoon wel, maar ik ben voor het principe euthenasie. Of de person in kwestie er voor kiest, daar bemoei ik mij niet mee. Ik vind het wel knudde dat heel vaak mensen die een euthenasieverklaring hebben, gewoon niet kunnen en mogen toepassen omdat ze vaak niet genoeg bij zinnen/rede zijn om hun keuze bewust te maken, terwijl ze wél een verklaring hebben en die wél met de volle verstand hebben afgelegd/gemaakt.

    [ bericht aangepast op 12 juli 2012 - 10:28 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Morbid schreef:
    Voor, iedereen mag zelf beslissen over zijn eigen leven, wat er in gebeurt en hoe het eindigt.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Voor, maar deze topics mogen niet. Alleen moderators mogen stellingen plaatsen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Voor, als je idd een pijnlijke ziekte hebt. Ofzo en dan echt kapot gaat voor.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Errin schreef:
    Voor, maar afhankelijk van de situatie. Als de persoon in kwestie ernstig ziek is, zelf amper kan functioneren en alleen maar een last is voor een ander, ben ik voor. Indien het je laatste uitweg om je leven te stoppen ben ik tegen.

    Voor dus. Maar de persoon en een dokter (of 2) moeten het toelaten.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please