• Heey!

    Ik las een paar topics in dit subforum en denk dat ik in de juiste zit...
    Maar ik heb dus een probleem. Ik heb namelijk nogal last van faalangst, maar ik wil toch met mijn schrijfsels naar buiten komen. Ik heb ooit gehoord van Beta's, maar die kunnen je niet altijd helpen. Mijn hoofd barst dus van inspiratie, maar ik ben bang van wat de mensen denken.
    Ik heb ooit eens veel kritiek gekregen en dan ruzie gekregen omdat ik me teveel aanstelde volgens diegene.
    Hebben jullie tips?
    Kunnen jullie helpen?
    Alvast bedankt!


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik zet zelf amper verhalen op Q, alleen voor schrijfwedstrijden en af en toe een SA'tje, verder niets. Ik houd gwn alles voor mezelf omdat ik dat het prettigste vind. Je kunt ook gwn voor jezelf gaan schijven en alleen als je het wilt en heel zeker weet hierop zetten...
    En als je hier wilt gaan schrijven kun je erbij zetten dat mensen hun negatieve mening voor zich moeten houden of niet al te bot willen zeggen, zodat je wel opbouwende kritiek krijgt maar niet gelijk een klap ik je gezicht...
    Oh, je kan ook natuurlijk je verhalen alleen laten lezen door iemand die eerlijk is en die je vertrouwt, zodat je er wel een mening over krijgt maar het niet gelijk op internet hoeft te gooien.
    Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad ^^
    xx


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page

    Ja, dat is wel handig, alleen ken ik bijna niemand...

    [ bericht aangepast op 21 juni 2012 - 17:24 ]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Je zou je daardoor niet tegen moeten laten houden om te schrijven. Je hoeft het niet online te zetten hè? Die stap kun je nemen wanneer jij er klaar voor bent. Maar laat het je niet tegenhouden, niemand hoeft het te zien totdat jíj het wil.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    BlueRiver schreef:
    Ja, dat is wel handig, alleen ken ik bijna niemand...

    Kijk een beetje op het forum, zoek mensen die je aardig lijken, groet ze, lees wat van hun verhalen, als ze goed schrijven, gewoon zeggen(! daar word iedereen blij van) en vraag of ze even kunnen lezen wat jij geschreven hebt.
    Of je stuurt het even naar mij, ik zou best voor je willen lezen en tips geven als je die nodig hebt =)


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Of wat je ook kunt doen is meedoen aan een schrijfwedstrijd, daar krijg je meestal wel hele goede tips en degene die het organiseerd besteeds vaak heel veel tijd aan het nakijken en beoordelen zodat je er echt mee verder kan, die schrijfwedstrijden helpen mij ook om beter te worden ^^


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page

    Het was bij zo een schrijfwedstrijd dat ik ruzie kreeg...


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Het mooie van deze site is dat alle verhalen welkom zijn, en niemand verwacht dat je in een keer perfect schrijft. Daarom zou ik het gewoon maar uploaden en dan krijg je vanzelf tips over hoe het beter zou kunnen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ow... Das raar, meestal is de jury best aardig en anders niet bot ofzo...
    Maar dat is echt zwaar klote. Misschien is het dan beter om eerst wat zelfvertrouwen op te bouwen door je schrijfsels te laten lezen aan iemand die aardig is en die je vertrouwt...


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page

    vanaf nu ken je mij;)


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik had hetzelfde probleem, behalve de ruzie. Ik kan in sommige gevallen nogal slecht tegen kritiek, dus ik heb lang zitten nadenken of ik één van mijn verhalen op Q zou zetten. Uiteindelijk heb ik gewoon op het activeer-knopje gedrukt. In het begin lijkt het eng, maar daarna wen je er wel aan dat anderen kunnen lezen wat jij schrijft.

    Bovendien is Q er niet om iedereen kritiek te geven op verhalen, maar om te helpen en gewoon te schrijven wat je leuk vind, zonder dat anderen je daardoor veroordelen.

    Mijn advies: Gewoon doen. Zoals LaCerise al zei, als je geen negatief commentaar wil/alleen opbouwend moet je dat gewoon bij je verhaal zetten. Als het dan toch gebeurt dat iemand ruzie gaat zoeken moet je het gewoon melden.
    Vanaf nu ken je mij ook (A)


    First things first, but not necessarily in that order

    Bedankt voor de tips allemaal!


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik denk dat je gewoon bij je verhaal kunt zetten dat je niet altijd even goed tegen kritiek kan omdat je faalangst hebt (lijkt me overigens erg vervelend...) en of mensen daarom op willen letten met het geven van kritiek. Maar bij de verhalen die ik lees wordt sowieso al nooit heel veel kritek gegeven, alleen wanneer iemand hier om vraagt. (Ik weet niet of dat bij meer verhalen op Q zo is) Dus, als ik jou was zou ik het gewoon proberen, als het niet goed uitpakt kun je je verhaal altijd weer inactiveren. : ) Failure is better than not trying.


    The universe is not made of atoms, it's made of tiny stories.