• Omdat mijn vriendin eindelijk hulp heeft gezocht.

    Mijn vriendin, die ik hier even K. noem, ken ik via internet, al ongeveer twee jaar, en ze heeft al heel lang last van een depressie. Dat is best ernstig, want ze heeft ook vaak zelfmoordneigingen gehad, gelukkig nooit een poging gedaan. Wel heeft ze ook een tijd lang last gehad van haar eten, in de richting van anorexia. Ik zeg 'in de richting' omdat ze hier na een paar maanden weer bijna vanaf was en anorexia een ernstige ziekte is, en daar ben je niet zo snel vanaf, vandaar.
    Nu is het grote probleem altijd geweest dat K. niemand iets durfde te vertellen, ook haar ouders niet. Na een hele tijd heb ik haar zover kunnen krijgen dat ze een mail schreef naar een organisatie. Ik heb haar geholpen met schrijven en we hebben hem dus ook verstuurd, na er heel veel aandacht en tijd aan te hebben besteed. Na een vrij lange tijd wachten kregen we een antwoord van twee regels: Helaas kunnen we je niet helpen. Maak eens een afspraak bij je huisarts, die kan je doorverwijzen naar de juiste instelling.
    Hallo, misschien een tikkeltje meer begrip? Het was trouwens meer een vraag om informatie dan echt al hulp vragen, maar voor K. gewoon echt een grote stap. Maar goed, die huisarts durfde ze echt niet en dus gingen er weer een paar maanden voorbij.

    Maar vanmiddag heeft ze eindelijk met haar moeder gepraat, en die heeft meteen voor die middag een afspraak bij de huisarts gemaakt: volgende week kan ze terecht bij een psycholoog! Ik ben echt blij nu, want ik heb me echt heel erg zorgen om haar gemaakt. Ze praatte er ook best veel met mij over, maar eigenlijk wist ik niet goed wat ik ermee aanmoest. Ik bedoel, ik wilde er echt graag voor haar zijn, maar ik ben geen psycholoog. Maar nu komt alles hopelijk toch goed, en dat wou ik even kwijt! *O*


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Aw, ik vind het echt lief van je dat je haar zo goed geholpen hebt. :-)


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Sheeran schreef:
    Aw, ik vind het echt lief van je dat je haar zo goed geholpen hebt. :-)

    Sowieso dit, en ik ben echt blij voor je (:
    Ik weet hoe het is als je je vriendin moeilijk kunt helpen ;c


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    (H)


    Life is full of fake people

    Bedankt ^^
    En @Citroen, dat is kut ): Ik hoop dat dat ook goed komt allemaal!


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Als het echt ernstig is en ze heeft meer nodig dan wekelijkse gesprekjes, mag ze er gerust vanuit gaan dat er maandenlange wachtlijsten zijn voor hulp.

    Ik vind het fijn voor haar dat ze nu er echt over kan praten. Ik wens jullie veel succes.


    Food.

    Morgue schreef:
    Als het echt ernstig is en ze heeft meer nodig dan wekelijkse gesprekjes, mag ze er gerust vanuit gaan dat er maandenlange wachtlijsten zijn voor hulp.

    Ik weet het, ik geloof dat het meer een intake-gesprek is. Maar ja, ik vind het best een grote stap toch.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Sheeran schreef:
    Aw, ik vind het echt lief van je dat je haar zo goed geholpen hebt. :-)


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.

    Samhain schreef:
    (...)
    Ik weet het, ik geloof dat het meer een intake-gesprek is. Maar ja, ik vind het best een grote stap toch.


    Nouja.. Je wordt redelijk aan je lot overgelaten hoor. Als je niet in direct levensgevaar bent, dan wordt er vrij weinig voor je gedaan, behalve je op een wachtlijst zetten van maanden en erna komen ze er nog eens op terug, kijken of je al wat verbeterd bent en anders.. om de twee weken gesprekstherapie misschien. Waarschijnlijk krijg je een nummer mee wat je kan bellen als je tóch van plan bent zelfmoord te plegen (alsof je dan even hun zou opbellen :'D)
    De harde waarheid.

