• Begin dit jaar is het idee door mijn huidige tandarts geopperd om twee kronen te nemen, aangezien mijn twee voortanden niet geheel recht staan. Hiervoor heeft hij ook al foto's gemaakt, maar aangezien het hier om een kwestie gaat die alleen op uiterlijk gericht is en deze tanden nog volledig gezond zijn, heeft de tandarts besloten dat hij er uiteindelijk toch niet volledig achterstaat en de behandeling wellicht niet wil uitvoeren. Ik ben er echter van overtuigd dat ik deze kronen wil en een beugel is voor mij echt geen optie.

    Ik ben hier nu best wel boos en verdrietig over omdat hij het nota bene zelf heeft voorgesteld en ik het echt echt heel erg graag wil, maar hij is er dus nog niet zeker van of hij het wil doen.. Daarom wil ik aan jullie vragen of jullie hier misschien ook ervaring mee hebben? Of wellicht een andere goede kliniek kennen die zich wel richt of cosmetische tandheelkunde? Want ik wil er echt heel erg graag vanaf en gewoon volledig rechte tanden hebben net als iedereen, omdat het gewoon veel mooier is.. ):

    Ik zou toch gewoon een beugel nemen, aangezien kronen er na een aantal jaar soms uitfloepen. En aangezien de ingreep als cosmetisch zou worden gezien, wordt het niet vergoed door de verzekering, als 't goed is.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ik zou toch een beugel nemen. Veel handiger dan kronen en vaak duurt de behandeling een aantal jaar. Ik heb er 2. Een buiten boord en plaatsjes en heb er vaak bucking veel problemen mee, maar ik heb geen zin om mijn spraak te verliezen over 20 jaar. Met een beugels is het er even door heen bijten, maar het resultaat is vaak wel iets om trots op te zijn als het kaar is :3


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    SENTINEL schreef:
    Ik zou toch gewoon een beugel nemen, aangezien kronen er na een aantal jaar soms uitfloepen. En aangezien de ingreep als cosmetisch zou worden gezien, wordt het niet vergoed door de verzekering, als 't goed is.


    Jawel, 75 procent wordt vergoed, want ik heb me speciaal daarvoor voor verzekerd begin dit jaar. Orthodontie wordt nu juist niet meer vergoed, omdat ik al volwassen ben, en ik heb er het geld echt niet voor. Daarnaast zijn er nog een aantal andere reden waarvoor ik een beugel echt niet zie zitten, dat heb ik al heel ernstig overwogen..

    Ik zou toch echt voor een beugel gaan, da's een stuk beter. Mijn tandarts zou ook niet zomaar twee gezonde tanden trekken.


    i put the fun in funeral

    Hmm , een beugel lijkt me ook wel beter eigenlijk ...


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.