• Want blijkbaar moeten alle doubleurs die niet mogen blijven zitten en waarvan de kans klein is dat ze overgaan, een gesprek voeren met de decaan en zich inschrijven bij het ROC. Maar al sinds vorige week (voor mijn PTA week) sta ik al op overgaan. Ik heb maar twee minpunten/tekorten en een zeven dus ik sta op overgaan en dan krijg ik alsnog dat bericht. Ik was ook meteen bezorgd dat ik misschien een vette onvoldoende had gehaald tijdens de PTA week maar die cijfers staan er nog niet op (op magister) dus ik vind eerlijk gezegd een beetje raar.

    Ik moest het gewoon even kwijt.


    Physics is awesome

    Ik zou dit ook gewoon aangeven bij degene waarmee je dit gesprek voert. En waarschijnlijk houden ze hier wel rekening mee.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Quiescent schreef:
    Ik zou dit ook gewoon aangeven bij degene waarmee je dit gesprek voert. En waarschijnlijk houden ze hier wel rekening mee.


    Ja want ik heb ook net bericht gekregen van mijn lerares voor Maatschappijleer en ik heb een voldoende voor mijn PO voor dat vak. Maar ik heb zo lang op niet overgaan gestaan dat dit me gewoon een beetje rauw op mijn dak valt want dit had ik niet verwacht. Ze hebben het er wel eerder over gehad halverwege het schooljaar en toen begreep ik wel waarom.


    Physics is awesome

    Vanmiddag het gesprek gehad en na afloop was ik zo boos. Als de decaan er morgen is kan hij wat verwachten en als hij er niet is dan krijgt mijn mentor de volle laag. Jeetje, het hele jaar dat ik op deze nieuwe school zit ben ik nog niet zo boos op school geweest.


    Physics is awesome

    Wat was er gebeurt dan?


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    Yes.....
    Watskebeurt?


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    AlexisCastle schreef:
    Wat was er gebeurt dan?


    Mijn school wil alle mensen die nu in havo 4 zitten en waarschijnlijk blijven zitten naar het ROC hebben onder het mom, we willen jullie beschermen want jullie kunnen havo 5 niet aan. De decaan begon er over dat als ik vorig jaar voor ROC had gekozen, ik nu van ROC 1 naar ROC 2 had kunnen gaan en dat een jaar over doen zonde van de tijd is. Nou, vorig jaar is mij helemaal niet aan geboden om naar ROC te gaan, ze gingen ervan uit dat ik havo 4 opnieuwe zou doen wat ik dus heb gedaan. Nu sta ik op overgaan maar de decaan wil het liefst dat ik me toch laat in schrijven voor het ROC als plan B, zeg maar.

    Maar ik vind het nogal harteloos om iedereen die waarshcijnlijk blijft zitten naar het ROC te sturen alleen maar zodat hun betere cijfers krijgen over hun leerlingen. En de keuze is dan wel aan ons maar we moeten het voor morgenavond laten weten want zaterdag gaat de decaan weg met een klas naar Engeland.

    En als ik me zou in schrijven dan zou ik nog geen eens weten voor welke opleiding en ik vind dat ze ons dit eerder hadden moeten laten weten en niet nu op het laatste nippertje aangezien al halverwege het jaar over werd gesprokendat dit gesprek vrij snel zou komen maar dan wachten ze er zo lang mee. Ze kunnen de pot op, echt waar. Ik hoop zo dat ik over ga en dan ga ik echt een onuitstaanbaar kreng worden voor school.


    Physics is awesome

    Wtf is dat voor bullshit? Als je cijfers goed genoeg zijn om over te gaan kunnen ze je moeilijk gaan dwingen naar het ROC te gaan lijkt me?


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Pioneer schreef:
    Wtf is dat voor bullshit? Als je cijfers goed genoeg zijn om over te gaan kunnen ze je moeilijk gaan dwingen naar het ROC te gaan lijkt me?


    Ze willen voor "de zekerheid" dat ik me in schrijf bij het ROC maar het is geheel mijn eigen keuze maar als ze me hadden kunnen dwingen hadden ze het volgens mij graag gedaan. En ik vind het echt erg voor de mensen die van vmbo komen en de mensen van havo 3, die dit jaar blijven zitten die willen ze gewoon allemaal naar het ROC volgens mij omdat de kans klein is dat ze zullen slagen in havo 5.

    Ik begon eindelijk school leuk te vinden en had eindelijk een fijne klas dit jaar, blijft weinig over van volgend jaar, ben ik bang.


    Physics is awesome