• Maddy Smith is de 15-jarige, geliefde dochter van de schrijfster Eylia Smith. Eylia is ziek, en dreigt dood de gaan. Dit gebeurd op 8 oktober 1973. Maddy is er kapot van, maar wil door het verdriet heen het beroep van haar moeder op te volgen. Maar dat lukt niet meer als Maddy steeds meer geheimzinnige brieven van ene J. Hanelaar krijgt, en ze uitgenodigd wordt om naar de stad te komen op 9 oktober om 2 uur precies. Daar krijgt ze te horen dat Eylia niet ziek was, en ook niet dood. Maar wat was er dan met haar aan de hand, en wáár is ze dan?

    Is dit leuk voor een boek?

    Ja - | (||)
    Nee -

    [ bericht aangepast op 7 juli 2012 - 10:08 ]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Het lijkt me wel mooi, maar ik zou voor andere namen gaan... Sorry.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Kamelot schreef:
    Het lijkt me wel mooi, maar ik zou voor andere namen gaan... Sorry.


    Kwilde origineel zijn (:.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Klinkt interessant.
    Maar er is inderdaad iets met de namen. Nou ja, ik heb niks tegen de naamkeuze, maar Smith klinkt heel Amerikaans en Hanelaar er Nederlands.. Waar speelt het zich af? ;p


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Aeden schreef:
    (...)

    Kwilde origineel zijn (:.


    Lol. Ik vind ze juist wat standaard... Tenminste wel Maddy Smith. Ik weet natuurlijk niet waar het verhaal zich afspeeld, dus zou haar achternaam nog best kunnen.
    Ik vind alleen Maddy persoonlijk nogal afgezaagd, maar dat bedoel ik niet als kritiek op je idee, want het klinkt erg spannend. Zeker als je het goed uitwerkt en een goed leesbare stijl hebt.
    Het is ook maar een klein puntje, maar ik zelf hecht wel waarde aan de namen van personages, al zou ik er nooit een boek voor laten liggen :'3


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik vind het wel leuk klinken;D Ik zeg doen, I will fillow(;


    4:21 ''We'll be alright''

    Het speelt zich gewoon af in Nederland. En Maddy is helemaal geen meisje wat zo'n grote, ongebruikte naam heeft.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Hmm ja, kan vet worden als je het mooi uitwerkt.
    Namen zijn overigens prima naar mijn mening, het ligt meer aan hoe je een karakter vormgeeft, dan gaat de naam vanzelf bij de persoon passen :].
    Neem bijvoorbeeld L van Death Note. Da's niet eens een naam maar een letter :'D. Maar zijn karakter is gewoonweg briljant bedacht.
    Waar je wel rekening mee kan houden is dat mensen bepaalde associaties hebben met een naam en dat kun je gebruiken of misbruiken in een verhaal :].

    [ bericht aangepast op 7 juli 2012 - 10:16 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ivan schreef:
    Hmm ja, kan vet worden als je het mooi uitwerkt.
    Namen zijn overigens prima naar mijn mening, het ligt meer aan hoe je een karakter vormgeeft, dan gaat de naam vanzelf bij de persoon passen :].
    Neem bijvoorbeeld L van Death Note. Da's niet eens een naam maar een letter :'D. Maar zijn karakter is gewoonweg briljant bedacht.
    Waar je wel rekening mee kan houden is dat mensen bepaalde associaties hebben met een naam en dat kun je gebruiken of misbruiken in een verhaal :].


    "We accept the love we think we deserve."

    Misschien kan je er ook bij zetten dat de moeder bezig was met een boek en dat de dochter na de dood van haar moeder, het probeert/wil afmaken?

    Maar ja: het is een goed idee!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Yes. Absolutely.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Klinkt goed


    Everything has its beauty, but not everyone sees it.

    Hmm. Ik heb wat bedenkingen, aangezien ik een paar weken geleden ook al zoiets heb gelezen. Daarnaast houden de spellingfouten mij ook wat tegen, sorry.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Gewoon doen.
    En de namen maken voor mij niet uit, zolang het verhaal maar goed zit. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Gewoon doen.
    En de namen maken voor mij niet uit, zolang het verhaal maar goed zit. (:


    -

    Ik vind het persoonlijk geen superorigineel idee, maar het kan wel een leuk verhaal worden als je het goed uitwerkt. Ik vind wel dat je spelfouten maakt die er niet zouden mogen zijn en dat sommige zinnen een wat rare vorm hebben.


    The truth may be orange!