• Die écht totaal niet snapt waarom mensen elkaar niet in hun waarde laten? Waarom je onaardige dingen tegen elkaar zegt en elkaar zo bewust pijn doet?

Vaak wordt er tegen mij gezegd: 'Woorden doen geen pijn', maar alleen mensen die nog nooit door een persoon (of meerdere personen) gekwetst zijn, die nog nooit gepest, uitgescholden, gegeneraliseerd zijn, zouden dit zeggen. Gek dat woorden pijn kunnen doen. Lichamelijke blessures zijn zo makkelijk te vinden met de technologie van tegenwoordig. Maar de sneden van de ziel dan? Hoe in hemelsnaam worden die geheeld? Hoe worden die verzorgd? Wat is de remedie daarvoor? Is het tijd? Tijd dat als vierde dimensie wordt aangeduid in de wetenschap? Het is waar: na een bepaalde tijd doen de wonden minder pijn. De steken doen minder zeer, maar betekent dat ook dat het volledig geneest? Geneest het wel überhaupt? Woorden. Zijn woorden dan toch erger dan daden? Woorden kunnen zo makkelijk en tegelijk zo moeilijk gezegd worden. De verlaten woorden uit de mond kunnen niet terug gehaald worden. Het is waar dat mensen verblind door woede, verdriet, angst dingen zeggen dat ze niet menen of willen. Maar wat als die woorden gemeend zijn? 'Negeer de woorden – probeer het tenminste! ' schreeuwt je verstand, je ziel, je hart. Helpt dat? Dingen negeren? Ik ben ooit diep, diep gekwetst door bepaalde woorden en tot de dag van vandaag achtervolgen die woorden mij. Ik zal ze nooit vergeten – nooit loslaten.

Sorry voor dit zeiktopic. Maar ik moest het even kwijt.

Om dit topic nuttig te houden, zijn jullie ooit gepest of zijn er tegen jullie dingen gezegd die je tot op de dag van vandaag nog steeds achtervolgen?.

Als laatste wil ik nog even vertellen dat jullie allemaal ge-wel-dig zijn. Lief, leuk en ge-wel-dig! Laat niemand je omlaag halen.

Just call me Olivia.

It's a fucked up world filled with selfish and greedy people.
    Hoewel het jammer is, valt er helaas niet zoveel aan te doen vrees ik.

I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

You're words made me cry. I know what you're talking about.

Then I defy thee, stars. Romeo Montague

Mooi geformuleerd, en ben het helemaal met je eens!
    Waarom zou je mensen bewust emotioneel pijn willen doen? Ik snap het ook niet, maar er valt inderdaad niet veel aan te doen, helaas.

"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

Cosette schreef:

This. The world sucks.

Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

Mensen zijn nu eenmaal kut. We zullen altijd eerst aan zichzelf denk en dan pas aan een ander, maakt niet uit wie we door dit gedrag ook pijn doen. Maar omdat we allemaal zo lief gevonden willen woorden en we er niet tegen kunnen als mensen denken dat we gemeen zijn, die we het stiekem. Eerst doen we lief waardoor de klap uiteindelijk des te harder aankomt.

Weet je, mensen noemen mij vreemd en gemeen omdat ik eerlijk ben. Ik ben eerlijk over het feit dat ik altijd eerst aan me zelf zou denken en een egoïst ben, ik ben eerlijk over het feit dat ik mensen pijn doen, ook al wil ik dat niet altijd, maar bovenal ik ben eerlijk over mijn mening en mijn wil, hoe hard die soms ook aan kan komen. Daarom noemen mensen mij gemeen of vreemd, terwijl als je er over gaat nadenken, het juist beter is. Waarom schijnheilig lief doen als je de ander uiteindelijk toch pijn doen, al dan niet met opzet.
    Ik zeg niet dat je expres gemeen moet doen, maar we zijn mensen die zijn van nature niet zo´n lievertjes, anders hadden we het nooit zo lang vol gehouden. We zouden daar niet over moeten liegen. Ik denk dat de wereld er dan een stuk beter uit zou zien.

Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

MyFairyKing schreef:
    Mensen zijn nu eenmaal kut. We zullen altijd eerst aan zichzelf denk en dan pas aan een ander, maakt niet uit wie we door dit gedrag ook pijn doen. Maar omdat we allemaal zo lief gevonden willen woorden en we er niet tegen kunnen als mensen denken dat we gemeen zijn, die we het stiekem. Eerst doen we lief waardoor de klap uiteindelijk des te harder aankomt.

Weet je, mensen noemen mij vreemd en gemeen omdat ik eerlijk ben. Ik ben eerlijk over het feit dat ik altijd eerst aan me zelf zou denken en een egoïst ben, ik ben eerlijk over het feit dat ik mensen pijn doen, ook al wil ik dat niet altijd, maar bovenal ik ben eerlijk over mijn mening en mijn wil, hoe hard die soms ook aan kan komen. Daarom noemen mensen mij gemeen of vreemd, terwijl als je er over gaat nadenken, het juist beter is. Waarom schijnheilig lief doen als je de ander uiteindelijk toch pijn doen, al dan niet met opzet.
    Ik zeg niet dat je expres gemeen moet doen, maar we zijn mensen die zijn van nature niet zo´n lievertjes, anders hadden we het nooit zo lang vol gehouden. We zouden daar niet over moeten liegen. Ik denk dat de wereld er dan een stuk beter uit zou zien.

Nee okee ik ben het met je eens. Schijnheilig en lief doen hoeft ook niet, maar vaak worden er 'groepjes' gevormd en wordt er 1 iemand helemaal omlaag gehaald. Word 1 iemand dagelijks het slachtoffer van pesten. Al die woorden komen zó ontzettend hard aan en zijn/haar zelfbeeld word elke dag minder en minder. Natuurlijk moet je je mening over iets of iemand kunnen zeggen. Maar ik vind het niet kunnen als je iemand daarmee pijn doet.

Just call me Olivia.

De goede woorden kunnen meer pijn doen dan harde klap in het gezicht, juist omdat ze je bijblijven en je niet fysiek aanvallen, maar mentaal. Dat is het achterbakse van woorden, ze vallen je geestestoestand aan en halen je zo langzaam naar beneden. Het is iets onderhuids en vooral in de handen van meester-manipulators zijn ze een geweldig wapen. Mensen zeggen wel dat woorden geen pijn doen, maar dat is gewoon één van die dingen die gezegd wordt om ons te doen geloven dat het niet uit maakt wat anderen zeggen. Terwijl iedereen weet dat het wel degelijk uitmaakt en pijn kan doen.

De dingen die het meeste pijn doen, in mijn ogen, zijn woorden gevolgd door daden. Dan wordt het nog allemaal even lekker versterkt. Wat extra zout op de wonden. Er zijn genoeg dingen tegen mij gezegd die me nog steeds achtervolgen, ik ben vreselijk gepest op school en ik blijf er bij dat woorden het sterkste wapen zijn dat de mens bezit.

Maar zoals eerder gezegd, de wereld is hard en koud en zo verschrikkelijk achterbaks en manipulatief. Je kunt er niks aan veranderen, het zit gewoon ingebakken in de natuurlijke gang van dingen. Zelfs al zouden we het proberen, er valt niks tegen te doen. Uiteindelijk is het de kunst om een olifantenhuid te ontwikkelen en jezelf er voor af te gaan sluiten.

If you don't stand for something, you'll fall for anything.

Ik ben het met je eens, zelf heb ik twee verschikkelijk leuke zussen en nog een leuk broertje ook die altijd nare dingen tegen me zeggen en op alles wat ik doe kritiek hebben, soms loop ik er gewoon voor weg, naar buiten en ga ik ergens alleen zitten in een weiland, maar veel help dat ook niet..

You're Beauftiful it's sociely that's f*ucked

Don't be like the rest of them, darling

MyFairyKing schreef:

Maar het verschil tussen iemand in zijn gezicht een bitch noemen en ze met de dood bedreigen omdat ze 'anders' zijn dan jij bent, is toch behoorlijk. je hebt het brutaal eerlijk, zoals jij het zegt, en het achterbaks gemeen, zoals in dit topic bedoelt wordt. Zijn twee verschillende dimensies.

If you don't stand for something, you'll fall for anything.

Woorden doen wel pijn, laatst heb ik met een vriendin gepraat, waar ik 'ruzie' mee had, maar dat wordt niet meer zoals vroeger, we kunnen wel weer normaal tegen elkaar doen. Maar sommige deden die ze tegen mij zei raakten me heel erg, en to bad, ik kon het toen niet drooghouden.

Normal girl at day, Catwoman at night.

Ik gepest? Natuurlijk. Ik ben gepest, en dit stond er in mijn dagboek, een van die dagen:

Heey,
    Vandaag weer. Het waren ze weer, hetzelfde en alsmaar. Waarom? Omdat ik Harry Potter leuk vind. Nou en? Is het echt zó erg dat ík al wel die verhalen snap die zij niet snappen? We hebben andere interesses, oké, maar moeten ze mij dan uitschelden samen met mijn beste vriendin, ook een harry potter fan? Moeten ze daarom die woorden naar mijn hoofd gooien, zoals ´je hoort hier niet thuis. jullie zijn dom. er is niks leuks aan jullie. vermoord jezelf.´
    misschien moet het en verdien ik het. Ik denk dat ik het verdien, al dat uitschelden. Ik, oké, maar van F blijven ze af. Echt waar.

(F is en was my best friend er stond eerst die hele naam alleen die wil ik hier niet tonen.)
    Het is zo ontzettend erg als ik dit teruglees, dat ik echt dacht dat ik het verdiende. En die woorden hebben mijn leven echt verziekt, en nu ik het teruglees zie ik ook direct dat hoofd van degene die die zinnen recht in mijn gezicht zei, zonder enige schaamte.
    Die woorden hier boven aan, die jij schreef, zijn zo verschrikkelijk waar, je gaat er kapot aan...

"It's funnier in Enochian." ~ Castiel

Ik ben gepest geweest. In groep 7 (4 jaar terug) tot begin groep 8 was het zwaarst. Heel veel mensen zeggen inderdaad woorden doen geen pijn en bij doen ze nog steeds pijn. Ik ben er ook achter gekomen dat ik na 4 jaar "genezen" nog niet van de pijn af was. In de eerste helft van dit school jaar deden 2 meiden erg gemeen tegen mij- het woord val dood zegt genoeg- en dat haalde alles weer terug. Binnen een week was het wel weer opgelost, omdat ik gemeen terug deed(cat), maar de pijn bleef. Helaas had ik er zelf geen erg in gehad. Helaas is het verwerken opgegaan in een angst voor ballen en werd ik erg verlegen. En na een tijd was ik daar ook zat van en vond ik uit dat het kwam door het pesten in groep 7. Tijdens het zingen voor een cijfer op school begon ik zelf spontaan te huilen uit het niets. Daarna had ik een gesprek met mijn mentrix en voel ik me beter :3
    Mensen zijn gemeen en ze moeten soms echt beter nadenken wat ze iemand aan doen

[ bericht aangepast op 30 april 2012 - 16:18 ]

“You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

We’re fickle, stupid beings with poor memories and a great gift for self-destruction.

Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

Ook ik ben gepest, op de basisschool.
    Ik ontdekte de alternatieve stijl een beetje, en probeerde dingen uit, het gevolg was een groep mensen die me opwachtte en me de weg versperden om me vervolgens uit te schelden. Nu ik er aan terugdenk doet het nogsteeds pijn, en toen ik naar de middelbare school ging durfde ik mezelf gewoon niet meer te zijn. Nu nog steeds niet, eerlijk gezegd; ik ben bang dat ik wéér gepest word.. Maar weetje, ik praat mezelf de moed in dat die mensen het alleen maar doen omdat ze onzeker zijn. Dat zij hun ware aard ook niet laten zien. Ik probeer mijn stijl gewoon weer een beetje op te pakken, en zie wel hoe het loopt.

"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

Cosette schreef:

“I realize there’s something incredibly honest about trees in winter, how they’re experts at letting things go.”