• Hallo, ik wil een fantasie/horror story beginnen en ik ben bezig met wat research en het bedenken van een verhaallijn, hoofdpersonen en wat voor mythes / legendes te gebruiken.

    En ik heb wat liggen opzoeken over vampieren in folklore van verschillende landen en heb een selectie gemaakt van drie.

    - In Roemeense mythologie zijn Strigoi de onrustige zielen van de doden die opstaan uit het graf. Sommige Strigoi kunnen levende (ondood) mensen worden met bepaalde magische eigenschappen. Enkele eigenschappen van de Strigoi zijn onder andere: de mogelijkheid om te transformeren in een dier, onzichtbaarheid, en de neiging om de vitaliteit van de slachtoffers via bloedverlies af te voeren. Strigoi zijn ook bekend als onsterfelijke vampiers. ( Het speelt zich dan af in Roemenie )
    - In de Russische folklore, werd gezegd dat vampiers heksen of mensen zijn geweest die in opstand tegen de Russisch-orthodoxe kerk kwamen, terwijl ze nog leefden. (het speelt zich dus af in Rusland)
    - Onder invloed van het christendom wordt de vampier beschouwd als een overledene waar een duivelse vloek op rust. De oorzaken voor deze vloek variëren. Een vampier kan ooit zelf het slachtoffer van een vampier zijn geweest, met onjuiste rituelen begraven zijn of misschien heeft zijn moeder tijdens de zwangerschap oogcontact met een vampier gehad. ( Het speelt zich dan af in Transsylvanië)



    Welke spreekt jullie het meeste aan? Of wat lijkt het interessantste?
    Even een korte samenvatting over waar het ongeveer over gaat. ( ik ben nog bezig met uitwerken)

    Het gaat over 3 hoofdpersonen, die elkaar nog niet kennen en op verschillende plekken in de wereld wonen. En alle drie komen ze in aanraking met het bovennatuurlijke, Demonen, vampiers, mythische wezens, etc. Waardoor hun hele leven verandert!
    En een van de hoofdpersonen komt op vakantie in aanraking met Vampieren. Dus vraag ik aan mijn mede schrijfvers, wat jullie het meest aanspreekt!

    Alvast bedankt ;)


    Smart has the plans , stupid has the stories.