• Ik fietste net naar huis toe en toen zag ik 2 kilometer bij mijn huis vandaan een zwarte kat lopen. Nou zal dit voor jullie heel normaal klinken maar er zit een verhaal aan vooraf.

    Toen wij vorig jaar terug kwamen van vakantie was er bij ons ingebroken, een paar dagen daarna is onze kat weg gelopen, een zwarte kat. In zijn staart zat in soort van knak om het maar zo te noemen, bij het puntje. want hij was ooit gebroken geweest.
    Ook reageerde onze kat er op als we zijn naam noemde 'snape'
    Zodra ik ook maar aan kwam fietsen sprong hij op mijn tas en daarna op mijn schouders.

    De kat die ik tegen kwam had dus ook een knak in het puntje van zijn staart, reageerde ook op Snape en het leek ook alsof hij op mijn fiets wou springen. Ook lijkt hij heel erg op onze andere kat, Luna (het zijn nou ja broertje zusje, alleen dan precies hetzelfde, tweeling bij mensen maar hoe dat bij katten heet)

    Kan een kat weglopen en zeg maar een ander baasje 'nemen' of verbeeld ik het me maar.
    En als het wel onze kat zou zijn, zouden wij hem dan weer terug kunnen vragen, want ik mis hem echt heel erg.
    Dus is dat mogelijk??

    (Sorry als dit topic niet op de goede plaats staat maar wist niet waar hij hoorde.)


    "if you cant get someone out of your head, it maybe supposed to be there."

    Is hij gechipt? Dan zou je het bij de dierenarts na kunnen vragen namelijk.


    26 - 02 - '16

    Natuurlijk kan een kat een ander baasje 'nemen.'
    Wat dacht je dan? Dat je kat voor de rest van zijn leven alleen zou blijven omdat jij er niet meer was? Waarschijnlijk hebben mensen hem gevonden en in huis genomen. Je kan het altijd proberen vragen maar ik betwijfel het sinds je niet kan bewijzen dat het jouw kat is en dat die mensen ondertussen ook wel al gehecht zullen geraakt zijn aan dat beestje.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Het zou best kunnen dat je kat weer terug is gekomen, katten hebben een goed instinct en weten waar ze wonen, maar dan alleen als ze vaker over straat gaan. Ze weten hun huis wel weer te vinden, al duurt het een tijdje. Dat had de kat van mijn tante ook eens, die was ook vermist en na een maand lag hij opeens weer in de tuin, met dezelfde halsband om enalles. :)

    Dus het is best mogelijk. Ik zou die kat in de gaten houden en kijken of hij echt van jullie is.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Dat kan, dat gebeurde bij mijn opa steeds -.-


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Momentum schreef:
    Is hij gechipt? Dan zou je het bij de dierenarts na kunnen vragen namelijk.


    Meer weet ik ook niet. Heeft hij een bandje om? Kijken wat daar op staat. Als het dezelfde is als jullie hadden zal het waarschijnlijk jouw kat. Maar als hij van iemand anders is kan je hem niet zomaar meenemen.


    Food.

    Yulivee schreef:
    Natuurlijk kan een kat een ander baasje 'nemen.'
    Wat dacht je dan? Dat je kat voor de rest van zijn leven alleen zou blijven omdat jij er niet meer was? Waarschijnlijk hebben mensen hem gevonden en in huis genomen. Je kan het altijd proberen vragen maar ik betwijfel het sinds je niet kan bewijzen dat het jouw kat is en dat die mensen ondertussen ook wel al gehecht zullen geraakt zijn aan dat beestje.


    Imagination set us free to be just what we want to be ~

    Momentum schreef:
    Is hij gechipt? Dan zou je het bij de dierenarts na kunnen vragen namelijk.


    Nee hij was niet gechipt want dat vond de dierenarts niet nodig, waar wij dus ook boos over waren, maar goed. Dat zouden we alsnog laten doen bij een andere dieren arts als we terug zouden komen van vakantie.

    Wel had hij een bandje om toen hij weg gelopen was met adres en zo er op, maar toen we een week terug waren ofzo kregen wij die ineens terug van iemand die wij niet kenden, mijn vader nam het bandje aan maar mijn vader haat katten dus heeft er nooit aan gedacht om te vragen of ze hem ook gezien hadden.

    En ik heb wel bewijs dat hij van ons was, want hij heeft op zijn buik een witte stip waar wij duidelijke foto's van hebben.

    Wij zijn er eigenlijk gewoon van uitgegaan dat hij dood was... Vandaar dat ik nu iets heb van het kan niet waar zijn.


    "if you cant get someone out of your head, it maybe supposed to be there."

    En ik snap ook best dat we hem niet zomaar weer mee kunnen nemen, maar als het wel Snape is, dan zou ik dit eigenlijk erger vinden als dat ik niet weet waar hij is.


    "if you cant get someone out of your head, it maybe supposed to be there."

    Momentum schreef:
    Is hij gechipt? Dan zou je het bij de dierenarts na kunnen vragen namelijk.


    Firm believer of all that is magic

    Ik zou het eens bespreken met je ouders en dan de volgende keer als je hem nog eens ziet; hem meenemen.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Het is mogelijk ja, maar ik zou zorgen dat je 'm weer terug krijgt!


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Bespreek met je ouders en ga dan eventueel eens in die buurt rondvragen naar die kat.
    Hoe lang hij er al rondloopt, van wie ze denken dat hij is...
    En dan eens met de (eventueel) nieuwe eigenaars gaan praten.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Yulivee schreef:
    Natuurlijk kan een kat een ander baasje 'nemen.'
    Wat dacht je dan? Dat je kat voor de rest van zijn leven alleen zou blijven omdat jij er niet meer was? Waarschijnlijk hebben mensen hem gevonden en in huis genomen. Je kan het altijd proberen vragen maar ik betwijfel het sinds je niet kan bewijzen dat het jouw kat is en dat die mensen ondertussen ook wel al gehecht zullen geraakt zijn aan dat beestje.


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.