• Nou, ik moet dus een personal project maken. Dit houdt in dat ik over een heel jaar een zelfgekozen project moet gaan doen. Eigenlijk een soort van profielwerkstuk in de derde en de vierde, maar dan helemaal eigen keuze en het is niet gebonden aan een vak. Nu heb ik er dus voor gekozen om een tijdschrift te maken. En dan met het algemene onderwerp van Kunst en Cultuur.

    Nu zou ik dus eigenlijk bomvol inspiratie moeten zitten voor artikelen en andere dingen voor in mijn tijdschrift, maar dat is nou niet echt bepaald zo, ghehe. Wat ik nu al voor ideeën heb is dit:

    - Een interview met Loesje aangezien ik daar op 8 Juni een workshop van heb.
    - Je ziet dus echt overal van die percentages van: 1 op de 3 mensen heeft reuma, 3 op de 5 mensen heeft astma, 1 op de 5 mensen heeft Obesitas (getallen zijn gewoon random) en dan wilde ik gaan berekenen hoeveel procent van Nederland dan nog daadwerkelijk gezond is en hier dan een stuk over schrijven.

    Maar voor de rest heb ik dus niet echt inspiratie. Heeft iemand van jullie dus misschien ideeën voor artikelen voor in mijn tijdschrift? (aa') (En wel echt het liefst richting het onderwerp Kunst en Cultuur) Jullie zouden echt mijn held zijn!

    [ bericht aangepast op 2 juni 2012 - 20:57 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Helemaal niemand?
    I'm sorry for bumping this topic though.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Je kan kan recensies maken van een cd of een film of een boek of een schilderij ofzo.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Hmmm.. Ik denk dat ik daar inderdaad nog wel 1 of 2 pagina's aan kan wijden. Maar ik wil eigenlijk ook nog echt wat 'out of the box' dingen..


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Bekijk eens ene magazine. Daar staan columns in. Interviews, hot or not dingen, een mini strip, een mode stukje en soms iets over eten uit andere landen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Zoals Errin zegt zou je recensies kunnen schrijven. Je kan musea bezoeken en daar dan stukken over schrijven, onbekendere schilders toelichten, iets schrijven over andere culturen, noem maar op.


    comfort in c h a o s

    Nou, sowieso veel foto's er in zetten, haha!
    Je zou ook eens strip kunnen maken? Of gewoon een kort verhaaltje. - Links van leuke youtube filmpjes met screenshots..? - Ik heb eigenlijk ook geen idee, haha xd


    Believe in yourself.

    Als je van die percentages gaat beschrijven over wat je zegt, dingen als reuma enzo, dat heeft toch niks te maken met kunst en cultuur, of zie ik dat verkeerd?

    -Want als je ook in die richting iets wilt doen, kun je misschien ook iets doen met kanker? Vanuit mijn stage kom ik daar elke week mee in aanraking, vandaar ;p Iniedergeval,, je kunt misschien een interview houden met iemand die door ziekte is getroffen, onder behandeling is, niet meer geholpen kan worden, of er juist van af is? Of een interview met een naaste, een partner, familielid of kind? Hoeveel impackt dat op jou eigen leven en het leven van andere heeft?

    -Of, ga opzoek naar een band die nog niet zo ver is doorgebroken. Omdat ze nog niet zo beroemd zijn, denk ik dat het bij zo'n bandjes makkelijker is om een interview te regelen. Je kunt dan schrijven over hoe het is om een band op te starten, hoe makkelijk/moeilijk het is om optredens te doen, hoe het is om steeds met je band bezig te zijn en minder tijd hebt voor vrienden en familie?

    -Zoek een aantal vormen van kunst op, of van die do it yourself dingen, en probeer dit uit? (ik bedoel iets van action paintig, wasco melting, zo iets?)

    -Misschien een artikel over nail art? ^^


    Inspiration can hit you any time

    Ja ik zat ook al te denken aan een kort verhaal inderdaad, maar dat moet niet te random worden. Dan moet het wel echt nog enigszins te maken hebben met het blad of zo, dus ik moet nog even nadenken hoe ik dat kan doen zodat het echt te maken heeft met het onderwerp(L Maar iets over onbekende schilders en andere culturen kan ik ook nog wel echt wat mee. Thx.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Veel bands antwoorden via mail. Er heeft zelf op Quizlet eens een band een account aangemaakt omdat mijn zus hier een vraag over bands stelde voor haar onderzoekscompetentie. Kleine bandjes komen ook vaak buiten na optreden of breken hun eigen instrumenten terug af.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Bekritiseer cabaratiers over hun soms groffe, soms nogal luguber en onrapectloze manier van grappen in shows, en waarom mensen het zo aanspreekt et cetera. Neem mensen als Youp, ik vind die vent geniaal en zijn column in het Nrc is geweldig. Je kunt op de site van nrc kijken en misschien heb je er wat aan.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    @Errin Serieus? Dat kan ik dan zeker proberen. Ik wilde ook echt wel bekende mensen in mijn tijdschrift hebben, maar ik wist me god niet hoe ik ze moest bereiken. Via mail kan ik zeker proberen!

    @Symphonia Thankuu.

    [ bericht aangepast op 2 juni 2012 - 21:48 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Wolfsbane schreef:
    Nou, sowieso veel foto's er in zetten, haha!
    Je zou ook eens strip kunnen maken? Of gewoon een kort verhaaltje. - Links van leuke youtube filmpjes met screenshots..? - Ik heb eigenlijk ook geen idee, haha xd


    Ik zou dan wel politieke strips doen, linkse of rechtse, of juist strips die de draad ermee aan steken. Cltuur en Kunst heeft ook daarmee te maken.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Symphonia schreef:
    (...)

    Ik zou dan wel politieke strips doen, linkse of rechtse, of juist strips die de draad ermee aan steken. Cltuur en Kunst heeft ook daarmee te maken.


    Ja, dat sowieso. Als ik van dat soort dingen doe, dan moet het wel echt aanspreken en eigenlijk ook een beetje 'on edge gaan'. Niet van die doodnormale dingen.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Quiescent schreef:
    (...)

    Ja, dat sowieso. Als ik van dat soort dingen doe, dan moet het wel echt aanspreken en eigenlijk ook een beetje 'on edge gaan'. Niet van die doodnormale dingen.


    Of je doethet met bezuinigingen op de Cultuur en Natuur, waar ik mij persoonlijk erg over opwind. Enfin, dat is deels politiek en als je het goed aanpakt kun je heel vuil en grof de draad steken [lpzoals ik al zie: liefhebber van Youp].

    Oh ja, dat van die cabaratiers, je kan ook analyseren hoe ze de onderwerpen kiezen enof er ook een soortement "mode" bestaat onder bepaalde onderwerpen en drgelijke.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    @Symphonia, sowieso vind ik het wel een heel erg goed idee dat van die cabaretiers, daar kan ik sowieso al heel veel mee. En dat met die trends is ook best nog een hele leuke, en kapot origineel. Echt zo erg bedankt. Ik moest even een begin hebben, ik krijg nu zelf ook veel meer inspiratie :Y)


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.