• Ik ben dus van plan om een pakketje met typisch Nederlandse dingen te gaan maken en op te sturen naar mijn vriend in Amerika, nu is het alleen zo dat ik dus geen steek verder kom dan:

    Food:
    -drop
    -stroopwafels
    -pepernoten/taaitaai
    -chocolade letters
    -hagelslag/fruithagel
    -(gevulde)speculaas
    -zoethout
    -schuimblokken
    -anta flu
    -koffiekoeken
    -kaneelstokjes
    -Haagse hopjes
    -(gestampte) muisjes

    Non food:
    -klompen
    -Delfts blauw
    -(oranje) shirt/sjaal etc.

    Wat mag NIET verstuurd worden(komt het land niet in):
    -haring
    -boerenkool
    -kaas
    -tulpen/bloembollen
    -worst

    Iemand nog meer ideeën?
    Dank u!

    [ bericht aangepast op 4 juni 2012 - 20:23 ]

    Hel schreef:
    (...)

    Nou ja, dat is voornamelijk rolfondant en modelleerchocolade...
    Ik heb trouwens ook echt géén idee wat marsepein in het Engels zou moeten zijn *gaat googlen*

    Marzipan, zelfde als de Duitsers, dus dat zullen ze dan inderdaad wel kennen...


    In principe kennen ze alles via import wel. Kies gewoon wat jij het leukste vind en kenmerkend is voor Nederlanders om gek op te zijn en ga daar voor.


    Til hug og blod.

    Turmoil schreef:
    (...)

    In principe kennen ze alles via import wel. Kies gewoon wat jij het leukste vind en kenmerkend is voor Nederlanders om gek op te zijn en ga daar voor.


    Ghehe ja dat sowieso wel, maar had weinig zin om een doos met alleen maar drop en stroopwafels te sturen x]

    Zet anders eens wat er niet opgestuurd mag worden ergens duidelijk -anders krijg je die reacties telkens-

    Oe stuur anders zo'n sleutelhangertje met van die klompjes aan? :3

    [ bericht aangepast op 4 juni 2012 - 20:01 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Je kan ook gewoon zo'n boekenlegger met Delfts blauw kopen, dat gaat minder snel kapot. ^^
    Het blijkt dat kwartet ook typisch Nederlands is, maar geen idee of hij daar wat aan heeft. x'd
    Fruithagel, borrelnootjes?
    iets met Nijntje hahah.


    Great minds think alike.

    Jodenkoeken? Is dat typisch Nederlands..? Kaneelkussentjes!


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Beschuit. Geen idee wat het Engelse woord daarvoor is, dus ik vind [gnagna, volwassen, right?] dat het typisch Nederlands is :3


    Intersectional feminist

    Boterbabbelaars


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    negerzoenen, jamjamjam. ja, dat neger mag er eigenlijk niet voor. discriminatie enzo. en wat dachten ze dan van blanke vla, boerenkool, jodenkoeken, blablabla. ohnee doe gevulde koeken, of boterkoeken, hm roze koeken, hihi. ja ik heb iets met koekjes. >< niet letterlijk. (: sorry, dit slaat nergens op. drop vind 'ie waarschijnlijk niet lekker, lusten alleen nederlanders. nja is wel zo. :Y)


    According to Adam Levine fairy tales are full of shit, but so is life.

    Arnhemse meisjes, dat zijn koekjes (':
    Weleens van boerenjongens gehoord? Dat zijn volgens mij een soort van rozijnen. Weet niet of je dat mag sturen :x


    I'm paying what I wanna be like a portrait. You let other people paint you. POOR-TRAIT.

    nadinex schreef:
    negerzoenen, jamjamjam. ja, dat neger mag er eigenlijk niet voor. discriminatie enzo. en wat dachten ze dan van blanke vla, boerenkool, jodenkoeken, blablabla. ohnee doe gevulde koeken, of boterkoeken, hm roze koeken, hihi. ja ik heb iets met koekjes. >< niet letterlijk. (: sorry, dit slaat nergens op. drop vind 'ie waarschijnlijk niet lekker, lusten alleen nederlanders. nja is wel zo. :Y)


    Negerzoenen ga ik sowieso sturen, mainly because he is a very kissable negro die dingen zijn vet lekker en hij is gek op chocolade dus dan komt wel goed ^^

    molentjes^^


    Life isn´t about waiting for the storm to pass, it is about learning to dance in the rain - Taylor Swift

    Garnalen? -niet dat je zo iets kunt opsturen maar oké.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    horancurls schreef:
    Arnhemse meisjes, dat zijn koekjes (':
    Weleens van boerenjongens gehoord? Dat zijn volgens mij een soort van rozijnen. Weet niet of je dat mag sturen :x


    Boerenjongens zijn rozijnen in alcohol, en meteen een vraagteken inderdaad of alcohol wel de grens over mag..

    Appelflappen
    Appelstroop
    Bitterkoekjes
    Borrelnootjes
    Bossche bollen
    Boterkoek
    Brabants worstenbroodje
    Nuttela
    Limburgse vlaai
    Ontbijtkoek
    Rijstebrij
    Rijstekoekjes
    Rolmops
    Tompoes
    Vanillevla
    Vlaflip
    Zeeuwse bolus

    ^Hopelijk zit er iets tussen waar je iets aan hebt (:

    [ bericht aangepast op 4 juni 2012 - 21:19 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    •Nederlandse spelletjes (Mens Erger je Niet, ganzenbord enzovoort.)
    Is dat misschien iets? :3


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.