• Een goeie vriend van mij, is sinds kort begonnen met roken.. Toen we nog veel praatte heb ik tegen hem gezegd dat hij moest stoppen omdat ik om hem geef. Hij zei dat hij het zou proberen, maar het is later alleen maar erger geworden. Nu drinkt hij, zoent hij elke week met iemand anders, en gaat met foute mensen om. We praten zelfs niet meer, en ik zie hem bijna nooit :( Ik haat dit zo erg en ik wil echt dat hij stopt. Wat moet ik doen?? Please help


    ~ Never lose the essence of your spark ~

    ik ben bang dat je er niet veel aan kunt doen behalve contact zoeken en laten zien hoeveel je om hem geeft...het beste is de reden te achterhalen waarom hij rookt en drinkt...je kunt beter de oorzaak behandelen dan de symptomen...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Praat erover met je eigen ouders, misschien dat zij iets kunnen zeggen tegen zijn ouders, want misschien luistert hij daar wel naar.
    Roken op zich is geen direct gevaar, maar foute mensen en alcohol wel.
    Laat hem gewoon zien dat je een goede vriend bent en blijf gewoon contact houden en heb het dan zo veel over gewone en leuke dingen, zodat hij niet het gevoel krijgt dat jij hem niet wilt accepteren. Al is het nog zo fout wat hij doet, hij moet wel het gevoel hebben dat jij er voor hem bent.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Tuurlijk is het moeilijk.maar zoek idd contact en vraag waarom hij dit doet.de meeste mensen gaan dit soort dingen doen om hun problemen te verdrinken.zeg desnoots dat je hem wilt helpen en ga met hem na een afkick kliniek.en ik weet bijna zeker dat als je dit verhaal verteld,hij je wel een kans geeft.want een maand geled3n is er een vader van een oud klasgenootje dood gevonden in de keuken,hij was gescheiden en dronk iedere dag.hij is dus dood in de keuken gevonden.als je dit verteld hoop ik dat het helpt en er bij h3m een belletje rinkelen.qua roken betreft moet je het verhaal aanhangen dat het echt heel slecht is en dat er 2 mensen in amsterdam zijn geweest die dood op de grond vielen omdat hun long het begeeft had(let op dit verhaal is niet waar,maar als je ervanaf wilt komen moet je toch wat)sterkte !!! Ik hoop dat het je zal helpen.en moccht je nog vragen hebben zeg je het maar


    here i am!

    Heee, makemehappy heeft wel gelijk.
    Zoek met hem contact, en begin eerst gewoon over iets anders te praten, hoe het nu met hem gaat enzo. Kom vervolgens bij dit onderwerp, en vertel wat er al allemaal is gebeurt met mensen die dit hebben gedaan. Die ziek werden,of zelfs overleden.

    Veel sterkte, x

    [ bericht aangepast op 21 juli 2012 - 21:18 ]

    Tsja, als iemand echt zo'n levsnwijze wil doet diegene het toch wel.
    Dit is zo'n beetje exact hetzelfde verhaal als ik met een vriendin van me had, die nu - logischerwijs - geen vriendin meer van me is.


    No growth of the heart is ever a waste

    Als hij veel om jou gaf, zou hij allang gestopt zijn.


    Let it come and let it be

    Titel aangepast. 'Help' alleen, mag niet (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.