Ik ga nu wel over naar de 4e, maar ik ga van niveau kader naar basis.
Mijn moeders is echt heel pissig op me omdat basis volgens haar 'het laagste van het laagste is'. Ik vind het zelf natuurlijk ook niet leuk, maar ik ben gewoon blij dat ik over ga. Dit jaar had al een zwaar begin voor mij - gelukkig zijn we nu verhuisd naar de stad en is dat allemaal voorbij - en dat had best veel gevolgen voor mijn schoolwerk. Het boeide me toen even allemaal niet meer.
Ik kan het nu wel proberen op te halen, Scheikunde en Wiskunde, maar het lukt me gewoon niet.
Ik weet niet waarom maar hoe hard ik het ook probeer, ik snap gewoon helemaal niks van Scheikunde. En als je hard je best doet en alleen maar onvoldoendes haalt.. Tja, daar word je natuurlijk ook niet vrolijk van.
Voor Wiskunde hebben we een nieuwe lerares en dit is haar eerste jaar dat ze echt les gaat geven op een middelbare school. Ze is nog best jong en kan heel aardig zijn, maar naar mijn mening kan ze echt niet les geven. Onze klas is altijd heel erg druk en zij kan het dan niet goed aan. Uitleg wordt dan niet gegeven, de les is zo voorbij en vervolgens komt ze twee weken niet opdagen. En als ze dan eindelijk terug op school is, geeft ze een repetitie Wiskunde twee dagen van tevoren op. En we zijn dan nog geen eens klaar met het hoofdstuk.
Weer een heel lang zeikverhaal maar ik weer nu niet wat ik precies moet doen. Ik wil heel graag op kader blijven, maar ik kan mijn cijfers nu denk ik niet meer ophalen. Ik heb al gevraagd voor bijles, maar dat is nog steeds niet van de grond gekomen.
Wat moet ik nu doen? xx-
“I realize there’s something incredibly honest about trees in winter, how they’re experts at letting things go.”