• Nu alles eindelijk een beetje goed gaat, heb ik toch nog wel een probleem. ><

    Het is dus zo, dat ik heel moeilijk in slaap kom. Hoe moe ik ook ben, ik kom niet in slaap. Ik probeer te slapen maar dat lukt ook niet. Zo is het vaak dat ik tot 4 uur wakker lig en dan pas in slaap val. En dan moet je natuurlijk weer om half 7 opstaan waardoor je ongeveer 2 en een half uur hebt geslapen. En dan tot half 4 actief mee moeten doen op school. Dat gaat niet. Of ja, ik ben er nu inmiddels aan gewend, maar als ik thuis kom ben ik stik kapot en dan probeer ik al extra niet een uurtje te slapen, wetende dat ik anders zéker niet in slaap kom. Maar dan is het nog hetzelfde, ik kom pas heel laat in slaap. En eerst ging ik altijd om 22:00 uur naar bed, elke dag was dat zo. Maar uit het niets kwam ik gewoon niet in slaap. En dan heb ik niks langs me, ik zit niet op de laptop, niet op de telefoon, niet op de iPod.

    Nu heb ik eens gegoogled en ben terecht gekomen op Insomia. En al die symptomen, daar heb ik er eigenlijk geen van. Nu vraag ik me af wat het dan zou zijn en of er andere ook last van hebben.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2012 - 22:44 ]

    Join the club ^^ waarom denk je dat ik om 11 uur 's nachts nog op Q zit? Ik lig maar te piekeren en te denken...


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik heb dus precies hetzelfde probleem, maar ik heb geen idee wat het is of waar het door komt:(


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Het kan heel veel zijn, zelf leid ik aan delayed sleep phase syndrome. Wat jij hebt lijkt daar wel een beetje op. Als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan, ben ik ook geweest en na wat gezeur ben ik bij een slaapkliniek gekomen. Zij hebben we een beetje kunnen helpen, misschien is het ook wat voor jou.
    Maar i zou sowieso naar de huisarts gaan, 2.5 uur is veel te kort.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    dat heb ik ook, niet altijd hoor, soms slaap ik wel goed
    naar mijn gevoel duurde afgelopen nacht veel te kort, ik werd wakker en het was al licht

    Mh, heb je alle gewone slaaptips al geprobeerd?
    Niet stressen, niet computeren of eten voor het slapengaan, etc... Misschien ben je gewoon te druk in je hoofd, dat je daarom niet kan slapen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ik heb het ook, maar ik heb misschien een vitaminetekort waar het aan kan liggen.


    Take risks and conquer your fears.

    Lol, hoe veel of weinig ik ook slaap, moe ben ik toch.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik heb het ook, en ik kan je niet heel erg goed helpen denk ik... Wat ik doe is, maar het kan aan mij liggen dat het werkt, een verhaal luisteren. Niet lezen, maar luisteren. Het liefst een verhaal wat je al vaker hebt gehoord. Gewoon op je ipod met oortjes in, of op je radio heel zacht (je kan zelfs instellen dat hij na zoveel uur uitgaat). Ik weet het, het is niet heel erg gezond, maar altijd nog gezonder dan nauwelijks slaap. En meestal wordt ik wakker met mijn oortjes uit mijn oren, in mijn slaap zijn ze gewoon uitgevallen. Een tip voor verhalen:
    - 1 die je al kent dus (anders dan ga je echt ''luisteren'' zeg maar, en je kan natuurlijk wel luisteren maar als je het al kent dan val je sneller in slaap, klinkt raar maar het is wel zo)
    - Neem een rustige stem, en niet een verhaal met veel geschreeuw... Ik luister eigenlijk alleen mannenstemmen omdat die al rustiger zijn.
    - Zet hem niet te hard
    - Kies desnoods een saai verhaal
    - Als het niet lukt, sorry dat kan heel goed. Ik heb er nog nooit iemand anders over gehoord maar bij mij werkt het...

    Ik luister meestal (maar die moet je maar zo bij de hand hebben en kennen)
    - Jan Terlouw: de Kloof, Koning van Katoren, Oosterschelde Windkracht 10
    - Tonke Dragt: De Zevensprong
    - J.K. Rowling: Harry Potter (maakt niet uit welke)

    Ik hoop dat je er iets aan hebt...


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Je zegt dan wel dat je geen laptop of iets langs je hebt, maar heb je vaak vlak voordat je gaat slapen aan de computer gezeten? Want dat kàn wel een factor zijn... Alleen dan zal het nog niet helemaal daaraan liggen, aangezien dit wel erg laat is...
    Àls het wel zo is, van wat ik hierboven zeg, dan raad ik je sowieso aan om een halfuur/driekwartier voor het slapengaan te stoppen en tv te gaan kijken. En een bezoekje aan de dokter is misschien ook wel de moeite waard.
    Succes ermee!


    Deep inside, I've never felt alive

    Dat heb ik ook, ik slaap meestal niet voor 2 uur omdat ik niet kan stoppen met piekeren en denken. Ik ben er nu ook al aan gewoon en heb over het algemeen niet echt veel slaap nodig.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Ik kan nooit snel in slaap vallen maar afgelopen weekend sliep ik in mijn moeders bed omdat ze in het weekend weg was. Zo wat heb ik toen goed geslapen..pff. Misschien ligt het ook aan je matras.


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    Enige wat ik kan aanraden is de huisarts. Die kan je helpen en je ook testen op vitamine B tekort. Vaak helpt het om vitamine B12 te nemen of gewoon het hele B-complex.


    Your make-up is terrible

    Ik heb dat soms ook maar ik heb meestal geen zin om te slapen. Ik ben gezegend met het feit dat ik meestal een half uur er over doe om in slaap te vallen. Of als ik bezig voor school en het licht uit doe in tien minuten. Ik denk dat je iets slaapverwekkends moet gaan doen voordat je gaat slapen of toch misschien een slaappilletje voor een keer uit proberen


    Physics is awesome

    Frodo schreef:
    Join the club ^^ waarom denk je dat ik om 11 uur 's nachts nog op Q zit? Ik lig maar te piekeren en te denken...


    “I realize there’s something incredibly honest about trees in winter, how they’re experts at letting things go.”

    ik zou gewoon naar de dokter gaan. mischien weet die niet wat het is maar niet geschoten is altijd mis :3


    we all deserve to die