• Okee, ik heb morgen dus mijn spreekbeurt..

    Ik ben nu al echt heel nerveus, want ik weet als ik eenmaal voor de klas sta ik het hartstikke benauwd krijg en niet meer weet wat ik moest zeggen ._.

    Dus kortom: Heeft iemand tips voor me??


    El Diablo.

    Iets in je hand klemmen en je daarop concentreren, it helps for me.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Rustig praten. (:


    | Reality is for people that lack imagination |

    Handen in elkaar slaan en zorgen dat je niet friemelt.
    Rustig ademhalen, zij hebben ook schrik om vooraan te staan..


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Ik heb faalangst en ik kreeg de volgende tips;
    - G-denken; gebeurtenis, gedachten, gevoel, gedrag.
    - Een moment nemen waarbij je je goed voelde die past bij de gebeurtenis en die 'vastpakken' in je linkerhand en zodra je naar die hand kijkt dan herinner je je die gebeurtenis en voel je je weer goed.
    - Concentreer je op het aanspannen en het ontspannen van je spieren (het ontspannen is belangrijker als het aanspannen).


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik heb hetzelfde probleem. En dan ben ik in het begin heel erg zenuwachtig, dan word ik rustig, en dan groeit dat terug aan naar het einde toe van mijn presentatie. Héél irritant.


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Ik kijk altijd naar de stilste van de klas, of naar de leerkracht. Wel af en toe naar de andere kijken,daarvoor kregen we punten af. En als je goed bent voorbereid ,komt het wel goed. :')


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Een punt achter in het lokaal pakken en naar dat punt kijken. Eventueel kun je ook 2 of meerdere punten nemen, zoals het lijkt alsof je rondkijkt.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Edit: Omg, heb een 8 voor Ict en Nederlands!!! =D

    Ict = Powerpointpresentatie
    Nederlands = de rest

    I'm happy ^^


    El Diablo.