    Daaruit blijkt dus wie je echte vriendinnen zijn! Ik vind het heel lief dat je haar zo hebt gesteund in alles. Ze zal er wel bovenop komen met professionele hulp.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Morgue schreef:
    (...)

    Nouja.. Je wordt redelijk aan je lot overgelaten hoor. Als je niet in direct levensgevaar bent, dan wordt er vrij weinig voor je gedaan, behalve je op een wachtlijst zetten van maanden en erna komen ze er nog eens op terug, kijken of je al wat verbeterd bent en anders.. om de twee weken gesprekstherapie misschien. Waarschijnlijk krijg je een nummer mee wat je kan bellen als je tóch van plan bent zelfmoord te plegen (alsof je dan even hun zou opbellen :'D)
    De harde waarheid.

    Toen ik zelfmoordneigingen had, heb ik binnen een maand hulp gekregen, en dat was elke week een gesprek. Ik geef toe dat het zeker vaak genoeg gebeurd op de manier die jij beschrijft, maar anders kan ook.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Samhain schreef:
    (...)
    Toen ik zelfmoordneigingen had, heb ik binnen een maand hulp gekregen, en dat was elke week een gesprek. Ik geef toe dat het zeker vaak genoeg gebeurd op de manier die jij beschrijft, maar anders kan ook.


    Oké, nouja of elke week een gesprek zelfmoordneigingen weerhoudt? maar als het serieus is kan het natuurlijk bijna niet tegengehouden worden, al helemaal niet door psychiaters. Wie weet helpt een gesprek haar wel, iedereen is anders. Misschien wil ze gewoon iemand die er voor haar is of waar ze haar verhaal aan kwijt kan.

    Anyway laat ik je topic niet deprimerend maken, jij hebt in elk geval gedaan wat je kon, denk ik zo. (:

    Zo goed van je! Ik begrijp haar situatie en ik ben, hoe raar het ook klinkt want ik ken je helemaal niet, maar ik ben zo ongeloofelijk trots op je. Echt waar geweldig dat je dit doet. Voor K wens ik het beste maar ik denk met iemand zoals jou dat ze het al pretty damn goed heeft.


    'Cause no wise words gonna stop the bleeding.

    Morgue schreef:
    (...)

    Oké, nouja of elke week een gesprek zelfmoordneigingen weerhoudt? maar als het serieus is kan het natuurlijk bijna niet tegengehouden worden, al helemaal niet door psychiaters. Wie weet helpt een gesprek haar wel, iedereen is anders. Misschien wil ze gewoon iemand die er voor haar is of waar ze haar verhaal aan kwijt kan.

    Anyway laat ik je topic niet deprimerend maken, jij hebt in elk geval gedaan wat je kon, denk ik zo. (:

    Hmm, ik moet er inderdaad wel bijzeggen dat ik niet constant met zelfmoordneigingen rondliep, maar wel redelijk vaak, zeker als je erbij bedenkt dat ik toen tien was. Het is meer dat ik doorsloeg en mijn moeder vroeg of ze een hoge rots wist :W

    Ik denk dat je zeker een punt hebt, maar ik blijf toch lekker optimistisch :Y)


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Samhain schreef:
    (...)
    Hmm, ik moet er inderdaad wel bijzeggen dat ik niet constant met zelfmoordneigingen rondliep, maar wel redelijk vaak, zeker als je erbij bedenkt dat ik toen tien was. Het is meer dat ik doorsloeg en mijn moeder vroeg of ze een hoge rots wist :W

    Ik denk dat je zeker een punt hebt, maar ik blijf toch lekker optimistisch :Y)


    Oké, nou dan had je misschien gewoon even iemand nodig, aangezien je het ook aan je moeder vroeg. Ik heb dan het idee dat je meer aangaf, 'Mam, het gaat niet goed met me.' want het is logisch dat je moeder je niet helpt met een zelfmoordpoging, maar aangezien jij het van je vriendin weet dat ze met veel dingen zit en ze zelf al eerder hulp zocht denk ik dat ze er misschien wel wat aan heeft, elke week even haar hart luchten, maar voor heel serieuze gevallen heeft het weinig zin, & haha ik ben niet negatief maar realistisch.
    Optimisme is altijd goed (: