• Oke, ik kon het op de site niet vinden, dus ik dacht, die lieve quizlettertjes weten het vast wel.
    Ik ga vanavond met de bus naar de bios, wat ik nog nooit eerder heb gedaan normaal ga ik met de trein, alleen moet ik mijn ov chipkaart nog opladen volgensmij. Bij ons kan dat in de bus, maar moet je dan van te voren al in gecheckt zijn en dat je dan je kaart kan opladen? En is het dan ook zo dat je een minimum tegoed moet hebben als je incheckt? Want dat hoorde ik iemand een keer zeggen.


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    Geen idee. Ik weet wel dat wij bij ons in de winkel een ov oplaadpunt hebben, dus ik denk dat het daar moet...


    Stop holding me under and let me breathe.

    Het minimum moet 1 cent zijn dus maak je daar maar geen zorgen voor. Hier kan je oplaadpunten vinden. Vaak zitten er oplaadpunten in winkels en je kan hem ook altijd opladen op het station.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Het minimum moet 1 cent zijn dus maak je daar maar geen zorgen voor. Hier kan je oplaadpunten vinden. Vaak zitten er oplaadpunten in winkels en je kan hem ook altijd opladen op het station.


    ik weet wel waar je hem bij ons kan opladen, maar op dit moment heb ik even geen fiets en het dichtsbijzijnde oplaadpunt is twee kilometer verderop, ik heb niet echt zin om dat te lopen. Dus daarom wou ik het in de bus opladen, maar ik weet niet precies hoe dat werkt.


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    AlexisCastle schreef:
    (...)

    ik weet wel waar je hem bij ons kan opladen, maar op dit moment heb ik even geen fiets en het dichtsbijzijnde oplaadpunt is twee kilometer verderop, ik heb niet echt zin om dat te lopen. Dus daarom wou ik het in de bus opladen, maar ik weet niet precies hoe dat werkt.


    Met welke busmaatschappij rijd je?


    Your make-up is terrible

    (Ik neem aan dat je geen persoonlijke kaart heb, anders ging het automatisch)
    Het minimum voor de bus is 4 euro...
    Dat is omdat als je vergeet uit te checken, dat ze alsnog 4 euro krijgen

    De trein is alleen een minimum van 15 euro.. (Ja echt veel)
    Maar als je wilt opladen in de bus, moet je gewoon vragen aan de buschauffeur.. Ik denk dat het alleen wel iets duurder is..


    It's never gonna happen, Guys.

    Assassin schreef:
    (...)

    Met welke busmaatschappij rijd je?


    Ik geloof syntus. Er stond tenminste op die site die jij me net stuurde dat het gewoon in de bus kan bij ons.


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    Yuffie schreef:
    (Ik neem aan dat je geen persoonlijke kaart heb, anders ging het automatisch)
    Het minimum voor de bus is 4 euro...
    Dat is omdat als je vergeet uit te checken, dat ze alsnog 4 euro krijgen

    De trein is alleen een minimum van 15 euro.. (Ja echt veel)
    Maar als je wilt opladen in de bus, moet je gewoon vragen aan de buschauffeur.. Ik denk dat het alleen wel iets duurder is..


    Ik zou niet weten waarom dat automatisch gaat. :W Ik heb een persoonlijke maar ik moet het ook gewoon opladen bij oplaadpunten hoor. En je hebt geen 4 euro nodig, als je instapt met 1 cent kom je er ook in. Er word 4 euro afgetrokken maar als je uitcheckt komt dat er gewoon weer bij. Je staat daarna wel in de min.
    En het minimum voor een persoonlijke is 10 euro en voor een anonieme 20, dacht ik toch.


    Your make-up is terrible

    Ja, dat kan. In vrijwel al onze bussen staat een service-automaat waar u uw OV-chipkaart kunt opladen.
    Maar dan moet u wel een geldig vervoerbewijs hebben. Dus een OV-chipkaart met saldo of een ander vervoerbewijs (een OV-Ritkaart bijv.).

    Een OV-chipkaart met saldo wil zeggen: geen negatief saldo.
    Dus als u ‘0’ (of meer) op uw OV-chipkaart heeft staan, kunt u WEL inchecken en opladen in de bus.
    Maar als u bijvoorbeeld 1 eurocent negatief saldo heeft, kunt u NIET inchecken en dus ook NIET opladen in de bus.

    In dat geval moet u eerst een kaartje kopen in de bus. Of uw OV-chipkaart ergens anders opladen.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)


    Dankje dankje dankje! Volgens mij heb ik nog wel een klein saldo op mijn kaart, en sta ik ook niet in de min! Oke, ik ben je nu echt heel erg dankbaar.


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik zou niet weten waarom dat automatisch gaat. :W Ik heb een persoonlijke maar ik moet het ook gewoon opladen bij oplaadpunten hoor. En je hebt geen 4 euro nodig, als je instapt met 1 cent kom je er ook in. Er word 4 euro afgetrokken maar als je uitcheckt komt dat er gewoon weer bij. Je staat daarna wel in de min.
    En het minimum voor een persoonlijke is 10 euro en voor een anonieme 20, dacht ik toch.


    En als je in de min staat kun je sowieso niet meer inchecken, dus zou het vervelend zijn als ze daar dan staat na een ritje met de bus en nog verder moet (cat)

    http://www.ov-chipkaart.nl/reizen/gebruikovchipkaart/inenuitchecken/

    Het is me neit helemaal helder wat ze nou willen, maar ik geloof dat er geen minimaal saldo is (aangezien het opzetten van het instaptarief een tip is en geen verplichting) maar denk er wel aan dat je ook uitcheckt. En dat je sowieso genoeg geld erop zet om heen en terug te kunnen reizen


    quidquid excusatio prandium pro

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik zou niet weten waarom dat automatisch gaat. :W Ik heb een persoonlijke maar ik moet het ook gewoon opladen bij oplaadpunten hoor. En je hebt geen 4 euro nodig, als je instapt met 1 cent kom je er ook in. Er word 4 euro afgetrokken maar als je uitcheckt komt dat er gewoon weer bij. Je staat daarna wel in de min.
    En het minimum voor een persoonlijke is 10 euro en voor een anonieme 20, dacht ik toch.


    Ja dat kan je instellen..
    Elke keer dat het te laag wordt 10 euro ofzo, maar dat zou ik ook niet doen xD
    Oh ja en dat in de min dat klopt ja xD
    Alleen ik wist dat dat vier euro vanaf getrokken werd..
    Dus dacht dat je dat perse nodig had xD
    Oh het kan ook wel 20 euro's zijn, ik dacht 15...


    It's never gonna happen, Guys.

    Jahoor, natuurlijk iedereen kan zijn pas gewoon opladen in de bus maar ik moet er gewoon standaard 4km voor fietsen. Lang leve dit boerengat!

    OT: Zoals Assasin zegt, gewoon 1 cent moet je er minimaal op hebben staan, indien je een persoonlijke kaart hebt. Volgens mij kun je met een anonieme niet in de min staan.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Quiescent schreef:
    Jahoor, natuurlijk iedereen kan zijn pas gewoon opladen in de bus maar ik moet er gewoon standaard 4km voor fietsen. Lang leve dit boerengat!

    OT: Zoals Assasin zegt, gewoon 1 cent moet je er minimaal op hebben staan, indien je een persoonlijke kaart hebt. Volgens mij kun je met een anonieme niet in de min staan.


    http://www.ov-chipkaart.nl/opladen/

    T kan ook via internet als je een bankpas hebt met internetbankieren

    [ bericht aangepast op 11 juli 2012 - 11:24 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Bij treinen moet je een min van 20 euro erop hebben en voor de rest kun je bij de Primera opwaarderen:W


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Is het nou uiteindelijk gelukt?


    Physics is awesome