Ik heb respect voor mensen die in moeilijke situaties zitten en toch doorgaan, soldaten, ze weten dat hun elk moment iets kan overkomen, respect voor gezinnen die elke dag moeten vechten voor hun leven, respect voor dat meisje dat elke dag lange mouwen moet dragen omdat haar armen vol littekens staan, respect voor mensen die anders zijn, zwart, wit, biseksueel, homoseksueel, lesbiseksueel, klein, groot, anders, in stijlen of godsdiensten, ik heb respect voor die jongen die niemand durft te zeggen dat hij kanker heeft omdat hij bang is dat ze hem zullen pesten, ik heb respect voor de mensen die met een handicap zitten of "gek" zijn en in een instelling zitten, ik heb respect voor mijn vrienden omdat ze me steunen in de moeilijke tijden waar ik nu doorga, ik heb respect voor mijn ouders omdat ze al zo lang zo goed voor ons zorgen, ik heb respect voor mijn grootouders omdat ze ondanks dat ze al oud zijn nog hard werken om het brood op tafel te krijgen en tegelijkertijd nog met hun kleinkinderen bezig kunnen zijn, ik heb respect voor mijn leerkracht geschiedenis omdat hij niet bang is om zichzelf te tonen aan de wereld, hij staat voor de klas met ADHD en is trots op zichzelf, ik heb respect voor iedereen, want wie ik hier allemaal heb vernoemt zijn allemaal mensen die ik ken.
The artist is the kid that survived.